25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Våran mat:
Till brudskål:
Crostini m. kallrökt lax, citroncreme och rödlök
Crostini m. gorgonzolacreme och balsamicoreduction
Buffe
Risonisallad- pinjenötter, tomat, parmesan & basilika
Grillad sparris m. tryffeldip & citron
Laxspett "gremolata"
Sotad lax m. p-rotscreme, tomat & kapris
Getost och gräslök lindat i serrano
Grillad kalventrecote m. rostade grönsaker marinerade i pesto
´
Efterätt
Vaniljpannacotta, limemarinerade jordgubbar och rabarberkompott
Chokladfondant m. torkad fruktsallad
Bröllopstårtan serverar vi senare på kvällen.
Vi ska i alla fall ha bubblor....man kan ju inte tänka "i fall det blåser" fungerar det inte.....jag kör på det jag tycker är fint & så får vi hoppas på vindstilla o sol, haha....
Njae, jag vill nog ha det som kan tänkas fungera bäst i alla lägen. Vill inte kasta bort pengar på nåt som kanske inte fungerar. :)
Annisen, hur ska ni göra med den blandningen? Ska ni ha allt samlat i en korg eller ska ni dela ut lite till varje gäst? Det lät faktiskt väldigt fint... leder just nu. :)
Vi har torkat vita och röda rosblad... men jag har också funderat på att de kan krossas när gästerna ska ta en näve. Men vi blandar nog ut det med ris också...
Nattson
Då tror jag att det funkar bättre om ni ger alla gäster varsin liten påse (eller liknande) med rosblad. Funkar nog bättre om de kan hälla ut bladen i handen istället för att alla ska ta en näve ur en korg.
Vi hade faktiskt tänkt ha det blandat i korgar, ja torka dem får man väl göra...annars färgar de kanske av sig på klänningen...
vad tror ni?
Jag läste i ett par trådar och det var väl delade meningar om det. Visst färgar de av sig om man gnuggar dem mot klänningen, men att bara få det kastat mot sig skulle det inte vara nån fara. Bara man ser till att inget fastnar så är det nog ingen fara.
Jag kör på färska tror jag. Och tack för att ni hjäkpte mig att bestämma, kommer nog bli finfint! :)
Vi ska också ha bubblor, börjar att fundera på att man kanske ska ha en backup?! äsch jag vet inte..just nu känns det som att det blir väldigt mkt små utgifter åt alla håll och kanter...
Var det ngn som såg Bridezilla på tv400 igår?! bröllop tycks ta fram de värsta ur vissa människor
Nej, vi har inte den kanalen. Trist! :D
Ja, visst blir det många småutgifter...väldigt irriterande. Vi skulle hyra dukar och ringde till det enda stället i stan som hyr ut. Fem minuter tidigare hade nån annan ringt och bokat alla dukar till vårat datum, så nu måste vi köpa. Bah!
Noomi
vad synd med dukarna, mkt irriterande.
Jag kör oxå med färska blad, har bestämt mig med nu
Däremot har jag fått huvudbry för rödvinet till huvudrätten. Var säkra på att vi skulle köra griskött, men nu blir det nötkött för den fyllda ryggbiffen lät så god...ska man va petig så kan vi inte ha det vinet vi tänkt, men hur noga ska man va?!! Usch usch...vi kan avstyra köpet av rödvinet vi tänkt ha, men vet inte just nu...