• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

tekanna-.ja...verkligen...jag var på hippa för en kompis igår...och då pikades det rejält åt mitt håll

annaochkim-åh...va kul berätta allt När du piggnat till vill säga

• Cecilia.A

Nu börjar det närma sig...
    Min fantastiska vän håller på förfullt o knåpar ihop fest o vigselprogram.

Hur går det med er vals?
    Vi har inte tränat nåt o jag tjatar varje dag men han konstaterar lugnt : det löser sig....
    Någon som har nåt tips?

• fruaugusti07

Min möhippa! Satte mig på pendeltåget för att åka och fira sambons lillebror när vänner, systrar, tärnor rusade fram och undrade vart jag skulle!
    Vinkade hejdå till barn och sambo och klev av vid centralen. Där fick jag en bok i vilken jag av folk skulle samla tips inför äktenskapet....tycker sådant är lite jobbigt men det finns ju värre man kan utsättas för!
    Därefter bar det av till centralbadet där fler vänner och massage väntade....så underbart! Vi badade och bastade för att sedan åka vidare till Gröna Lund och femkamp... Jag vann, Inte! Men jag tvingades att åka karusell.De lyckades inte med någon "farlig" dock!
    Middag väntade och efter den mycket goda och välbehövliga utfodringen bar det av till Golden Hits för att skutta runt och yla till schlagers....
    Jag hade utrustats med en rosa fjäderboa och en tiara samt fick fortsätta längs vägen med min "tips-bok" ! Vi mötte många möhippe och svensexe gäng igår och alla hade likadan krona!
    Känner mig trött idag men väldigt lycklig att jag har så fantastiska vänner som ordnade detta för mig!

• Melleni (4/8-07)

annaochkim

De lät jätte trevligt.
    Min kille ska ju få sin hippa helgen innan bröllopet fick jag höra av han lillebror för att jag skulle se till att hålla honom hemma på lördagen då:)
    Själv jobbar jag väldigt mycket nu och varje helg fram till bröllopet så för min del blir de nog lungt.

De är inte allt för långt kvar nu tjejer.. de går så fort nu. i dag kan man säga att nästa månad gifter vi oss.. o de pirar i mig när jag säger så:)

• kela81

annaochkim-det lät ju trevligt och lagom pinsamt, eller vad man ska säga Man får skämas lite gran men man dör inte av det

• Bruden blå

uscha, mina bröllopsnerver åker berg o dalbana nu.
    Någon annan som är lugn som en filbunke och behöver lite nerver? kan dela med mig, för mina börjar växa ut på skinnet snart.
    Försöker tänka alla lugna tankar jag kan, varför är det så att bröllop väcker sådan stress?
    just nu är det dom 11 gästerna som inte svarat som väcker stressen hos mig. Oki, osa är inte förens om 2 dagar, så jag borde vara lugn.
    Men jag börjar fundera på alla dessa måsten
    -Måste ringa och boka bröllopstårtan, två eller tre våningar????
    -Måste räkna ut hur många stolar och bord vi behöver hämta och frakta till bröllopsmiddagen.
    -Måste veta hur många vaser till borden vi behöver.
    -Måste veta hur många tallrikar, bestick, glas, servetter, boxar, glassljusstakar, dukar mm vi behöver.
    -Hur mycket mat ska man köpa?
    -Hur mycket dricka ska man köpa?
    -Hur många vigsel´program och hur många såpbubbelflaskor ska man plocka ner i korgen till kyrkan.
    Åhh alla dessa HUR, OM, ANTAL ???? jag börjar bli gråhårig. Skulle önska att jag visste vilka som kom så jag bara kunnde få ringa in alla beställningar och bli klar, så jag slapp dona och fixa på slutet.
    Gör en mental anteckning.... får jag någonsin en inbjudan så ska jag genast anmäla mig för att skona värdarnas nerver.
    Oki, jag vet att jag bara nojjar i onödan, snart kommer allt falla på plats och det kommer bli underbart. snart snart snart är allt helt perfekt och vi firar en underbara dag med trevliga människors som glädjs med oss.

• maljor

Bruden Blå

Har nerverna utanpå jag oxå.
    Har haft panik över skor. Trodde det var klart men när jag har gått runt i dem hemma så har jag upptäckt att de böjer sig precis över stortånageln vilket efter ett tag resulterar i blånagel *inte skönt*
    Har stressat runt efter ett par nya men det finns ju nästan inget!!!
    Hade sån tur idag att jag hittade på reahyllan på Wedins - ett par sandaletter med 3 cm klack och ett litet strasspänne =)
    Men sedan MATEN!!! Hur mycket ska man ha? Och hur mycket dricka ska man ha?
    Har iaf beställt pastramin till buffén. 4kg

Sedan köpte jag ett guldskimrande nagellack till tånaglarna idag och så har jag beställt morgongåvan!!!
    Blev ett halsband med en gravyrplatta i guld. En sån där där namn och pers.nr står. Han har önskat sig en sån så hade guldsmedsaffären hos mamma 30% rabatt nu i veckan så det blev 700!!!! billigare *nöjd*

Känner mig ganska duktig idag

• Stefans fästmö

Bruden blå, Maljor

Förstår er, är oxå nervös nu... Igår gjorde vi iaf klart bordsplaceringen, vi satt i 3 timmar!! Men den blev helt klar o jag tror faktiskt den blev riktigt bra oxå... Vi har sett till att alla har nån eller några de känner i närheten, men oxå att alla har nån de inte känner så man kan lära känna nya om personkemin stämmer. Samt blandat vänner o släkt från båda sidor, så gott det gick. Har dessutom satt alla "småkusiner" under 20 år tillsammans, så de förhoppningsvis får rätt kul de oxå... Men det är svårt, vi satte tex några av våra bästa kompisar nära oss, men då blir man ju lite nervös att de som hamnar längre bort ska bli ledsna o känna sig förbisedda... Å andra sidan, alla kan ju inte sitta närmast!! Hoppas folk fattar det o inte tar det personligt...

Och imorn är våra ringar klara!! Pratade med guldsmeden idag. Känns så overkligt!!

Men mycket är kvar att göra, o vi jobbar jättemyket nu fram till några dagar innan, hur ska det gå... Vill ju inte behöva göra allt på slutet, helst ska man ju kunna ta det lite lugnt dagarna innan o lugna sina bröllopsnerver...

Ang osäkra gäster så har vi några såna, tror det är 6 st nu som fort inte vet, beroende på sommarjobb, barnvakt, hälsa mm... Vi har gjort så att vi räknar med att hälften kommer, då blir det max några plus eler minus och inte så stor skillnad, för cateringfirman mm. Vi ska lämna definitivt besked till cateringfirman 1 aug, skönt att vi kan vänta så länge. :)

Vi får stötta varandra när vi blir nrevösa! Det ordnar sig, trots allt är det ju en glädjens dag o allt kommer bli fantastiskt, oavsett om det regnar, slöjan ramlar av, faster Agda får magknip och morbror Algot överförfriskar sig... Bara vi säger JA så det rungar i kyrkan/lokalen!! ;) :D

• Stefans fästmö

PS Möhippa ja, är rätt nervös för det, men nu är min tärna bortrest i 10 dar så jag är lugn ett tag till... Men sen kommer jag hoppa högt varje gång nån går utanför lägenheten!! Har redan börjat tänka på att alltid har nytvättat hår o så, ifall jag bli kidnappad... Hispig, jag?!? ;) Jag hoppas m2b's vänner fixar nåt till honom, börjar tro att de inte fixar det, har inte hört nåt fast jag legat på dem o tipsat, gett dem varandras nr osv...

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!