• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • LECT

Jag har hittat de perfekta gåvorna till de tjejer som hjälper oss på bröllopet (en värdinna, två toastmadams och en tärna)! Det var skoj! Svårare till de två männen dock (en värd och en marskalk)... Har ni några idéer på små gåvor som kan vara kul att få som tack? Inget stort och dyrt, bara en liten tacksamhetsgest liksom.

• albin04

LECT

Vad kommer ni att ge för gåvor?

Ska ni andra också ge gåvor till era värdpar? Isf vad?

Vi kommer att få våran tårta gjord av en kompis mamma.Hon gjorde den till deras bröllop också så vi vet att den är fin och god.
    Det är en choklad/nötkräms tårta och över det kommer det att vara marsipantäcke...troligtvis i grönt(eftersom färgtemat är grönt) och på det så beställer vi vita Kallor som ska ligga.

• LECT

Jag har en arbetskollega vars dotter gör smycken. Jättefina! Så jag har köpt fyra halsband av henne. Har länge funderat åp vad vi skulle kunna hitta för något speciellt och det här kändes ju bara så unikt och fint! Och så dom ju jättefina! Annars hade vi planer på att åka upp till sambons hemstad och köpa något lokalt där, men en av toastmadamerna kommer därifrån så det kändes inte så kul i det fallet.

Kommer ni ge några gåvor till gästerna? Det är ju standard känns det som och eftersom vi kommer ta kuvertavgift så känns det än mer angeläget att hitta på någon underfundig gåva att lägga på tallriken när de sätter sig till bords. Något lokalt gärna. Med en underundig touch... Några idéer?

• albin04

LECT

Har inte den blekaste aning vad vi ska ge våra värdpar. Kanske vi bjuder på middag och att dom får typ en fruktkorg m olika ätbara saker i...JÄTTESVÅRT!!

Samtidigt så skulle det vara kul att ge dom något dom kan ha kvar som ett minne liksom...ja ja,det kanske e dags att klura ut något!!

• Lothis

Nix inga barnskor köpta än.... Vår mellankille ville ha svart vita gympaskor till fracken... Tja, kanske lite revolt passar bra =)

Vi fundear på att ge värdparet "Upplevelsebastu och relax" på Paradisbadet. Eller något liknande

Vi har inte några gåvor i vanlig bemärkelse utan alla vinglas är klädda med ett laminerat foto av personen i fråga och fastbundet med sidenband. Såå de som vill får ta med det hem =). Sen brukar jag tycka att festhäftet är minne nog + foton från de bröllop jag vart på. Men det är min personliga åsikt.

Maken = makeup store gör en provsminkning och sen gör jag den själv... Anledningen till att jag vill provsminkas är att jag aldrig har använt fundation eller puder så jag behöver en lektion ;) Å definitivt något som håller för mina tårar....

• HKK

LECT-
    vi kommer inte heller att ge några gåvor till gästerna. Jag är TOTALT antipysslig!!

Ska försöka prata med fotografen någon kväll i veckan, och sen ska vi prata med en bagare imorgon för att se om han kan göra en tårta som vi vill ha... Mycket småplock blir det !

• Lothis

albin04 ; Maken har jag tydleigen glömt, måste nog fråga frissan var hon tycker att vi ska vara ... =) Sen tror jag han far till svärmor mest troligt ( Där hjälper min svägerska alla barnen med kläderna och hår )

Själv då, hur gör ni?
    Ska förexten alla fota sig innan?

• LECT

Är det nån av er som kommer använda någon slags fuskbränna till bröllopet? Typ brun-utan-sol-kräm, -spray mm. Jag är en riktigt blekfis, och det spelar ingen roll att jag har hela sommaren på mig att bli brun för jag blir bara röd och sen flagnar allt bort så fort det bara kan. Jämfört med min käreste (som blir jättebrun jättelätt) så ser jag sjukligt likblek ut. Och tänk det till en vit klänning dessutom!
    Vill verkligen ha lite färg till bröllopet... Så jag funderar på att ta en sån där "dusch" och spraya mig brun ett par dagar innan. Någon som gjort det innan? Färgar det av? Ser det snyggt ut?

• Lothis

Lycka till å hoppas det blir ett toppenbröllop imorgon BrideElla!

070603 BrideElla Bechsteinhallen
    070622 Shrek & Fiona 9:e green Öjestrands Golfbana
    070630 HKK Alnö gamla kyrka
    070707 ViSt Ramsele Kyrka
    070707 albin04 Arnäs Kyrka
    070707 Lothis Nätra Kyrka
    070707 Smulan1 Alnö gamla kyrka
    070721 Kristall(syster´n) Härnösand
    070728 Bubblan73 Nävertjälsbygdegård
    070804 FruNorrland Anundsjö kyrka
    070804 thebrud Torpshammars kyrka
    070811 Maochjo Skagshamns kapell
    070901 Cina74 Skogs Kyrka
    070901 Blivande fru Eriksson Anundsjö kyrka
    071020 LECT Selånger kyrka
    071201 Taggtroden Sidensjö Kyrka
    080105 abbie80 Grundsunda Kyrka
    080216 MrsH2b Sjalevadskyrka

• HKK

Oj, tänk att gifta sig imorgon! Tycker tiden bara kryper ihop till den 30...

Igår och idag har vi bestämt efterrätt, bokat tårta och pratat igen med fotografen... Nöjd! Men nu åker m2b bort över helgen, och jag jobbar på söndag, så nästa ryck blir väl till veckan. Gick in på vår planeringssida här, och det blinkade en massa utropstecken! Går inte in dit igen...

Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4