• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • A n n i s e n   25/8 - 2007

Det är väl ok att handla nätsprit nu ?!

• Noomi

Annisen
    Jag har noll koll på vin, men kan ni inte få provsmaka vinet ni har bestämt plus ett annat alternativ till maten ni ska ha? Vi provlagade lite och testade två röda och två vita. Ett vitt var jättegott att dricka som sällskapsvin, men det andra passade bra mycket bättre till maten. Så... eh, nu svammlar jag bara. Huvudsaken är ju att det är gott. :)
    Angående import så ska det ju gå bra, men det blev väl inte många kronor billigare pga skatten. Eller?

Fick besked från fotografen nu att vi ska träffas nästa vecka. Tjohoo vad kul! :D

Ja huvudsken är att vinet är gott,hrm...jobbigt att vela, ej likt mig...

Ja just det skatten på spriten, detta område kan jag inget om, så långt tänkte jag ju inte...korkat av mig men hur mkt är skatten när man importerar?! Pinsamt nog har jag noll koll

Vad kul att ni ska träffa fotografen nästa vecka Vem har ni anlitat?

• Nattson

Ja det kanske får bli så att de får påsar! Tror också att vi kör på färska blad... kom att tänka på några kompisar som hade färska och de blev inga fläckar på hennes klänning... Som ni säger man står ju inte och gnuggar mot klänningen...

• Noomi

Annisen
    Jag försökte hitta nåt om hur mycket skatt man ska betala och om man måste deklarera själv osv, men lyckades inte.

Vi ska ha mettesfoto.se :)

Verkar va en jätte duktig fotograf, härliga bilder

• MrsRose

Sitter och pysslar lite med festprogrammet(på arbetstid! jobbar med min familj som tur är) Ångrar lite att vi inte satte OSA tidigare. Det går ju inte att göra bordsplaceringen förrän alla har svarat. Vill göra färdigt det nu!!!

• madlin

Ja ångrar också att vi inte hade osa till 30 Juni iallafall..

Idag kom första "Nej tack" - från mina farföräldrar. Jätteroligt att de inte vill komma o se sitt barnbarn gifta sig. Jag är först ut av alla barnbarn dessutom. Men hade väl nästan räknat med det :S
    De ville dock att vi skulle komma förbi nån gång och få "en slant" - dvs att de står för hela bröllopsresan som vi önskar oss i bröllopspresent av gästerna. Känns inte så roligt alls, hade hellre velat att de kommit på vår dag. Men men!

• Nattson

Vad tråkigt Madlin... Precis som du sa så känner jag med några av mina släktingar som inte kommer. Jag vill helldre att de kommer än att de ska köpa presenter som en av dem redan gjort...

• madlin

Nattson: ja verkligen, de är alltså inte upptagna eller så utan de har valt att inte vara med bara för de tycker de är jobbigt med okända människor (sambons släkt förmodligen). Inställningen är ju inte sååå skoj nej.

Present behöver de inte ge heller och de sa jag också att jag inte önskade något från dom, men de kommer ändå få sin vilja igenom för annars är man otacksam :(

Svar på tråden 25/8 2007 del3