• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • Maria_

Albin
    Såg att du bokat trubadur, vilken otur att de avbokade. Inte så kul att det händer så här pass nära bröllopet. Vad hade ni bokat för trubadur? Vet du fler i Övik än den ni bokat?

• abbie80

Hej pa er!
    Jag har mina foraldrar fran hemma i stan nere pa besok har hos oss i aus sa jag har fatt prova min vinterkappa, I love it!! Jag hade san tur att den passade perfekt i farg m min klanning, sa kanner mig lite mindre orolig nu.

Ar ocksa lite nyfiken pa hur ni gjort m underhallnings musik? Har nagon nagra forslag pa trubadur/band i oviks-trakten?

Ingangsmusik har vi nastan bestamt Canon in D by Pachelbach, utgangs funderar vi pa All you need is love - sa svart att bestamma oss!
    Vi ska ha 3 solosanger, 2 engelska och en svensk men har fortf. for manga alternativ att valja mellan, aterkommer nar jag fatt ner dem i antal lite...

Hoppas vadret ar somrigt pa hemmaplan!

• HKK

Kul med lite aktivitet i tråden !

Jag sitter på jobbet och börjar bli lite orolig för att jag ska ha missat något... stort och viktigt... Just nu är det en del pyssel med festhäftena, funderar på presentationer, sånger och annat smått o gott som ska vara med. Det är kul! Men det börjar närma sig nu- iiihhhhh !

Pratade en stund med en kompis igår som ska fixa bukett och corsage. Det blir nog bra, ska ha vita kallor, tycker det är jättefint! Kul också att någon jag känner ska göra den!

LECT- oroa dig inte, det är fortfarande långt kvar till oktober! Och enligt Magdalena Ribbing ska man inte bjuda folk förrän 6-8 veckor innan (vilket jag iofs inte alls håller med om...).

Nu ska jag sluta maska !

• Lothis

Albin 04; Kolla med Petra på O´learys, hon har nog en uppsjö av trubadur förslag. Hon är supergullig så det är bara att fråga, du kan hälsa från Lotha om du vill.

• Lothis

Å jag glömde; Japp Zebra varning här... SUCK!

• albin04

HKK

Jag kommer också att ha vita kallor i min bukett+ att vi kommer att ha det på bordena som dekoration. Tycker så mycket om den blomman. Det är bara det att jag inte bestämmt ännu hur buketten ska se ut.
    Hur kommer du att ha din? Hur många kallor i? Enbart dom?

• Lothis

Håller på att bli riktigt less, alla olika rödfärger & grönfärger som ska passa.... blä . Jag blir hyper på sånt här ( antagligen för att det verkligen inte är min grej att pyssla med ...)

• albin04

Lothis

Vars har du beställt potatisgratängen? Hur mycket tog dom per portion?

• HKK

albin04-
    med risk att du inte får ett jättebra svar... Jag tänkte väl ha en ca 6-7 kallor. Sen tipsade min kompis om en annan liten söt vit blomma som jag givetvis glömt bort vad den heter. Och LITE grönt i, kanske med lite pärlor på. Det blir lite assymetriskt, så buketten typ kommer att ligga på min arm (och se snygg ut ) när vi går in i kyrkan. Undrar hur jag ska göra när jag ska krama folk? Nåja, det löser sig väl. Jag har inte gett min kompis exakta direktiv, det känns bra ändå. Hon är bättre på sånt än jag!
    På borden ska vi ha den vita rosen Avalanche. En annan kompis är dekorationsansvarig.

Börjar pirra lite i magen, hoppas vi hinner fixa allt! Sambon borta ikväll och jag jobbar hela lördagen- hjälp!

• Lothis

albin04;
    Hörde med kalascatering = 35:- / port.
    Rikard sångkock = 42:- / port
    Framnäsbaren = 47 : - / port.

Fick spatt å köpte gratäng på ICA = (Peka´s) 39:- ( Just nu på Åkes i sj-vad, håller 2 månader i obruten vakumförpackning.) för 2 kg = 8 port. Köpte gratängformar på ikea och mätte ugnarna i festlokalen.
    Två ugnar på vardera plåt/ galler i tre plan = 12 gratängformar varma på 20 min.
    Pust! Detta fick vara ok då både gratängformarna 590:- plus potatisgratäng 390:- var billigare än det billigaste förslaget ( 35:- x 80pers)
    Lite mer jobb för serveringspersonalen då de måste klippa upp påsen, hälla gratängen i formen å sen in i ugnen.... ;)

Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4