• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • maljor

tekanna

SÅ involverad behöver jag inte vara, bara jag får reda på NÄR under helgen han kommer hem. Fredag natt, lördag nån gång eller söndag kväll kanske?
    Försökte precis få min svärmor att förstå att det faktiskt är respektlöst mot mig att inte kunna tala om en sån sak utan att jag ska behöva gå och vara nervös för när jag ska börja vara orolig om han kommer hem eller inte och att de dessutom inte ens tänkte tala om svensexan för mig!!!
    Hon hävdar att man aldrig får reda på sånt som brud (ehm... de gifte sig hemligt i samband med ett dop och bjöd på kaffe och kaka så självklart vet hon allt som gäller eller hur) utan man får räkna med att han kan bli borta ett par dar och att han definitivt kommer komma hem dyngrak - det är sååååå normalt!

Har suttit här och bölat nu (joda, extra känslig nu när jag är trött av infektioner osv) över detta. Inte f*n är detta normalt??!! Alltså, att polarna gör såhär?

• fruaugusti07

maljor- nej jag hade inte hört något om svensexan för en vecka sedan och det hade inte flera killar heller gjort(Jag gav dem en lista på inbjudna killar och min blivande gjorde likadant)så jag skickade ett mail och kollade. Då svarade de att det var under kontroll men det enda som inte var klart var datumet/de bor lite utspridda men de skulle kontakta mig när det var dags.

Jag tycker att det enda man behöver veta om sin blivandes svensexa är datumet och om /när han kommer hem ungefär. Det tycker jag fortfarande att du ska kunna få veta. Resten är upp till grabbarna.....

• fruaugusti07

smartiz! Hur har det gått med prästbytet?!

• googlad

Zasu: Jag har också provlyssnat på Victoria Krantz hemsida. Noter hade jag funderingar på att beställa därifrån, men tjejen som ska sjunga sa att hon plockar ut ackorden på pianot direkt så hon behövde inte ha några noter. Hrm, helt overkligt för en annan som är halvt tondöv...!

• tekanna

maljor
    Nej, jag hade eg inte heller behövt bli sååå involverad. Men tyckte faktiskt nu i efterhand att det var väldigt trevligt av dem att berätta om deras planer och så. Även om jag hade överlevt ovetandes... Inget jag kan och vill påverka ändå!
    Och självklart vill man veta när man ska vänta hem dem! Inte exakt klockslag, men dag iaf.
    Börjar lite undra vad det är för svärmor du har lyckats skaffa dig... Visst de kommer väl inte hem nyktra, men det finns ju gränser även hos dem hoppas jag!

• maljor

tekanna

ojojoj, det är är bara en liten loska i atlanten på vad som kan komma.
    Om jag säger såhär, vi ska börja försöka bli gravida nu men det kan vi inte säga till henne utan vi "måste" säga att det var en olycka - hemskt va? =(

Pratade med m2b igår iaf och han visste redan att det skulle bli en svensexa så jag avslöjade inget iaf - det hade en av hans polare gjort lite på fyllan. Han tänker gömma sin mobil så han kan höra av sig till mig så jag vet att han mår bra och som lösning på alkoholen så tänkte han "skvätta ur" lite varstans =)
    Känns skönt att han faktiskt redan hade funderat på det även om jag fortfarande är orolig.

• kela81

googlad -"Äktenskapsbön" Thomas Hagenfors har du den? Jag är nyfiken på hur den låter...

maljor-låter som om din kille har lite vett i skallen iallfall, även om inte hans kompisar har det! Skönt! Det kommer nog gå bra då ska du se, om han tänker hälla ut lite sprit och hålla sig i lgaom skik....kan berätta att jag och min tärna-på hennes möhippa stod och hälde ut sprit i durchen på sturebadet, så att hon inte skulle bli för full, som de andra ville....de måste ha trott att hon tålde sprit väldigt bra

Ang. prästbytet så är den nyexade tjejen i tjänst den 4/8 där hon jobbar, men har inget inbokat vad hon kan se den dagen, hon skulle till jobbet idag och då prata med sin kyrkohede och se...så håll tummarna för oss

• googlad

Smartiz:
    Tyvärr har jag inte hur den låter, men jag har texten som jag skickar med här... När jag gick in i en bokhandel och frågade efter noter på den, sa damen i kassan. Åh, den är så fin. Jag sjöng den på ett bröllop förra sommaren. Hon tog fram nothäfte och spelade och sjöng den på ett piano i butiken. Den ska vi ha tänkte jag direkt!! Nu har vår solist nothäftet.

äktenskapsbön
    Text: Ingela och Tomas Hagenfors
    Melodi: Tomas Hagensfors

Vid altaret i kyrkan står en kvinna och en man.
    De ger varandra löften om trohet livet ut.
    Nu börjar deras vandring, tillsammans ska de gå.
    Jag ber dig Herre, vandra med dem.

De kommer inte leva för sig själva längre nu.
    Gemensamt har de ansvar för den framtid de ska få.
    Det Gud har fogat samman för evigt ska bestå.
    Jag ber dig Herre, ena dem du.

De kommer möta glädje och bekymmer på sin väg.
    De kommer att få skratta och gråta med varann.
    För livet har så mycket som man inte kan förstå.
    Jag ber dig Herre, trösta dem du.

I bland kan också oro och tvivel komma in,
    och löftet som de gav dig kan kännas tungt och svårt.
    Men kärleken är tålig. Den ska segra över allt.
    Jag ber dig Herre, visa dem du.

Ett äktenskap i kärlek och ett hem med öppen dörr,
    Ger värme, kraft och glädje åt mänskor runt omkring.
    När bönen får fungera i familjens vardagsliv
    Då vet vi Herre, bor du hos dem

• fruaugusti07

idag var mina "frisörer" systrarna här och provfixade min frisyr. Det blev jättelockigt!Men jättefint! Jag passade på att prova hela utstyrseln....gud vad jag kände mig fiin.
    Nu har jag iaf fått reda på ett datum försvensexan! Det var systrarna som visste det!

• Fru Lindgren

Hej hej!

Kan passa på o flika in med vår solosång ifall ngn fortfarande letar sådan... =)

Vi ska ha "Ett liv för mig" som The Real Group sjunger, fast det kommer vara min underbara väninna som sjunger den själv. Däremot har jag fortfarande inte fått tag på hon som ska vara kantor för oss den 4:e...så det är bara o hålla alla tummar att hon kommer kunna kompa min väninna.

Ett annat förslag som jag såg på nätet häromdagen är "Jag samlar på dig" med Wille Crafoord.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!