• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

Jisses va jag stavar dåligt *skäms*
    Trött och förvirrad vet ni

Melleni-vad hadde du för fotograf?

• maljor

Melleni

snygga bilder!!!

Känns som att det börjar lösa sig på vissa fronter. Våran nya präst ringde i torsdas precis när vi kom fram till mamma och han kunde tänka sig att offra hela fredas kvällen (när vi ska till vigselorten den 6 juni) för att hinna ha vigselsamtal, planera vigsel osv för våran skull. Kändes bra att man får en engagerad präst.
    Som tur är så får ju sambon ledigt ett par timmar på fredan där så vi kunde träffa honom tidigare.

Hade en bra midsommarafton fram till att syrran skjutsade hem oss. När vi kom hem till mamma så satt det nåra ungdomar (hör vem som snackar ) på gatan. Skulle bara hoppa ur bilen men då kommer en stor kille fram och börjar skrika "jävla h--a" till mamma för att vi ska gå och vi försöker förklara att vi bara ska hoppa ur bilen så vi kan komma hem men så kommer den killens tjej och börjar skrika.
    Sedan börjar de hota att de ska spöa oss och när syrran förklarade att hennes 1-åriga dotter satt i bilen så skrek killen att det skiter han i för han bryr sig inte om han slår ner nån liten skitunge oxå!!!!!
    De forsatte hålla på sådär men vi börjar gå mot garageuppfarten och då kommer killen och ska slå mamma och mig. Då kommer en polare och ska stoppa honom men jag får en drink över mig och ett glas kommer farande.
    Bär in lillbrorsan (6 år) som oxå var med och syrran åker för att hämta sambon, sin sambo och mammas man.
    Killen följer efter och hotar.
    Brorsan blev så rädd så han önskade att han inte fanns längre för att de inte skulle komma och ta honom!! =(=(
    Då kommer killen emot mig med höjd arm och tänker slå till. SOm tur var så hade mamma fått tag på en kratta så hon höll skaftet mot honom men eftersom mamma är sjukskriven pga muskelbristningar och inflammationer osv i axlar och armar så hade inte hon riktigt kraften att hålla emot.
    Jag är inte såååå liten av mig (175 lång ca 66kg) men när det kommer en på ca 185 som väger kanske 120kg så har man inte alls mycket att sätta emot.
    Ringde 112 för andra gången i mitt liv då och efter att lokalpolisen fått larmet så dröjde det ca 3 min innan de var hos oss (all heder åt de 2!!!!).
    Då hade ju personerna försvunnit men de vet vem han är åtminstone så vi får väl se om det händer nått.
    Hur gulliga poliser som helst som försökte lugna lillbrorsan och lät honom sitta i polisbilen och kolla radion osv sen. Så körde de blåljusen för honom =)
    Allt slutade bra som tur var men ett tag trodde jag att jag skulle bli nerslagen =(

Oj, vad långt det blev, sorry!!!!

• Melleni (4/8-07)

tog bort bilderna vågar inte riskera att killen ser några. men de finns några fler på gamman. se om ni är medlemmar där..

• tekanna

Mellini
    Du har nog hunnit ta bort bilderna för jag kunde inte se några på länken. Nyfiken som jag är så undrar jag om du vill lägga upp igen?!
    Vad fick du betala för bilderna?

maljor
    OJ! Vilken midsommar! Tänk att det finns så hemska människor. Jag blir lika ledsen och chockad varje gång jag hör/ser. Usch och fy!
    Massor med kramar till er!

Jag var och gjorde en provuppsättning i torsdags hos min frisör. Hon lade ganska mkt tid på håret trots det var lite snabbt och inte så noga gjort. Men jag fick en känsla för hur det skulle se ut och blev kanon-nöjd. Hon förstod verkligen vad jag ville.

• tekanna

melleni skulle det stå... varför skriver jag alltid fel till dig?!

• tekanna

melleni - vad har du för nick på gamman?

• Stefans fästmö

smartiz

Jo det är sant, jag kan faktiskt göra det helt klart o bara vänta med att skriva ut tills prästen "godkänt" det...

Melleni

Trist att hon inte gjorde mer! Min frisör gjorde hela uppsättningen med slöja o allt, men hon sminkade ingenting. Hoppas jag blir nöjd med färger o sånt! Men jag får lita på hennes proffsighet...

tekanna

Vi har sagt att om inget händer på typ ett år till så sk*ter vi i arbetsmarknaden o börjar försöka få barn istället... Kan ju inte vänta hur länge som helst!! Och om jag nu är arbetslös i två år så kanske det inte spelar så stor roll med ett års mammaledighet öxå, det är mest nu det känns som att min examen är färsk o inte får bli "gammal"... Men jag hoppas få nåt i höst, då är planen att efter typ ett halvår på jobbet börja bebisverkstan o hoppas bli gravid lagom tills jag har jobbat där ett år o får mammapeng! :D Planerande, jag?! ;) :D

• tekanna

Stefans fästmö
    Jo, så kände jag med. Färsk examen, ville ut och praktisera innan man glömmer. Och jag kan erkänna att jag glömt massor (blev klar jan 05)! Men får man inget jobb så får man inte. Livet kan (enligt mig iaf) inte stanna upp bara för det. Jag hade ett annat jobb så jag fick ju en ok föräldrapenning så för den sakens skull så var det ingen fara för vår del.
    Och dessutom anser jag att vara förälder i allra högsta grad är en merit! Så nu hoppas jag att någon arbetsgivare är intresserad. Kanske tänker de "hon har precis skaffat barn, så det dröjer nog tills det är dags igen" istället för "hon är ung och vill nog ha barn direkt efter hon börjat". Men jag vet inte... Vi gjorde som vi gjorde och om det var bra eller dåligt vet jag inte.
    Planerande? Haha.. aningen kanske?!

• Melleni (4/8-07)

tekanna

Kimsbrud

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!