• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Fru Lindgren

Stefans fästmö

...här är det fullt av fjärilar i magen!!! =)

• kela81

var och träffade den "försvunna"! prästen idag Han verkar helskum....visste inga psalmer, pratade jättekonstigt om vigesl, viste inte vart min släkt skulle sitta, frågade ingenting om oss....hua...fick en skum känsla...och just nu känns det bara som om vi kan skita i alltihop...för sambon tyckte att va...det gör väll ingenting.....jag märkte inget....nänä.....vilken psalm ska vi ha då? Nu tändas tusen juleljus? Eftersom inte ens prästen kan några....
    sen så är jag arg på svärmor som lovat hjälpa att sy upp tärnklänningen men inte ens har börjat......och vi reser bort på söndag och kommer hem om två veckor och skulle gärna velat ha det klart nu innan....

*förlåt för att jag är så negativ*

• maljor

Massor med fjärilar här!!! Inte nog med att det bara är 3½ vecka kvar utan nu har vi bestämt att jag ska ta mitt sista p-piller på söndag!!!!

• maljor

smartiz

förstår absolut att du vill ha en annan präst, det hade jag oxå velat om våran präst hade varit som eran!!!
    Och jag förstår absolut att du blir besviken på svärmor om hon inte har börjat sy än. Vad som helst kan ju liksom hända så man inte hinner i slutändan
    Få ur dig allt här. Det har jag fått många gånger så man kan slappna av lite sen iaf!!!!

• tekanna

smartiz
    Oj, vilken konstig präst. Klart ni ska byta, det måste ju kännas rätt!

Vi träffade vår präst idag och det kändes bra. Hon är trevlig och engagerad.

En fråga:
    Ni som ska ha solosång eller liknande i kyrkan vad ska ni har för något då? Har idétorka... (tips på sånger önskas)

• Stefans fästmö

smartiz

Kosntig typ! Han kanske var disträ av nån anledning, typ privata bekymmer? Låter ju jättekonstigt om en präst inte kan psalmer!! Ett tips, kolla in sidan www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/psalmer.htm, där kan man lyssna på vigselpsalmer!

tekanna

Vi väljer mellan:
    För kärlekens skull (Ted gärdestad)
    För att du finns (Sonja Aldén)
    Dela allt med dig (George Munro/Swahn)
    Att älska dig (Shirley Clamp)

• googlad

tekanna

Solosångerna vi ska ha är "Du är allt" Shirley Clamp, "Som en saga" Victoria Krantz och "Äktenskapsbön" Thomas Hagenfors

• Anncha73

Jag känner mig lugn än så länge iaf..Nu e ju som allt nästan klart oxå, vi ska köpa papperet vi ska ha till festprogrammet idag..Å det e så fint papper, vi fick lite tips av hon i affären hur vi skulle göra (dom hade ett färdigt program som vi fick titta på)..:D

Semester på måndag sen kommer det väl å gå i en himla fart till den stora dagen..:)

• kela81

maljor-grattis till beslutet att ta sista pillret
    Vi var ju på bröllop i lördags...och igår ringde tjejen som gifte sig och berättat att hon plussat Superkul

jag jagar på efter präst...men vi är ju aldeles för sent ute (tack vare kyrkan) så alla har ju vigslar eller semester den dan....

tekanna- vi ska ha av längtan till dig och för kärlekens skull

Stefans fästmö-tack för länken....

• maljor

smartiz

Tack
    Hoppas ni får tag på en ny präst så ni kan känna er lugna över att h*n kommer!!

Vad skulle ni säga om att de som håller i svensexan vägrar tala om för dig om din m2b kommer hem på kvällen/natten eller inte?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!