• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Cantaton

Henax - var tog självdisciplinen vägen!? Ingen fika!!! Då går det ju inte bra - inte redan dag två!

love U, givetvis får du. :) Härligt med barnens inställning till ditt lördagsgodis.

• Fru någongång.

Hallå!!!!! Vart kom hösten ifrån??? fy bubblan vad det var kall idag. Jag missbedömde iofs vädret och tog bara en tjock kofta så jag får skylla mig själv. Men det blåser och regnar just nu. Hmmm får nog leta fram höstkappan ikväll ..

Här knaprar jag nötter i stället för godis. Alltid något :) Skulle gått och gått på löpbandet, men sedan insåg jag att jag bara hinner gå en gång denna vecka, alla andra dagar är jag upptagen på. Så nästa måndag efter jag varit på inskrivning hos BM så skall jag gå till gymmet.

Men ikväll blir det rödspätta med sås på lätt fraiche, pepparot och senap som får puttra i pannan och pressad potatis till det. Lite nyttigt iaf.

Kram till alla därute

• Eurolady

Idag har vi haft planeringsdag hela dagen på jobbet. Men som tur är så är vi många sportintresserade i vår grupp, så det blev en liten paus för att se Musse springa! Han kämpade hårt, men det finns väl inget att göra mot 3 kenyaner, såvida inte en av dem ramlar över ett hinder!

Har precis lagt in en stor beställning på ett antal böcker på CDON. Har, trots att den fått dåliga recensioner, beställt Liza Marklunds nya, och sen bidde det Kajsa Ingemarsson, Anne Holt och lite till. Slängde in en skiva med Pink och två filmer, Just like Heaven och 50 first dates, också, så nu ska jag väl ha att göra i höstmörkret!

Kan bara hålla med Fru Någongång. Det är verkligen höst idag! Iskallt ute!! Men jag lät det inte stoppa mig, utan promenerade från polishuset (där jag varit och skaffat nytt pass! ) hem. Var rätt skönt, men det var ännu skönare att ta en varm dusch sen. Nu ska jag mysa lite med maken i soffan innan jag ska försöka gå och lägga mig lite tidigare idag. Hade tänkt fixa körkortet idag med, men Vägverket stängde redan halv fem så jag tänkte försöka fixa det imorgon innan jobbet istället.

• Cantaton

Idag har jag köpt en våg. Den mäter inte bara aktuell vikt, utan jämför också mot förra vägningen. Lite coolt. Kostade bara 200kr på Clas Ohlson. Så från och med imorgon ska jag föra lite "protokoll". Sandra (som jag gymmar med) och jag tog lite mått igår också. Muskler väger ju mer än fett, så man kanske blir besviken ifall vågen står still när det egentligen borde ha hänt massor. Så vi tar mått för att göra oss själva lite rättvisa (förhoppningsvis).

• Rosenhaga

Cool våg, Cantaton.

Jag har själv tänkt köpa en ny våg ett slag, helst en sådan med fettprocent. Det har inte blvit av men nu kanske jag fick inspiration. :)

• Cantaton

Rosenhaga, heja :)

Nu precis gjorde jag första invägningen... Usch, jag har aldrig vägt så här mkt i hela mitt liv :( Men jag kände det på mej, det kändes i kläderna. Jag fattar bara inte hur jag har lyckats. För 1½ år sedan var jag jätteduktig och gick ner 11kg - nu har jag gått upp 12 :(

Aja, nu ska jag vara duktig igen som sagt. Jobbigt bara att jag vaknade snuvig och hade ont i hals och öron. Hoppas det går över under dagen... jag VILL INTE bli sjuk!

• Eurolady

Cantaton, nu blev jag grymt inspirerad till att köpa en sån våg! 200 spänn?!?! Den måste nog inhandlas.

Det där med att mäta sig är bra. Det bästa är att mäta midjan, för om du har fett lägger det sig ofta där men där blir du av med det också. Om du mäter armar och ben så växer ju dem om du lägger på muskler (ofta), så det kan bli missvisande. Ska nog hem och mäta midjan jag med idag! Har ju fått en liten kick nu när jag gick ner pga magsjukan. Ska försöka hålla det här nu. Har märkt på kläder att jag tappat såväl på magen som armar och lår. Inte helt fel. Ska komma igång med träningen också, men vill först få definitivt besked från provtagningarna (vilket jag ska få idag eller imorgon) så man vet att det inte är nåt fel på en.

Idag är jag förövrigt grymt trött. Man får dela in dagen lite, måste ju se på höjdhoppet och Sannas final!

• Eurolady

Tack för länken Cantaton! Funderar på att ta en tur till Claes Ohlsson efter jobbet idag, får se hur det blir med det.

Ska verkligen försöka ta tag i det här nu! Känner att jag har blivit riktigt peppad av er!! Tack så mycket!

Köpte ju en chipspåse i måndags för att fira att jag var frisk och mådde bra i magen. Den är (underligt nog) inte uppäten än (jag har ju givetvis ätit lite Typ hälften! ) så jag ska försöka få maken min att äta upp den (han kan behövad det fettet! ) så ska jag hålla mig till nyttigheterna!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2