• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Vira06

Hej alla blivande brudar!

Jag hoppar in här, ska också gifta mig 4 augusti! På tal om utgångslåt så har vi tänkt ha "A whiter shade of pale", så himla fin tycker jag! Har skickat noter till kantorn så att hon får öva, hoppas att det går vägen!

I övrigt har jag väl sisådär, hygglig koll på planeringen. Fick idag klartecken för bil från kyrkan till festen, det blir en vräkig amerikanare som körs av en Elvis look-alike! Bilen har tydligen ägts av grannen till Marilyn Monroe, så den har fina "anor"...

Har ni andra planerat "färdigt" eller?

• Sverner

Nu är vårt festhäfte klart och ska bara skrivas ut och sedan bindas ihop. Håller på med playlisten till kvällen. Hur många timmars musik tror ni att man behöver?

• Melleni (4/8-07)

Bruden blå

Ja du har jobbat natt ett tag nu och gör de hela veckan ut. Fick ett brev från facket i dag som fick mig att brista i gråt. tydligen ska de itne ha fått in nå papper från mih att jag ens är med i a kassan. Så nu har de lagt ner mitt ärrende.. Snacka om att jag blev chokad. Jag som hade tingt till de och frågat när jag gick över om de hade fått in alla uppgifter eftersom de va väldigt vikigt att övergången till de nya facket blev rätt. och damen i telefonen sa att de har alla papper vi behöver va bra tänkte. hade redan komplitterat de en gång. De konstiga är även att de har sedan mars dragit a kassa avgiften från mig.. så då borde ju jag vara med.. och jag har en handläggare i mitt ärrende. Man blir så ledsen när jag gör precis som de säger hela tiden men ämdå stämmer de inte. Så jag ringde och grät i telefonen. men han sa bara att alla handläggare har gått hem för dagen så du får ringa i morgon. och hoppas de löser sig då. Sen åkte jag till arbetsförmedligen med lappen och kunde itne heller hålla tårarna i styr.. så de lovade mig att hjälpa mig i dag och ringa och prata med de.. Jag hoppas de löser sig. för jag kan itne gå hur länge som helst utan pengar. har redan gjort de sen 4 juni. men vist jag har jobbat lite med.

På tal om bröllop. I dag/i går fick vi hem toa papper med brudpar på. tänkte ha de på toaletterna.. tyckte de va lite roligt. Hoppas de går bra för er och allt som ska fixas.. Mycket kvar eller?

• Bruden blå

Melleni (4/8-07)

Nä men fy, avskyr när byrokratin inte vill sammarbeta, känner allt för väl igen det, verkar vara mer regel än undantag att det ska krångla.
    Hoppas du får prata med någon vettig idag och att det blir ordning på det snart.

Här är tyvär listan på saker att göra enormt lång, orkar inte räkna efter just nu, men i ett vanligt skrivblock så skrev jag en sak på varje rad på 1,5 sida. (hur många rader är det i ett A4 block) visserligen är det mest småsaker kvar att ordna, men ändå, det är en del, men det löser sig nog, det är inga saker som bröllopet står och hänger på. Alla stora saker är klara.
    Idag blir det ju vigselsamtal, så sen är en sak till klar.

• annis41

Jag har nog det mesta klart som kan göras i förväg, sen är det ju sådana saker som maten, ballonghjärtat, blombågen som är kvar men det går ju inte att göra ännu....

• Anncha73

Melleni (4/8-07)

Va häftigt å ha toapapper med brudpar på, vart har du köpt det?? Vi ska ha en wckorg med lite smått å gott i, det finns ju som himla mycke man kan ha med på ett bröllop har jag kommit på..:D

Tycker synd om dig det här med facket å a-kassan, att det alltid ska strula, man blir fasen galen på sånt...

Hoppas det löser sig iaf...

• fruaugusti07

tack! Klänningen är en Maggie Sottero, kostar ca 8000 i affär men jag hittade den på bt-köp och sälj för 6500 inkl. slöja, tiara, underkjol och div andra atteraljer. Vad har du för klänning?

Melleni- konstigt att de kan säga att du inte är med när de har fått betalt! Hoppas att det löser sig!

Idag ska jag fixa med låtlistan jag oxå! Just nu har vi 2,5 timmars musik blandat i 2 mappar "mingel/bakgrundsmusik" och dans. Vi ska ha mera musik så det är bara att lägga in mera.....
    Det kommer att ta ett tag men jag kan ju sitta hör och surfa samtidigt hehe....
    16 dagar kvar nu tjejer!

• fruaugusti07

vira06- nja klar med planeringen är man nog,dyker alltid upp en hel del nya ideer när man sitter här
    Däremot har jag en hel del förberedelser kvar!

• Melleni (4/8-07)

Anncha73
    Köpte de på dröm torget. en dags leverans så de va hur bra som helst.

Bruden blå

Ja du så småning om så har de prickat av allt. Ringde facket i dag och pratade med re olika personer och alla tre sa att min papper har varit inne sen 2 Maj. Men jag fick denna påminelse hem för att de saknades person nummer på mina lönespecar. Men jag har ett personkonto:) De är bra tokiga där. Men enlig alla så ska allt finnas nu och ärrendet ska ta upp till fyra veckor nu för att se om jag blir beviljad bidrag. Skulle inte förvåna mig om de kommer nya papper de vill ha av mig. Jag tycker de är helt oacceptablet. att skicka ut ett sådant brev för att personnummret saknades på lönespecar. jag grät i går för att jag fick sånt brev hem. Att de inte skrev att de saknar person nummer, hade varit så mycket lättare.
    Nu är de bara att hoppas att allt reder sig snart..

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!