25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Vi ska också ha ljus på borden. Blockljus..
och i helgen var jag och köpte en vas på IKEA (tack Madlin för tipset)
Men det blev inte som jag föreställt mig det. Det såg så klumpigt ut. Får kanske fylla på med mer sten för att det ska bli finare..
annars återgår jag till planen om att ljusen bara står på ett glasfat.
Noomi - hur ska du ha dina? Vad är det för ljus?
Förresten - nu vet jag att mina kompisar håller på att planera möhippa för mig! Träffade några kompisar i lördags och när jag skulle säga hejdå till en av dem sa hon "vi ses på din möhippa"
hmm...
Ja frågan har varit upp tidigare angående bordsdekoration.
Vi har köpt vaser (VASEN från IKEA) och ska köpa svart dekorationsstan/sand och fylla vaserna till hälften - köpt de mindre blockljusen (Hemsjö kanske de hette? iaf 4 mindre blockljus för 15 .
Blockljusen ska jag vira in i ståltråd och ha lite pärlor som matchar färgtemat. Gjorde ett test som blev jättebra, lite pill men de där kan man ju göra nu i förväg o inte sista dagen så. Nu ska jag bara jaga dekorationssand till vettigt pris, ska kika på Zoo butiken med - behöver ju rätt mycket och vet att även dom har akvariesand osv.
Sen ska jag spraymåla stenar (låga och rundade former) och ha på borden lite varstans + murgröna.
Linda (Brud0708)
Vi ska ha blockljus, men inte riktigt bestämt hur de ska se ut eller stå ännu. Jag testade lite nu, virade tråd runt ett ljus och sprayade sen med röd färg. Så nu har jag ett rött ljus med vitt linjemönster. Snyggt, men inte klockrent.
Tror vi ska ha blockljusen på enkla fat bara. Försöker dra ner kostnaderna eftersom vi antagligen kommer använda massa orchidéer som bordsdekoration.
Vi ska ha värmeljus. Har köpt ljuslyktor av en tjej här på Bt. De är jätte fina med pärltråd i silver virade runt
Ska ha två ljuslyktor på varje bord samt VASEN från IKEA med blommor. Fast ej på det vanliga sättet sättet som en bukett
Svårt att förklara...
I em ska jag träffa floristen, ska bli jätte kul
Annisen
Haha, "Fast ej på det vanliga sättet sättet som en bukett" gav ju en del utrymme för egna tolkningar. ;) :D
Lycka till hos floristen! Själva ska vi titta på tapeter som vi eventuellt ska använda som löpare.
haha ja det låter nog allt lite lustigt, men det ska alltså var mer blommor i vasen än ovanpå vasen...är fantastiskt dum på att förklara ;-?
Noomi, hoppas ni hittar fina löpare
Ah, då förstår jag... provade själv en sån dekoration igår. Misslyckat dock. :D
Jag ska be floristen göra våra klara i vaserna så kör värdparen ut blommorna. Jag skulle nog inte få till det så bra själv, jag har med mig bilder i dag att visa så jag hoppas hon förstår
Det blir säkert jättebra! Det var svårare än jag trodde att fixa sånt, blombladen vek sig, själkarna gick av och...njae, det blev inte som jag hade tänkt helt enkelt. Skulle jag göra nåt sånt i alla fall skulle det vara superenkelt, som en blommande körsbärskvist (inte säsong direkt... men ni fattar).