• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

oj va ni har skirvit tjejer...själv har jag varit "hemma" i en vecka...dvs. i stugan på åland Mysigt....men igår så fick jag möhippa nr 2 Mina kusiner och fastrar som inte var med på den förra lärdan hadde ordnat en egen....ttevlig dag, med champangefrukost, supergod lunch & midddag (ena kussens kille är kock-det var nog den godaste 3-räters jag ätit i hela mitt liv!!!) massor med pinsamma uppdra (ute på landet där det är folktomt som tur var) ridning, rodd och simmning, sen så blev jag fixad och stylad och fick en t-shirt m,ed pinsam text på och så in till stan och gick på rockoff (festival) där jag fick ännu fler uppdrag (tex få autograf och kram-kindpuss av vad han nu heter han som sjunger 7-mila kliv) sen så var vi ut på krogen----
    så idag har jag duktig "krappola" (bakfylla) trotts att jag försökte hälla ut så mycket dricka som möjligt Är defenitivt inte van att dricka så mycket

Nu så ska jag försöka läsa igenom vad ni har skrivit...eller så dör jagf på soffan

• kela81

Jo...vi hadde kul på fösta möhippan Fast det tog några dar innan träningsvärken la sig Och blåmärkerna har just börjat försvinna Ruskigt otränad man är

Frida82-välkommen Du kanske får en retroaktiv (heter det så ) Möhippa

maljor-skönt att han är lite mer mogen än polarna din blivande! och kul att de andra kompisarna tänkte ordna en trevlig dag åt honnom Och grattis till p-piller stoppet kan ni inte ha en "interljuv" med er med i programet-det ska vi ha Vår toastmadame har ställt massor med frågor, dels om oss och om hurv vi träffades, bra och dåliga saker m.m

annaochkim-jag gillar när det är mcyket lockar

Anncha73-vi har "a whiter shade of pale" in och preludium ut

Vira06-välkommen du med .-) Kul att vi ska ha samma låt

Melleni (4/8-07)-urs va jobbigt det där med facket...hoppas att det löser sig!

Själv har jag fixat all dricka, köttet till middagen, borsplaceringen och festmusiken denna veckan, och i morgon ska vi träffa vår "nya" präst Hoppas att det går bättre än med förra

• Frida82

Petra74
    Ja, nu är det ju bara 2 veckor kvar och det finns ju inte så mkt tid kvar till möhippa.. men men, vi har ju valt att bröllopet ska bli en överraskning, så då får jag skylla mej själv!
    Det är så kul att man räknar ner veckor t o m dagar nu och inte månader! Känns helt otroligt att dagen ska infinna sig sig snart,då vi ska stå som vackra brudar!

• Frida82

Smartiz
    Ja, hehe, det vore ju kul!

• kela81

Frida82-som jag fiock lära mig igår-det är inte bara på lördagar som man kan bli hippad

• Stefans fästmö

Nu har jag blivit hippad!! :D :D När vi vaknade på morgonen sa m2b att jag nog måste skynda mig, eftersom jag måste vara klar kl 9! ;) Så jag duschade o klädde på mig, sen kom en 2 meters ängel o hämtade mig, fick plocka ihop massa saker först - alla underkläder jag har, badkläder, ficklampa, ordbok, 2 dl ris... ;) Vi körde till en park där mina vänner väntade o där åt vi frukost med skumpa o jordgubbar, bla... Sen åkte vi in till stan o så fick vi lära oss tillverka tryfflar!! :D :D Mums, mums!! Blir en klassiker till jul!!

Sen bar det av till en av tjejerna, där jag blev sminkad o fick håret fixad, o blev fotad i olika poser - i bara bikini, med ett skynke för brösten eller bakifrån, helnäck...! 12 olika poser med olika smink, hår o accessoarer för varje scen, till slut förstod jag vad de ska ha det till - en kalender som min blivande får på bröllopsdan!! Tror han blir jätteglad!! :D Jag kände mig faktiskt jättesnygg o sexig, förstår de som gör secret box, vilken kick för självförtroendet! Fast jag fick inte se bilderna, men tjejerna sa att de var jättesnygga och på deras förvånade/förtjusta miner tror jag dem!! ;) :D

Sen åkte vi till en annan av tjejerna där vi åt en 4-rätters middag, huuur gott som helst! Min kära mamma o syster hade gjort maten i förväg, så söta! :) Mycket tjejsnack blev det förstås... ;)

Som avslutning fick jag en pyjamas o alla bytte om - pyjamasparty!! De läste upp "telegram" från de som inte kunnat komma, o så fick jag svara på frågor om min m2b - han hade svarat på frågor o så skulle jag gissa vad han hade svarat. 15 av 24 rätt, inte så pjåkigt! :) Som sista grej fick jag lukta på 5 olika tröjor o gissa vilken som var älsklingens, o det klarade jag direkt o utan tvekan!! :D Känner igen min älskades doft... ;) Sen gick vi o la oss, kl 3 på natten - 18 timmar, vilken dag!! Vaknade idag o åt frukost o så kom m2b o hämtade mig... Så härligt att se honom!!

