• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • maljor

Tyvärr så är det ju ingen av dem som kommer vara med (vet inte vilka men ingen av dem är mogen) som är lugnare och mer mogen än den andre, inte när de är ensamna iaf =(
    Det är faktiskt fallskärm och sånt jag är mest orolig för oxå även om en strippa inte är att föredra.
    Själv vet jag att han skulle föredra typ gokart, paintball och såna saker för att sedan käka och ta en (eller ett par) öl, även om hans polare inte gör det.
    Hoppas de inte gör som med din m2b Smartiz!! Det kommer ju bara vara 3 veckor kvar till bröllopet efter svensexan!!!

Som svar på din fråga så kommer vi träffa prästen hemma hos svärföräldrarna. Han kommer från en annan ort och vi bor ju oxå på en annan ort så det blev lämpligast...

• tekanna

Usch vad jag är stressad. En månad kvar och massor att göra! ihhh...

Jag börjar bli nervös inför m2b's svensexa som kommer att vara den 14:de. Jag hoppas han kommer hem i ett ok skick. Man vet ju aldrig när där inte är en enda tjej med och styr upp...

Vi ska ha följande mat:

tilltugg till mousserande i form av lite snacks och osthjärtan

förrätt!
    räkgazpacho med grizzini

buffé!
    limemarinerad lax med ruccola och parmesan
    chliglacerad kycklingfile med exotiska frukter
    örtmarinerad rostbiff med syltade grönsaker
    marinerad fläskfilé
    grekisk potatissallad med fetaost
    pastasallad
    pesto
    oliver
    apelsincreme (till kycklingen)
    syrlig vitlöksyoghurt (till rostbiffen)
    sallad med bönor, sockerärtor mm
    mango och melonsalsa
    foccacia eller brytbröd

efterrätt!
    chokladkaka

bröllopstårta lite senare

Vad hade ni valt för bröd till? vi har inte bestämt oss för om vi vill ha foccacia eller brytbröd. Ska vi ha brytbröd blir det även lite ost till.

• OXK

Foccacia hade jag valt, gillar den typen av bröd men en hel del kryddor, salt och olivolja, mums!

• tekanna

OXK
    Jo, det lutar nog åt det. Tack!

• kela81
    Igår så skulle vi träffa prästen kl 17.00 vid kyrkan...tror ni att han komm helelr NÄÄÄÄ.....och inte går han att nå, vare sig på jobbet, hem eller på mobilen.-....och de andra som jobbar där säger bara typ-jaha...det var ju lite tråkigt, men vi ska försöka få tag på honnom....han ringer nog er sen.....

JAg vill ju träffa prästen innan vi åker iväg på semester ju! Och nu vill jag ha en annan präst ochså! Den där kan man ju inte lita på Tänk om han inte dyker upp den 4/8 heller
    Han haddeinte dkrivit in vårt möte i böckerna heller....för vaktmästarn viste inget om det....

*arg arg arg*
  • tekanna

smartiz
    oj, vilken dålig stil! förstår att ni vill byta präst!
    har ni fått tag på prästen än?

• Melleni (4/8-07)

smartiz

Försår att att du är arg och vill träffa prästen innan semestern. Jag hoppas de ordnar sig för er.

• Melleni (4/8-07)

Jo nu börjar listan för att pricka av minskas, bara denna vecka har vi kunnat pricka av fem saker. Nu är Champanj glassen till alla fixade, Välkomst bål vald och lite inhandlat, fixat så vi kan använda oss av tre kylskåp på festlokalen:), valt vigsel låtar, köpt svarta sopsäckar och toa papper till festlokalen. Man kan aldrig lita på att de finns toa papper till 86 gäster:) jo och bordsplaceringskyltarna är gott som klara bara tre namn kvar. Så lite har man fått gjort fast man gått sjuk med feber och precis fått reda på att jag har halsfluss eller kötelfeber.
    Nu kan jag lugna mig lite:)

• maljor

smartiz

förstår att du är arg, det hade jag oxå varit!!!!
    hoppas det går bättre för oss för idag ska vi träffa prästen.

melleni

vad duktig du är!!! har massor av saker kvar att göra och idag åker vi bort så kommer vi inte hem förrän söndag kväll.
    Har iaf hunnit sy upp min klänning, tog precis hela dan igår (för hand)

• Petra74

Igår hade vi vårt fösta problem inför bröllopet. Min blivandes pappa hade ringt till min mamma för att fråga om det gick bra om han bjöd med sin syster och hennes man på bröllopet.
    Min blivandeblev inte glad. Dels för att han gått bakom ryggen och sen för att det är ju vi som bestämmer.. Vi hade tänkt smita iväg och gifta oss först men beslöt att ha med våra närmsta eftersom de skulle bli så besvikna annars.
    Men min blivandes pappa tyckte att eftersom hans syster inte mår så bra och de kunde tycka det var roligt att få komma på vårt bröllop för de är ju alltid med på kalas och när barnen döpts.
    det slutade med att min blivande sa att om det ska bli sånna här saker ställer vi in och gifter oss bara vi.
    Var bara tvungen att skriva av mig!

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!