• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • ViSt

ulli_gulli
    hej hej!
    jag bor i sollefteå, vet att det finns en kyrka i ed sk dit och träffa prästen på söndag så då kan jag uttala mig om hur den ser ut. Kika annars på svenska kyrkan om vilka kyrkor det finns

• Maria_

Hej albin, vilken härlig hippa du verkat haft. Vad roligt.

Vilken tur att du fick ordning på klänningen, vilken sömmerska har hjälpt dig och vilka priser tog hon/han osv?

• Lothis

Välkomen tillbaka Maria_ !!Jättekul, å vad glad jag är för din skull =)

Albin04; Jag hade precis börjat röja hemma ( drar ner dubbelt så mycket innan jag börjar städa), å först kommer svärfar. Han var sugen på att träffa mini, inget konstigt med detta så jag bjuder på kaffe. Sen kommer en kompis, å då blir jag förvånad, men glad naturligtvis. Ska precis sätta på mer kaffe då hon ger mig en pappersrulle med saker jag ska packa och en vers som talar om vart vi ska + Din Möhippa börjar nu. Ojoj vad paff jag blev - inte väntat alls!!! Så svärfar var bara här för att ta barnen...
    Ledtrådarna listade jag ut var mot varvsberget, å väl där uppe står hela gänget med picknickkorgar och bröd,vin snacks etc. Längst ut gick vi å hade en mysig stund alla, med utsikt över stan =)
    Jag fick sen måla en tavla ( som jag ska få sälja säger de... ) Inte bra alls för jag var fortfarande darrig...
    Efter ca två timmar - ny lapp, ny vers -så for vi till ett ställe där ytterligare tre vänner slöt till. Där fick jag göra ett eget halsband av pärlor - Valde vita odlade bla, så det ska jag kanske ha på bröllopsdagen istället för mitt andra pärlhalsband =)
    Vidare via nya ledtrådar till Paradisbadet. Där hade vi middag uppe i Magiceye med vin och grejor. (De hade hyrt ? allt) Plus två bastusittningar i Relaxen. Varvat under allt detta fick jag fotas med en hög saker. Två speciella saker hade var och en av vännerna tagit med, som skulle förevigas på bild + mig...
    Sista bastun var underbar då vi smorde in oss med olja och havssalt, direkt efter duschen kutade vi sen ut nakna och badade ;) Fniss, inte alla som gjort detta mitt i stan.
    Jag kan inte beskriva hur kul och hur mysig hela dagen var. Men helt i min stil och Wow, vilka vänner jag har!!!
    Bilderna säger de att de ska göra en almenacka till min blivande av ( Tur att vi blir gifta först =) .Å tavlan, tja jag hoppas att de glömmer bort den...

• HKK

Hej alla blivande brudar! Hoppas solen skiner på er...

Här är det lite upp och ner... Min mormors sambo sedan tio år dog förra veckan (han var gammal och sjuk) och i tisdags dog min mormor . Så nu känns bröllop konstigt och lite jobbigt. Och när jag provade min brudklänning kände jag mig inte så snygg... Och både jag och m2b jobbar för mycket och är helt uttröttade... Visst känns det som ett bra upplägg med 9 dagar kvar?!

Men det blir lite pyssel mellan varven, har ordnat bordsplacering, och försöker delegera så mycket som möjligt !

Kul att höra om alla hippor! Tänk, om några veckor skriver vi om våra bröllop i stället...

• LECT

HKK - ojoj... ingen rolig sluttamp... Beklagar verkligen!
    Skönt att ni är lediga några dagar innan iaf, så kanske ni hinner vila upp lite inför dagen B! Tyvärr går det ju inte att "vila bort" sorgen dock...
    Men jag är iaf säker på att du är ursnygg i klänning!!!

Själv är jag äntligen tillbaka på jobbet efter nästan 2 veckors sjuka... Skönt!
    Igår gjorde jag klart alla inbjudningarna, bara de två finska kvar (sambons jobb!). Så senast i helgen SKA de på lådan! Ujuj, hur många gånger har jag inte redan skrivit det...

• ViSt

HKK
    Jag beklagar verkligen, jag hoppas ni får ett underbart bröllop i alla fall

• HKK

Lungt här i tråden, hoppas ni firar midsommar !

ViSt och LECT- tack för omtanken! Det går lite upp och ner, gråter en del, men det är ju inte så konstigt. Ev blir det paus i vår bröllopsresa för begravning, men det är ju som det är...

Annars är det en vecka kvar nu- inte så mycket! Ska fixa en del imorgon, men känns som det är under kontroll. Om bara m2b kan masa sig till att ordna klart lite till festhäftet!!!

• ViSt

Jag blev hippad igår. Jag blev lurad att vi skulle åka till affären för att handla, först fick jag på mig en ful utstyrsel och bli sminkad. Sen åkte vi ut på en strand där vi åt lunch, sen fick jag göra ett smaktest och jag fick poäng för varje rätt, sedan blev det norsk karaoke och forsatte även där med att samla poäng. sen fick jag åka till byns badbassäng och måla av en tjej bilden fick jag senare sälja till en man och för pengarna (53,50kr fick jag och jag kan INTE måla) fick jag köpa en morgongåva till min blivande. sen fick jag åka hem och byta om sen bar det av till en av tjejerna och där grillade vi. Jag fick min belöning för de poäng jag samlat, en biljett till The Ark och presentkort på en nagelförlägning. Det var en underbar dag som avslutades på en ark konsert. JAg kunde inte ha fått en bättre dag

• Bubblan73

Lothis -
    Vanja här grattis att du ska gifta dig, det bär snart till såg jag i tidningen...blir det kyrkbröllop med allt som hör till? Vi kommer att gifta oss 28 juli i Nävertjälsbygdegård. Vem ska ni ha som trubadur? Vi komemr att ha Kent Viksten, rocktrubadur från Timrå. Jag pratade just med Abbing som ska köra oss..svettigt dyrt men nån gång får vi väl lyxa till oss.
    Jag har lite funderingar över dagen - vad ska ni alla göra innan vigseln? Ni som har barn...vad gör ni med dom?

• LECT

Igår la vi inbjudningarna på lådan!!! iiiiiiiiiiii

Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4