Vilken härlig dag, jag har världens bästa kompisar! Alla hade verkligen ansträngt sig så, o de som inte kunde komma hade kompenserat med brev o kort o jag vet inte vad... :)

Glad men trött nu, o vi som skulle planerat hela helgen...! Men det löser sig, det var det värt helt klart!! :D

Kram på er brudar, ni smäller det snart!! :D

• maljor

Det låter som att ni har haft jättetrevliga hippor och igår var det min tur!!!
    Vid 10 på morronen plingade det på dörren och utanför stog en raggare. Han lämnade över ett brev till mig där det stog vad jag skulle ha med mig och att jag skulle följa med honom sen.
    Ner på parkeringen till hans raggarbil där min syster satt!!! Blev jätteförvånad eftersom det är 20 mil mellan oss, hon har sina lilla 1-åring hemma och hon är arbetslös/mammaledig (inga pengar alltså). Roligt att hon kunde ändå!!!
    Fick åka båda raggarrundorna (berättade raggaren stolt) nere på stan iförd änglavingar, krona med slöja och en cider i handen
    Efter svängarna där nere så åkte vi vidare till en äventyrsborg där flera väntade med champagne och jordgubbar!!
    Skålade där innan vi gick in - skulle gå igenom alla rum med olika äventyr i och vi hade 4 timmar på oss som flög iväg fort. Slog oss rejält under våra försök att lösa allt och insidan av mina lår pryds nu av stora blåmärken efter svingande i lianer
    När 4 timmar hade gått så var alla sååå trötta och hungriga. Då var det uppdukat utanför med mer champagne, baguetter med goda fyllningar osv. Mums!
    Sen fick jag åka vidare med 2 av dem som tog mig till en massör där jag fick en helkroppsmassage under 1 timme *underbart*
    Efter det åkte vi hem till en av tjejerna där jag fick duscha och göra mig iordning och sedan hade de dukat fram kycklingsallad, bröd och champagne i parken till middag.
    Efter det var min syster och bästa kompis tvugna att åka hem *tråkigt* men vi andra satt kvar och pratade lite. Egentligen var det meningen att kvällen skulle fortsätta ut på krogen men det tillät inte mitt huvud =(=(
    Ska dock ta den krogrundan efter bröllopet så jag inte missar något =)

Blev hämtad av m2b's kompisar som hade fixat den här svensexan till honom.
    M2b var överlycklig - han hade haft jätteroligt och han hade verkligen längtat efter att bara få komma bort och fiska lite så båda två har haft en bra helg

Nedräkningen fortsätter med 13 dar kvar!!!

• kela81

Stefans fästmö-låter som en toppendag
    JAg ska höra med min tärna om hon kan fota till en box till mig, eller en kalender Vore skoj

maljor - din låter ochså som en toppendag Och jag vet hur det känns med möhippevärk Och kul att sambons svensexa nr.2 blev lyckad

• Melleni (4/8-07)

Låter härligt med allas möhippor i helgen. Ni kanske kommer i håg att jag nämde att jag tror inte de blir nån för mig för att jag jobbar jämnt... Men de fanns tid..

Jag hade vekligen ingen anning om att jag skulle få nån möhippa eftersom jag jobbar och jobbar jämnt, trodde inte de fanns nån tid till en möhippa och jag viste inte om jag hade nån som va intresserad av att ordna en.

Har jobbat natt hela veckan och gick av i lördags morse kl sju och gick och la mig vid åtta. Sov så gott.

Helt plötsligt hörde jag nån som började ringa rejält på dörr klockan men jag orkade inte rikigt uppfatta va de va.. helt plötsligt ser jag nån i sovrummet med nå glasögon eller masker på sig.. De tog mig några sekunder att fatta att de va mina vänner.
    - Go morgon sa de kl va ca halv elva på morgonen så klart:) Hade sovit två och en halvtimme totalt. En av mina vänner gav mig en lapp och sa att du har vi antal sekunder på dig att packa ner allt som står på på detta papper. (De kanske va minuter kommer inte rikigt i håg). Jag packade ner allt och sen fick jag ta på mig lite mindre fina kläder:) Sen va de dags för ögonbindel och i väg åkte vi.

