• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Melleni (4/8-07)

vi hade de jätte trevligt i går. vi reste ett tält och fixade lite ljus hade grill kväll med två andra par. Vi tjejerna vann på kubb:)

• Anncha73

Åhh vi hade jättefint väder, strålande sol å varmt..:D

Verkar nästintill bara norrland som hade fint väder igår...Nu går vi mot mörkare tider igen..*suck*

• Bruden blå

Anncha73

Hehe, ja jag har ju två själv. Lyxblandning därtill så jag är mer än nöjd ;)
    Då är det bara bonus att få snosa och låna små bebisar.

• kela81

Anncha73-vilken lyx med fint väder...
    *noterar-åk till norrland nästa år och fira midsommar* Själv har jag bröjat med bordsplaceringen, klippt ut såna där små lappar med alla namn och att häftmassa bakom...
    men det är svårt att få till det tycker jag....hur sätter ni folk? Helt blandat, i par eller i "grupper" där de som känner varanda sitter ihop?
    Och-i morse när jag kom upp så hadde katten slitit loss en del lappar han gillade tydligen inte placeringen

• fruaugusti07

vi är klara med placeringen! Vi har honörsbord med 4 tungor. Vi har struntat lite i reglerna och försökt placera folk så att de kan trivas tillsammans. Vi har även blandat åldrar. Barnen har fått en egen tunga (ett barnbord så att säga!)
    Vi har satt alla par tillsammans. På så sätt har alla någon de känner bredvid sig!
    Det tog 5 utkast och förslag och svårt var det men nu är det klart!

• Cecilia.A

Hej på er tjejer.
    Här ösregnade det hlea midsommaraftonen...
    Men vi hade dukat upp i några kompisars lada o lövat o allt därtill så vi hade det riktigt mysigt ändå

Ang. bordsplaceringen. Vi har valt att splitta på de flesta par och blanda hej vilt. Vi försöker dock se till att man känner någon. Dessutom är det några som "funnit" varandra på möhippan/svensexan, dem ska vi försöka se till så de får pratas vid igen. Knixigt men det ska nog gå...
    vi har runda bord med 8pers. /bord.

• Stefans fästmö

Himel vilken bridezilla jag börjar bli... RIngde just prästen o fick meddelande att han är på semester till den 23 juli, jag blev helt upprörd... Ringde expeditionen och fråga om det är så det ska vara, ska man inte ha mer tid på sig, o hon lät lite förvånad o tyckte att "ja men det är ju gott om tid, två veckor..." Och jag inser ju egentligen att hon har rätt, det är ju faktiskt ingen panik, o jag har pratat med organisten o allt så vi vet ju att musiken går bra. Så det är väl ingen fara... Men ändå, hade velat vara ute i lite bättre tid... Hörde själv hur jag blev darrig på rösten när jag sa att jag börjar bli nervös, o inser att det är sant! Jag börjar bli skitnervös för det här, hur 17 ska man hinna med allt o hur ska allt ordna sig?!? Vi som bokade kyrka 18 månader i förväg, nu är det 5-6 veckor kvar o vi har varken övat brudvals, gjort bordsplacering, skrivit fest- eller vigselprogram... Känns som att det är så mycket kvar så man vet knappt var man ska börja... Och vi jobbar så mycket fram till bröllopet... :( *ledsen just nu*...

• tekanna

Stefans fästmö
    haha... Jo, visst är det bra årgångar (80 och 75)
    Ang. det med jobb och barn... Jag ville oxå ha jobb först, men arbetsmarknaden ville något annat. Efter 1 år som arbetssökande så tänkte vi att aja, vi kan inte vänta i all oändlighet med att skaffa barn bara för att jag inte får det drömjobb jag vill ha och är utbildad till. Vi ville ju ha barn oxå! Så då startade bebisverkstan och nu 1½ år senare så återupptar jag jobbsökeriet igen. Och hoppas på bättre lycka denna gång.
    Det är bara så tråkigt att inte ha något jobb att gå tillbaka till nu efter föräldraledigheten och det är tråkigt att arbetsmarknaden ska styra över när/om man ska skaffa barn. Vi hade gärna gjort annorlunda om vi hade kunnat, men inga dörrar öppnades ju...
    Oj, har prästen semester nu! Nu fick jag lite panik. Vi har inte ens varit i kontakt med präst, organist eller något. Tänk om våran (om det nu ens finns ngn) också är på semester ända fram tills det är dags. Hjälp! Jag vill ju ha allt klar innan dess...

Bruden blå
    Nej, vad häftigt det måste vara att jobba på förlossningen. Tänk att dagligen få vara med i ögonblicket när nya bebisar får se dagens ljus första gången och lyckliga föräldrar.
    Kan dock tänka mig att ni får höra ett och annat i de känsliga stunderna som man är i när man ligger och blottar sig och har ont av värkar och är hög av lustgas.

• tekanna

Ang. bordsplacering.
    Vi är i funderarstadiet här bara... Men har ni tagit hänsyn till släktband och sånt när ni placerat ut folk (förutom själva honörsbordet då)? Alltså vem som "bör" sitta långt upp på borden osv. Jag förstår inte hur vi ska få ihop det om man ska ta hänsyn till allt sånt.

• vimesh

Hej!
    Ska också gifta mig den 4 augusti. Ni som bor i Stockholmstrakten, vad tror ni det blir för väder?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!