• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Melleni (4/8-07)

Bruden blå

När de kommer till osa så är de alltid några som är sent ute. vi hade tror jag de va 7 st som osade sista dagen och två som kom på de dagen efter. så de kommer jag. jag förstår dig att du vill veta antalet, de skulle underlätta så. Hoppas de snart lungnar sig

• fruaugusti07

Stefans fästmö
    hehe ja det är nog bra att vara snyggt klädd alla dagar som är kvar nu för rätt vad det är så står de där!
    Det är det enda jag ångrar, att jag hade vardagliga kläder på mig . Men om ett tag kommer jag inte ens att komma ihåg den detalgen utan allt annat skoj som hände denna roliga dag!

Bruden Blå och Majlor. Jag känner mig ganska lugn för tillfället. Mycket av det som är kvar att fixa har vi lejt ut till vänner som vi litar på. Det kan ju ha hjälpt att vi hade sista osat för ca 1 månad sedan oxå! Det enda jag kan säga är ta det kallt , gör något annat skoj tillsammans bara ni eller hela familjen och ta tag i det när osat är klart för då vet ni mera!
    Lycka till!

• Cecilia.A

hmmm....
    Jag känner mig konstigt nog inte alls nervös men det kommer väl...
    Ni verkar så välplanerade och ahr allat fixat allihop så jag är övertygad om att det går vägen...

Idag har jag bröllopsshoppat.
    1. min ring har kommit! provade den och beställde gravyr idag.
    2. Köpte papper o band till bordsplac korten.
    3.beställde tapet till festprogrammet.
    4. köpte naggellack o fina diamanter til naglarna.

Hade egentligen tänkt att beställa manikyr men alla här i stan har semester...

• kela81
    håller med om dessa bröllopsnerver jah är superhispig....fattar inte hur jag ska få ihop någonting just nu.... inte så länge kvar heller, och vi kommer att vara bortresta ett tag ochså *ännu stressigare* Dessutom så ska jag fixa massa saker till vännernas bröllop nu på lördag (eftersom jag altid måste vara så himmla snäll och erbjuda mig att hjälpa till)
  • Melleni (4/8-07)

jag börjar känna stress med.. En av mina tärnor bara drar ut på tiden för att gå till sömerkan och fixa de sista med dragkedjan. Jag säger till henne att nu måste vi göra det och de tar lite tid i fall hon måste sy in nått och snart har sömerkan en vecka semester sim hon ska åka bort på och där försvinner en vecka i så fall. Hur blir de med all mat, hitta en god bål? har ni nå förslag på nån god? ska ha det som välkomst drink. Köpa skor till killen, ja man kommer på en hel del och ändå trodde man att de mesta va fixat. pytsan heller....

• Pernilla Borås

Hej på er allihopa!

Jo, vårt OSA har också gått ut. Tyvärr är de enda som inte svarat mina farföräldrar. De hade ringt min mamma och sagt att jag skulle ringa upp dem så de fick prata med mig om det. Nej, är de intresserade får väl dem höra av sig? De tror att de inte behöva svara än, de vet inte om de orkar komma på hela kvällen. Två mer eller mindre hade de utryckt sig. Gör man så?

Annars har väl vi koll på läget. Det som är nästa uppgift är att göra klart festprogrammet/ vigselprogr. Ska göra klart till helgen.

Möhippa? Jag har en liten känsla om nu till helgen? Det är något som vinkar om det. Men men :)

Är det någon mer än vi som inte ska ha den tradionella bordplceringen? Vi tännkte ha tärna och marskalk, toastmaster/madame och bra vänner på honörsbordet.

Kram

• Stefans fästmö

Pernilla Borås

Mina farföräldrar är oxå tveksamma om de orkar komma, tyvärr... Vi har sagt att de får bestämma sig dagen innan, de är ju gamla o orkar kanske inte, de blir bara stressade om de måste svara innan, då blir det nej det känner jag på mig... Visst är det tråkigt o de kunde ju ha ringt dig direkt, det tycker jag oxå! Men de känner kanse att det är lättare att gå via din mamma... Ring dem o säg att du hoppas de kommer o fråga när de tror att de vet, man kan ju görar ett undantag för gamla o nära släktingar...

Vi har tänkt beställa mat till dem o så får det hellre bli lite över om de inte orkar komma, det är inte hela världen. Jag hoppas verkligen att de kommer men tyvärr tror jag inte det... :(

• maljor

Har varit borta 2 helger i rad och ska bort i helgen igen. Sen någon av helgerna framöver så kommer det vara svensexa så vi kommer ha hela lägenheten full av m2b's kompisar (antagligen).

Har suttit och filat lite på våran buffé. Vad tror ni om detta?
    Potatissallad
    Sparrissallad med ruccola och pinjenötter
    Marinerade bönor
    Pastasallad med tonfik
    Flera sorters oliver
    Mozzarella och tomatsallad
    Salami
    Pastrami
    Prosciutto
    Kalla kycklingspett
    Kall marinerad fläskfilé
    Pesto
    Olika sorters ostar
    Bröd
    Lasagne
    Kikärtor i balsamvinäger
    Hummus
    Soltorkade tomater
    Fetaost
    Paprika
    Grönsallad
    Melon
    Salladsdressing
    Ev. dressing till pastasalladen.

Ska vi lägga till eller ta bort något?
    Någon kall sås som passar till fläskfilén kanske?

• Melleni (4/8-07)

maljor
    oj va gott o vad mycket.. hur många kommer de på bröllopet? Verkligen fint bord.

• maljor

Tackar

vi blir ca 65 personer tror jag, väntar på svar från ett par om deras barn kommer med och om min kusin kan komma så max 68 personer blir vi.
    Vill att alla ska kunna hitta nått som de tycker om, själva så äter vi allt
    Tror du att det behövs nån sås till fläskfilén?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!