Vet inte hur länge vi åkte men till slut stannade vi och jag fick hjälp att ta mig ut och gå till platsen. När jag fick ta av mig bindeln så stod de antal hästar framför mig och jag förstod va de handlade om. - Jag log och tänkte ja ha hur ska detta gå.

Jag fick den lugnaste och snällaste hästen, jag tror även att han va den lataste. Vi fick lära känna hästarna i en hage och lära oss hur man rider. Sen fick vi rida en runda. Vi fick avsluta med att försöka få hästarna i trav och de va de inte de lättaste med min.. Jag gjorde precis som de sa men min häst ville helt enkelt inte som jag ville:) De va en rikig upplevelse för sist jag red va antal år sedan.,så att jag nästan glömt bort de.

Efter rid turen va de dags för fyrhjuling.. Vi tävlade och hade rikigt skoj. Ibland såg de ut som hornen kom fram på oss:)
    Blivande svärmor va med och de va så roligt för hon körde mot Erika och när de kom på en rakstäcka så skulle hon gasa på och erika låg precis framför och råkade sakta ner och där kom svärmor och började köra över henne och då menar jag ÖVER henne.. såg så roligt ut.. men som tur va så fick hon stopp på den på erikas fyrhjuling. Där stod de fast i varann. En annan vän råkkade köra in i ett staket gjort av sånt där när man har till hästarna. vet inte rikigt va de heter.. De gick bra med vännen men fyrhjulingen slutade fungera efter de. Den fick nog sig en rejäl stöt:) De låter nästan som vi va galna men de låter alltid mer än vad de är:)... ler stort:)

Efter de åkte bindeln på igen och de va dags att åka vidare..
    Åkte en lite längre stund nu och jag kände hur jag svättades i bilen med alla mina kläder de hade satt på mig. Pust.. När vi kom fram så va de dags för mig att få jobba lite, De hade hyrt en tramp cykel som jag fick trappa mig fram på med tre personer på.. Syster min som satt brevid njöt nog när hon såg mig kämpa mig fram. Men hon va snäll i uppförsbackar och hjälpte till lite.. de två fram kunde hade inte tramper. Åkte fram till en liten stuga de hade hyrt med bastu och relax avdelning. Där satt vi och bara tog de lungt nån timme. Rikigt skönt . Sen sa de åt mig att ta på mig trosor och bh resten fixade de.. Jag fick på mig en vit klänning, så där lite små söt, Fick halsband, armband, vingar som jag skulle sätta fast på ryggen, sån där fin leksaks tiara med lite rosa detaljer och slöja och vinter kängor fick jag på mig. Syster min sminkade mig och va faktiskt väldigt snäll när de kom till de.. Efter den lungna stunden gav de sig av till svärmor där vi hade lite lekar och åt..
    De hade gjort de rikigt bra och de va kanon bra lekar och man märke att de lagt ner lite tid på att denna dag. Min bästa vän hade gjort ett kärleks/ sex lek och de va så himla kul, Vi fick ett papper var och fick skriva i de rätta svaren och när de va dags att rätta så va de en stund av skratt, vi skrattade så man trodde aldrig se skulle ta slut. Som ni vet så va ju svärmor med och just den leken va väl lite pinsam. Men hon verkade hänga på ändå.. Rikigt bra svärmor måste jag säga.

Vi avslutade kvällen med ett grupp foto.. Bilderna kommer upp senare i galleriet eftersom jag inte hade nån egen kamera.
    Kvällen slutade inte allt för sent för att jag skulle upp ooh jobba dagen efter kl sju. Jag hade 24 timmar på mig att vända på dygnet efter en veckas natt innan de va dags för mig att jobba tolv timmars pass och där i mellan fick jag min möhippa.. De va inte illa.. ler...
    Jag deckade när jag kom hem. de enda jag sa till kim va- jag måste lägga mig.. sen sov jag.. han hade säkert tusen frågor..

• Sussili

Jag som inte har kännt av några bröllopsnerver tidigare kom precis på att det är nästa vecka som vi gifter oss. (Skulle precis säga åt min blivande att ringa till fotografen och bestämma tid för en träff - de vill träffa oss innan för att planera hur vi vill ha det- och i samband med det sa jag till honom att vi gifter oss nästa vecka. Så, nu är det dags att se över vad som ännu ej är gjort (inte så mycket kvar, men ändå....)

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!