Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Åh va svårt. Sitter här med mitt jag-collage (som jag väl har berättat om nångång?). Nu när jag ändå bara sitter hemma och känner mej febrig passar jag på att klistra upp mina miljarder utklipp på dubbelvikta a3-papper. Nu har jag hamnat i ett dilemma. Antingen gör jag mittuppslaget nu (dvs 2 A4-sidor), men då är det mycket jag inte får med, eller så lägger jag i ett papper till, och då har jag helt plötsligt 6 sidor kvar att fylla (exklusive fram- och baksida som också fortfarande är tomma!!!) Känns som projektet aldrig tar slut (har hittills fyllt 8 sidor), men samtidigt vill jag ju inte utelämna alltför mycket. Vet dock inte om jag kan fylla så många sidor. Men men, jag får väl hitta på något.
Cantaton; jo jag har spelat in "för alltid" av Sara Löfgren i två versioner och nu har vi börjat titta på eget material oxå
En kille i Karlskoga vill göra ett musikprojekt med mig o en kille i Norrköping vill samma sak o vad gör jag......Jo jag kör båda!
Oj, svårt det där med sidorna! Vilket blir snyggast o mest lättläst då'? Gå efter det om det är till nån hjälp. Vissa saker man läser kan vara så myllrigt o rörigt o andra är så mkt lättare
Lycka till! KRAM
prinsess; helllooooo!
Singforlife, vad kul!! Finns det att tjuvlyssna på? "För alltid" är ju så fin :)
Mm, efter att ha sorterat lite mer bland mina utklippta ord (som ligger utspridda över hela golvet) har jag bestämt mej för att lägga i ett ark till. Det gick att gruppera rätt mkt, och då fick jag en bättre översikt - även om jag inte har grupperat allt än.
Hej alla. Hittade hit igen, men fick inte det att funka att byta till mitt gamla nick. Men men detta funkar ju också.
Kom hem för en stund sedan, lite trötta båda 2 så det blir en tidig kväll i nacka hemmet. Men helgen har varit jättemysig. Fint väder, och en jättefin vigsel som skedde i järvsö kyrka. Sveriges största landsortskyrka. Jättefint belägen mitt i ljusnan. Kan berötta mera sedan, men nu skall vi äta.
kram alla så länge
Kram på dej också FruNågongång.
Jag har själv precis ätit. Kyckling, sallad och tzatziki. Jag är stormförtjust i just tzatziki och har kommit in i en ny tzatzikiperiod.
Kul att se att fler hittat tillbaka hit!
Fru någongång! Järvsö kyrka är ju sååå fruktansvärt fin! Och ligger så fint också!
Cantaton, jag har inte hört talas om det där jag-collaget tidigare men det låter kul! Och lite lagom jobbigt! Sånt där kan man ju hålla på med precis hur länge som helst! Börja om, lägga till, börja om, ta bort...!
Henax,
jag har hållit på med ett jag-collage sedan förra sommaren (dock inte så frekvent, som du kanske förstår).
Jag har inte letat efter speciella ord som beskriver mej, utan låtit tidningarna avgöra lite. Har jag sett ett ord i tidningarna som passar in på mej på något sätt (för att jag gillar det, utför/har utfört det, avskyr det, önskar mig det etc) har jag klippt ut det. Så det blir en helt annan, mer avslöjande (tror jag), bild av mej, än om jag hade letat efter några specifika ord. Dessutom är jag jätteglad att jag inte har klistrat upp ord vartefter jag har hållit på, utan att jag har samlat alla utklipp och gör klistrandet vid samma tidpunkt; det är så många ord jag klippte ut för ett år sedan som inte alls är aktuella idag. Väldigt intressant att se hur man förändras, bara genom att läsa några ord man klippt ut.
Vilken kul grej, Cantaton! Låter ju både roligt OCH lärorikt! Att lära sig om själv är nog så viktigt! =)
Mm det är det - både och alltså. Jag ska ge det till Marcus sedan, så han lär känna mej lite bättre också :) Både goda och mindre goda sidor. Längst bak har jag gjort en brevsida, än så länge sitter förutom lite layoutgrejer bara ett tomt kuvert, men jag ska skriva ett brev/kort och lägga i när jag är klar. Vill ju att de är aktuellt när häftet är klart.
Nu har jag gjort ytterligare två sidor, det var ju inte det minsta svårt. Layout tar också plats.
Än så länge finns rubriker som:
* Porträtt
* Jag är jag - personlighet
* En hjärtesak (jag och du)
* Utbildning och karriär
* Resor
* Före och efter (eftersom jag började för ett år sedan har en del ord hunnit bli inaktuella, men ville inte bara kasta dem, så jag lät dem spegla min livsstilsförändring)
* Brev
* I handväskan
Det som saknas än så länge är bland annat en musiksida, "favoriter", familj, prövat och testat, "Jag har aldrig..." och "Jag gillar". Så jag kanske till och med får lägga till ytterligare sidor.
Justja, har även "Ogillar" och "Köpställen"