• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Melleni (4/8-07)

Petra74

Ja de där med att föräldrar tycker och vill bjuda in andra är ju upp till er hur ni ska göra men vi sa till våra föräldrar att nu är de vi som bestämmer. Vi kan inte hålla på och bjuda in vilka som helst och hur många som helst. nu har vi gjort klart allt och de är bara fyra veckor kvar tills våran stora dag. vi ändrar inge och vi menar inge illa med det. Fick nämligen ett samtal från Finland som kanske hade fixat så att nån kunde köra hit de men de har sen några månader sedan tackar nej. Och de va nte ens säkert nu. Vi sa faktiskt, - att de vore jätte kul att ni funderat på det men de känns lite sent att komma på de nu efter allt snart fixat och skrivits upp i festprogramen. Man kan hålla på och anmäla sig när man själv vill. Nu tycker jag att de ska vara som planerat. Vi har redan en besviken för att hennes kille itne va bjuden från början, hon tackade vist nej sen i alla fall. Vi va tvugna att plocka lite eftersom killens släkt är så stor och vi har inte råd att bjuda alla. vi hade tak på 100 och där va de stopp. men vi förklarade för alla att blir de platser över så är ni jätte välkomna att ta med er partner. Vi menar igen illa med det. Vi valde att utesluta dee som inte varit tillsammans så länge och de vi aldrig träffat. De är inte lätt de här med inbjudan. Jag hopaps bara de är över med krånkel nu.

Hoppas du säger vad ni tycker till honom...

• Anncha73

Vi har allting klart eller nja nästan..:D

Det enda som inte e klart e brudbuketten, den ska jag fixa i veckan hade jag tänkt, å kläder till min blivande (fast det får han fixa själv)

Jo vi håller på å fila på det sista till festprogrammet..:)

Vår präst har semester t.o.m 16/7 så han hör av sig när han kommer tillbaka (hoppas jag) För det har varit ett väldigt strul innan vi ens hade en präst uppsatt på oss..

Nåväl vad ska ni andra ha för in-utgångs marsch då? Ska nån sjunga i kyrkan (solo) för er eller? Min blivande vill inte ha nån som sjunger i kyrkan iaf..Tråkigt men jag har fått bestämma det mesta i all planering (fast han har ju sagt vad han har tyckt om div saker såklart)så jag får väl ge mig ang solo i kyrkan då..:D

Även fast det känns som om man e rätt klar med allt så är det alltid nåt som man har glömt...

Ska kolla om en sån wckorg oxå, är det nån annan som ska ha det eller??

• Melleni (4/8-07)

Vi kommer ha sangers in eller vad den heter och F. Mendelssohn ut. kör tradionelt.
    Vi kommer ha solosångerska med.
    www.fr ee webs.com/heli_kim
    Länk till sångerskan finns där och allt annat som som berör bröllopet.
    Kan tyvärr itne skriva ut hela som de ska stå men har gjort ett mellan slag mellan fr ee. sätt iop de så har ni adressen.

• Melleni (4/8-07)

sätt ihop mellan salgen som gjorts bara så ser så blir de rätt

• Melleni (4/8-07)

Wanger eller nå sånt menar jag. stavar som en kråka i bland:)

• maljor

Vi kommer att ha Birkalåten in och Allegro con spirito (Johan Roman) ut.
    Sedan har vi frågat våran kantor som ska vara duktig på att sjunga om hon skulle kunna tänka sig att sjunga för oss i kyrkan och det kunde hon *glad* så jag ska be henne sjunga Kärleken förde oss samman under vigseln =)

Vi ska ha en wckorg. Kan vara bra med lite plåster, nål och tråd, värktabletter osv i.

• Anncha73

Okej jag tror att vi ska ha äppelbo gånglåt in eller ut (eller det är vad jag vill) men den kanske e svår at gå till??

Jo en wckorg tror jag e en bra ide ska åka ner på stan å se om jag kan köpa nån fin liten korg men lite smått å gott i..:D

• Pernilla Borås

Hej igen!

Ska ni dansa brudvals? Och i så fall till vilken låt?

Jag behöver verkligen tips!

Ha det så bra så länge!

• Melleni (4/8-07)

Wc korg va smart.. den iden tar jag hem:)

• Anncha73

He he jo visst e det en smart ide med wckorg, det inträffar ju alltid något som gör att man måste ha något akut så som alvedon plåster å o.b t.o.m..:D

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!