• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

maljor-ja...urs ja....gäller att hålla koll när man ska ut i båten i sommar sen....jag brukar alltid få en fästing varje år...

nä, man är ju inte säker någon gång ju...men jag tror nog på lördagen innan....eller nu på lördag Fast då är en av tjejerna bortrest, och jag tror nog att hon skulle vara med så,,..

• maljor

smartiz

precis, men det tänkte ju inte jag på att göra. Trodde att jag fått ett myggbett först men det har bara blivit större och nu har jag haft det 2½ vecka... om det är borrelia är jag ju glad för att det upptäcks nu så man kan skåla på bröllopsdan.

Jo förresten, ni som köper egen alkohol, har ni gjort det än? Hur mycket har/ska ni handla?
    Vi räknar med ca 50 pers som dricker alkohol och funderar på att köpa:
    12st boxar med rött vin
    6st boxar med vitt vin
    200st 50cl öl (2 sorter)
    180st 50cl cider (3 sorter)

och har köpt 10 flaskor bubbel
    2 liter whiskey
    1 liter konjak
    1 liter baileys

Visst borde det räcka till maten och sedan under kvällen?

• kela81

maljor-ja...bäst du kollar det...för det låter lite som borelia...

vi har ochså räknat med ca 50 drickande gäster....

Middag och välkomstskål:

Champange- hur mycket behöver man?
    20 flaskor rött
    20 flaskor vitt
    ev. dessertvin
    öl mellan 20 burkar
    1 baileys
    1 congnac
    2 wiskey
    1 likörsort

Baren:
    5 boxar vitt
    3 rött¨
    2 rose
    160 st öl mellan och stark
    3 vodkaflaskor
    2 gin
    2 rom
    1 bananlikör
    1 malibu

det är väll det...med all säkerhet aldeles för mycket....men bättre det än tvärt om
    Det mesta av starkspriten/likörerna har vi hemma....öl ska vi köpa när vi åker hem till åland på semsesterna, vin köper vi på systemet så att vi kan lämna tillbaka om det behövs....

• maljor

smartiz

precis så tänker vi oxå

Vi räknar 1,5dl bubbel var och det bör räcka.
    Ska köpa något alkoholfritt alternativ till skålen för dem som inte dricker och sedan har vi köpt blå läsk till barnens skål (har ju blått tema )
    Sedan tillkommer det ju självklart lättöl, läsk och mineralvatten.

• kela81

maljor-
    självklart så tillkommer ju alkoholfria alternativ och groggvirke hos oss med

1,5 dl bubbel låter bra....man brukar ju bara ta ett glas var till skålen ochså så....

• Melleni (4/8-07)

ja nu är de inte långt kvar,känns ölungt just nu men de hinns väl bli stressigt:)

Va och handlade skor till kellen i dag, wc korg, sjal till mig ( vit siden med lite brodyr). Även tärnornas klänningar blev klara i dag.

• Fru Lindgren

annaochkim
    ...sitter med samma grej här - har verkligen idétorka på vissa gäster o ngn har vi knappt träffat - det är verkligen jättesvårt!! men vi får kämpa på så blir det nog bra till slut!! eller hur?! =)

Gudinnan
    våran toastmaster o toastmadame sitter direkt på första "tungan" från honnörsbordet - närmast utgången - allt för att kunna ha bäst kontakt med köket.

• Fru Lindgren

Pernilla Borås

Vi ska valsa!! =)
    Har dock inte valt låt ännu - ev kanske det blir till levande fiolmusik...men letar o kollar efter andra förslag.

• Stefans fästmö

Halloj brudar! Har varit borta i helgen, orkar inte läsa igen alla sidor, ni skriver så mycket!! :D ;) Var jätteskönt att komma bort lite, vi var hos mannens släkt i sydnorge, liten fiskeby där tiden står stilla... :)

Oops, jag skrev faktiskt "mannens" utan att tänka på det! Tänk, om mindre än 4 veckor är det min äkta man ju! :D :D

M2b fick köpt bröllopsskor, o när vi kom hem hade vi misssat samtal från skräddaren, spännande att ringa honom imorn! Blev en del bröllopssnack oxå, ffa vad vi önskar oss... Verkar som att vi kommer få presenter även från folk vi inte bjudit, seden är sån där...!

Vi ska dansa vals, men har inte valt låt... Funderar på bla Kostervals, The way you look tonight (Elton John) o några andra... Jag tycker Maia Hirasawas nya Gothenburg vore kul, eftersom vi bor här! ;) Den går faktiskt i valstakt...

Min tärna är bortrest en vecka till, sen kommer jag börja bli jättenervös för hippan... Och jag hoppas verkligen det blir nån för m2b, de är lite sega men har sagt de ska fixa nåt så...

Nån mer än jag som har fjärilar i magen?!? Kommer vara sååå pirrig, på ett bra sätt, dagarna innan...! :D

Kram på er! :p

• Bruden blå

tjohooo, nu har jag beställt mannens morgongåva. Bara hoppas att han kan hålla fingrarna i styr, det är nämligen han som är hemma nu och jag jobbar. så får hoppas det inte är så uppenbart vad det är, och att det är väl paketerat.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!