• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • Malin johansson

Heej tjejer! Här är det bra, har börjat plita lite på vigselprogrammen, tror att de kommmer bli bra. Måste sätta igång med festprogrammen också, bordsplaceringen är äntligen klar efter två nätters jobb:/ Men det blev bra till slut....hoppas jag;)

• A n n i s e n  25/8-07

Puh jag har också gjort klart bordplaceringen, vi ska föra in den i festprogrammet till helgen, hoppas det inte strular.

Nu i veckan ska jag prata med cateringen och beställa våra trycksaker.

• madlin

Hallå hallå!
    Sista anmälningsdagen här med, 3 som inte hört av sig. Får väl checka av dom senare i veckan antar jag...

Det mesta är klart, fixat vigsel/fest program och de är mest småändringar som ska göras innan de ska printas ut. I helgen gjorde vi vår egna gästbok och är riktigt nöjd, roligare så än köpta eller en tom bok.

Måste fixa solist och blommor - sen är de mesta klart.

Nu måste jag rusa från datorn igen, står och bakar bullar för fullt *s*

• madlin

(nej, dem är inte till bröllopet!)

• Noomi

Hallå tjejer. Änu en helg utan planering, måste verkligen ta tag i att-göra-listan (elller iaf kolla på den).
    Idag ska vi iaf köpa nya sängkläder till bröllopsnatten, tänkte lyxa till det lite. Sen ska även bikini och lite andra kläder till bröllopsresan inhandlas i veckan. :)

• Nattson

Hello

Igår var vi ut till kyrkan och wärdshuset med våran forograf. Han ville se hur ljuset var i kyrkan och på wärdshuset för att kunna planera bilderna osv... Han och min sambo stod och "lekte" med kamran i kyrkan
    Tog några provbilder och det såg bra ut.

Vi fick se resultatet av all renovering de har gjort av wärdshusets matsal och rum. Nu kan vi verkligen pusta ut, det såg jätte fint ut! Vi kommer att ha ett rum med utsikt över Skokloster slott.

Ska försöka hinna med att köpa papper till vigselprogrammet denna vecka så att vi kan printa ut allt. Sedan är det bara att ta tag i festprogrammet.

• A n n i s e n  25/8-07

Nattson

Låter som planerarna framskrider bra

Funderar på hur långt som kan vara lagom att ha mellan borden när man har dukat?
    Kan 1, 45 m vara lagom?

• madlin

Grrrr... nu krånglar cateringen också, vi har enbart pratat löst om pris och nu när menyn skulle in tänker de höja med 135:- per person!! Galet!

Anar att de är bara för de haft vattenläcka och fått haft stängt - de vill väl få in pengarna de gått förlorat.

Jaha, då är de bara o jaga catering igen då.. och om måste - så får vi laga allt själv. Hurra va kul :(

• Noomi

madlin
    Nej, fy vad trist! Riktigt uselt att höja sådär, det var ju ingen liten summa direk!
    Håller tummarna för att det löser sig snabbt!

• madlin

Noomi: nää.. blir ju ändå över 5000 till bara huxflux och spräcka budgeten vägrar jag - vi har pengarna men det är bara princip sak.

Så förbannad just nu, roligt 5-6 veckor så här före också. Skickat ut lite mail till cateringar runt om om offertar och hoppas på det bästa, redan fått svar på en så länge. Väntar på fler.

Svar på tråden 25/8 2007 del3