• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Bruden blå

Jupp, 1 månad. hur gick det till?
    Snabbt som attan gick det i allafall.
    Kan inte förstå än att om 1 månad gifter jag mig.

• tulpanflickan

skrattar känna som tiden trillar ivägnu,
    igår va jag och beställde tårta och idag ska jag dubbelkolla med floristen.

hur går de för dej

• tulpanflickan

Tilltugg till Brudskålen!
    140x Anklevercanape med lingon och äppel
    140x Räkcanape med soltorkade tomater

Varmrätter!
    Helstekt Kalventrecoté
    Serveras med primörsallad, potatisgratäng och lingongelé samt balsamico.

Dessert!
    Choklasmousse

kaffe och tårta

• Bruden blå

Jodå, var ju rätt tidigt klar med mycket. Det avsiktligt eftersom jag visste att jag skulle jobba mycket under sommaren och inte ha samma tid till planering. Och mycket riktigt blev det så.
    Den här veckan jobbar jag 6 dagar tex, och någon tid till bröllopsplanering har inte hunnits med.
    Men känns ändå rätt lungt ändå.
    Vårt Osa är idag, och igår hörde flera stycken av sig.
    nu e det bara en kusin och en vän som vi inte vet än. men det känns lungt.

• maljor

Nu är jag nervös!!!
    Nästa fredag, fredag den 13:de!!!, så kommer de och hämtar m2b för svensexa.
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, de vill inte berätta nått för mig så antagligen så är det inte sååå himla bra saker de har hittat på.
    Det är inte så att jag missunnar honom hans svensexa utan hans kompisar är väl inte så, ja, mogna om jag säger så.
    Det känns som att det kommer bli en massa supande (de tycker att jag är töntig som inte vill att min m2b ska supa skallen i bitar kvällen innan vi tex ska till hans mormor och morfar osv). Hoppas bara att m2b säger ifrån så det inte händer nått =(
    De är såna där som skulle kunna ha en rejäl krogrunda först för att sedan hitta på nått dumt som bungy jumping eller fallskärmshoppning på fyllan!!!! *orolig*
    Så nu får jag gå 1½ vecka och bara vänta och oroa mig för om jag kommer ha en m2b kvar efter svensexan eller inte

Dessutom skulle det inte förvåna mig om de tar honom till en strippklubb för att "få se nått annat än bara mig" (ingen av dem förstår vad vi pratar om när vi pratar om att leva ihop resten av livet och viljan att få barn nu).

Skulle ni oxå oroa er?

• Bruden blå

maljor

Nä, för min egen del är jag inte orolig.
    Jag skulle vara mer orolig om dom skickar upp honom att hoppa fallskärm än om dom tog honom på stripklubb.
    O andra sidan så tror jag inte någon av oss kommer få möhippa/svensexa. Eller rättare sagt, trodde. Fick samtal igår från en vän som frågade lite. Hon sa att dom trodde inte jag var typen som ville gå o sälja kyssar på stan, så dom tänkte att vi kunnde vara hemma hos en av dom och bubbla bubbelpool och skåla istället. Tack, det tackar jag för, nej jag vill inte sälja kyssar på stan, så det blir helt perfekt att bubbla och skåla, passar mig utmärkt.

• kela81

maljor- förstår att du är orolig....jag var med superorolig inför min m2b:s svensexa, eftersom han har en hel del omogna kompisar....men tydligen så hadde de ändå fattat att det inte var ok med stripklubb,och sånt som kunde skada....
    och de söp honnom inte dyngrak heller (vilket jag trodde) eftersom de insett att festen liksom skulle vara slut då...

Så vist, han kom hem lite bakis och med blåmärken på hela kroppen efter paintboll, och randig efter brun utan sol....men nu två veckor senare är det borta och det syntes ju itne när han hadde kläder på sig...

Har han inga killar som är lite mer mogna som ska vara med? Och lugna ner det hela lite?

• kela81

Ja, just det ja....jag skulle ju fråga en grej ochså

Vi ska träffa prästen i dag kl. 17...
    Men vad ska man ha med sig?
    och vart brukar man träffas? I kyrkan eller på pastorsexpeditionen? Församlingshemet? Jag har inget nummer till honnom och det är ingen som svarar när man ringer eftersom det är semesterstängt.....

• Melleni (4/8-07)

Min kille ska få svenmsexa lördagen veckan i nnan alså vecka 30. Men jag är inte orolig för alla vet att jag skulle tycka illa om de gick med honom på en stripp klubb och så tror jag itne han har såna vänner. Jag hoppas han får de kul bara.. Själv blur de nog itne för mig för att jag jobbar varje dag fram till bröllopet nu...

• Melleni (4/8-07)

maljor

De ska nog gå bra ska du se..

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!