• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

Petra74-urs va trist att han går bakom ryggen på er! Så kan man ju inte göra

Melleni (4/8-07) va duktig du har varit! Men jobbigt att va sjuk! Hoppas du blir frisk snart!

Anncha73-jisses va du är duktig! Jag har massvis kvar! Men denna vecka har gått åt till prästjageri och till ett par kompisars bröllop som är i morgon

Vi ska ha A whiter shade of pale in och preludium ut, sen så ska vi ha solo-av längtan till dig och för kärlekens skull....

vi tänkte med ha en wckorg

Så-så här är vårt prästläge just nu
    Prästen hörde av sig igår, bad inte om ursäkt eller nått (han hadde inte skrivit in det i sin almenacka och gick hem och sov istället)....vi bokade in ett nytt nöte tisdag morgon. Men han verkar vimsig och ointresserad och vi vill helst ha en ny präst...kyrkan säger att det får vi fixa själv i så fall...men först måste vi prata med "huvudprästen" som är på semseter och inte vet om detta som hänt, men är den som har ansvaret och är den som har anställt prästvikarien som vi ska ha...

så nu är frågan-ska vi vänta med att ringa honnom tills vi har pratat med prästen på tisdag (som sambon vill) eller ska vi ringa honnom nu?
    Jag känner att jag inte kommer att kunna lote på denna människa hur trevlig han en verkar vara på tidag...

urs...va jag tycker att dettta är fruktansvärt jobbigt just nu

• fruaugusti07

smartiz- det låter jättejobbigt med eran präst situation! Hoppas att det löser sig!

vi tänkte oxå ha en wc.korg!

Mina blommor är beställda! Kollegan som ville göra dem skulle oxå betala dem.!Det kallar jag snällt!
    Annars börjar det närma sig 29 dagar kvar!

• fruaugusti07

Som ingång ska vi ha Canon ni D av pachelbel- den är lagom lugn (för att vi inte ska känna oss stressade )men samtidigt pampig!
    som utgång ska vi ha bröllopsmarsch från ulfåsa. Den är lite dala inspirerad och det gillar jag!
    Ikyrkan ska min m2b,s bror sjunga Det blev varmt igen av Gessle!

• Fru Lindgren

Anncha73
    Äppelbo gånglåt är jättefin - men själv är jag nästan lite less på den...har spelat den alldeles för mycket genom åren... (på fiolen)

Vi kommer ha "Trollens brudmarsch" in och "Lejsme-Pers brudmarsch" ut - min syster och några vänner till mig kommer att spela dessa på fiol. =)

• Bruden blå

4 veckor!. 4 veckor kvar, det är ju ingenting. jikes, nu måste man ju verkligen se till att bli klar med allt.
    dom flesta gästerna har svarat. det mesta är ju klart, men visst finns det småsaker kvar att arrangera.
    Vi skall ha concerining hobbits in och birkalåten ut. däremellan två psalmer, men inget solo. en ganska enkel vigsel. men vi är rätt enkla av oss, det passar oss.

• Anncha73

smartiz

Jo det känns som om allt e klart, men det är säkert hur mycke som helst som man har glömt..:D Huvva vilken hemsk präst situation du verkar ha..Fy va stressad jag skulle vara..

Jag fixade då brudbuketten igår, så nu har jag min bukett + en bloma till min blivande och till min son (likadana) å en liten blomma (typ 3-4 st) till mina två flickor, så det känns hur skönt som helst att det e avklarat..:D

Blivande fru Lindgren

Okej men den verkar vara lite svår att gå till..Hmmm jag får se hur vi gör, men den e fin man blir som glad av den låten..:)Annars tänkte jag oxå på Birkalåten, den e oxå fin...

• Anncha73

Bruden blå

Vad är concerining hobbits? Aldrig hört, eller hmm jag vet inte om jag har hört den..

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!