• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • Blivande fru Eriksson

Lothis

Hur går det med ringarna??

• ViSt

HKK
    Det går bra med nerverna, men det kommer säkert. Jag kommer att vara ledig 2 veckor innan bröllopet alltså från midsommar och frammåt. M2b jobbade sin sista dag i fredags och kommer att vara ledig hela sommaren (arbetar på en skola). Nu så är han på väg till Tallinn för att inhandla drickat till bröllopet

• Lothis

Phu, då var sista tentan gjord å nu kör vi igång på riktigt med de här planerna =) .
    Jo tack, Blivande fru Eriksson; Har hämtat ut dem igår - Det känns genast mindre nervigt. Måste upp till bredbyn å kolla tårttoppar... Sambon har tydligen tagit tårtan från det bageriet ;)
    Det jag tänkte försöka ordna klart denna veckan är ;
    En del bakande ( Om det blir lite tråkigare väder)
    Skriva namn på placeringshjärtan jag gjort.
    Köpa duk, beställa servetter.
    Sy en sjal till dotterns klänning
    ev oxå en ringkudde ( funderar på om jag kan komma på något roligare alternativ - Förslag? )
    Köpa vita shorts och vit skjorta till äldsta barnet, detta och en röd el. grön slips.
    Beställa så att rosorna finns hemma dan före bröllopet.
    Göra en livslinje till festhäftet...
    Hm, sen vet jag inte om jag hinner mer. Men det vore skönt om allt detta var klart.

• Lothis

Jahapp, å det jag idag har hunnit stod inte ens med på listan; gjort klart texterna om gästerna i bordsplaceringen... Till festhäftet.

• HKK

Jag är fortfarande distraherad av det fina vädret! Igår paddlade vi kanot (!) i några timmar- jättehärligt! Annars har vi en låååång lista med att göra-saker. Det går väl så sakteliga. Har någon slags vision om att vi ska hinna med allt sista veckan.

Igår klippte jag i alla fall 22 pappershjärtan som vi ska ha på festprogrammen. Lite lagom pyssligt!

• Lothis

Puff*

070622 Shrek & Fiona 9:e green Öjestrands Golfbana
    070630 HKK Alnö gamla kyrka
    070707 ViSt Ramsele Kyrka
    070707 albin04 Arnäs Kyrka
    070707 Lothis Nätra Kyrka
    070707 Smulan1 Alnö gamla kyrka
    070721 Kristall(syster´n) Härnösand
    070728 Bubblan73 Nävertjälsbygdegård
    070728 JennieW Lycksele
    070804 FruNorrland Anundsjö kyrka
    070804 thebrud Torpshammars kyrka
    070811 Maochjo Skagshamns kapell
    070901 Cina74 Skogs Kyrka
    070901 Blivande fru Eriksson Anundsjö kyrka
    071020 LECT Selånger kyrka
    071201 Taggtroden Sidensjö Kyrka
    080105 abbie80 Grundsunda Kyrka
    080216 MrsH2b Själevadskyrka

• Bubblan73

Tänkte bidra med lite smått och gott om hur det går för oss. Vi lunchade med PG som ska viga oss idag, han kommer att ha fria händer att forma vigselakten och det känns så bra och spännande. han känner mig så det blir nog väldigt bra. Planeringen blir tydligare och tydligare, detaljerna känns som om dom är under kontroll. Jag har ett gäng tjejkompisar med olika ansvarsområden som dom är bäst på.
    Vi kommer att blanda knalliga färger hejvilt och härom kvällen gjorde jag och en kompis placeringskorten i klara färger som hjärtan...jätte fint. Jag roar mig med att trycka ut små hjärtan i olika färger som ska spridas ut på borden som har vita dukar och en bit grön "blom" textil på och gerbera i olika färger i små skålar med lite murgröna runt.

Min utmaning just nu är att vi kommer att ha ramar i olika färger för de olika borden istället för en placeringskarta. Istället för namnen kommer vi att ha foton på alla gäster. Vissa galnare än andra. Jag saknar bara några sen ska en kompis som är duktig på att teckna få hjälpa mig att fylla ut bilderna.

Har jag sagt att vi kommer att sitta i grupper istället för den vanliga tung dukningen.

• albin04

Hej,hej!!!

Nu var det ett tag sedan jag var här,dagarna bara springer iväg.
    Nu när det har varit så fint väder så vill man ju passa på att njuta av det. Har legat ute och pressat i solen när Albin har sovit lunch för att få lite färg till bröllopet

Maria_

Kul att se dig här igen och skönt att höra att det är något så när med din mamma.

Kul att höra hur det går för alla i planeringen.... Själv så tror jag att det mesta är under kontroll,förutom att vi har fått återbud från trubadurerna... Så nu funderar vi på om vi bara ska ha cd-spelare...
    Hur gör ni andra med musiken? Levande musik eller cd-spelare?

Har ni bestämt in/utgångs musik? Vilka solosånger ni ska ha? Vilka psalmer ni ska ha?
    Ska ni köpa morgongåva till mannen? Isf vad?

Många frågor på en gång,men så är det när det är långt mellan ggr som man skriver.

Ha det gött allihopa så hörs vi snart igen!!

• LECT

Jag är sjuuuk.... Piss! Idag är det exakt 4 månader och 1 vecka kvar tills vi gifter oss och jag börjar få panik för att vi aldrig får iväg inbjudningarna!!! Just nu längtar jag tills ringarna kommer så jag kan få tjuvprova...

• Lothis

Har ni fixat med potatisgratängen, jippi!
    (Känns som ett jätte I-lands problem, men det var nog mitt största...)

Albin04, vi har trubadur och cd. Trubaduren har fått 17 (!!!!) förfrågningar efter oss - jösses vilken tur att han behöll "vårt bröllop" som jobb.

Min blivande ska få ett häfte med tre "frihelger". Dessa kan han utnyttja tex vid dragracing. Egentid är nämligen bristvara hos oss. ( 4 barn = egentid oxå väldigt uppskattat =) Vad tror ni om det ?

Ska välja tårttoppar idag. Sen ska jag göra slingor , oj vad nervigt... Tänk om jag ser ut som en jättezebra efteråt...

Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4