25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Fasen, rosévinet var inte längre ett mousserat då han som åkte o köpte alkoholen åt oss i Tyskland inte hittade vårat rosébubbel i Tyskland - så valde han detta.
Det vi tänkt oss var Rotari Rosé, men fick hem J.P Chenets Rose vin... Måttligt kul *garvar* Men men, det ordnar sig! Man kanske kan kolsyra upp det lite med Sprite så löser det sig - rätt gott det med. Ska testa ikväll om det funkar och om vi kan tänka oss den lösningen, annars går vi på systembolaget och köper Rotari för 96 kr flaskan istället.
Hur mycket tror ni att det går åt till brudskålen (hur många flaskor)
Madlin- Ja de är ju vuxna människor så man tycker att de borde sköta sig, men ibland är ju de vuxna värst:/
Nattson: jaa, de är ju lite komiskt! ;) Får se om man gör svärmor nöjd då :p
Malin johansson: ja tyvärr är de så, man får helt enkelt hoppas att alla sköter sig!
Brudskålen har vi bara tänkt att de ska få 1-2 glas, en flaska räcker till 8-10 glas beroende storlek på dom. Vi har räknat med 8 glas per flaska. Sån tur att vi bara beställde 6 flaskor då (vi skulle ha 12 eg.) nu han valde fel.
Våra gäster får bara ett glas mousserande som brudskål. De får det serverat på bricka och när alla har fått kommer skålen bli så då ska det väl räcka med ett glas tänker jag...
Hej allihop!
Vet inte om vi pratat om ringar tidigare?!
Vad ska ni ha för text i ringen?
Jag tror äntligen att jag är helt hundra procent säker på vilken ring det blir nu! Men det vore ju bra om jag vet vad det ska vara för text när jag bestället.
Så hjälp, jag behöver lite inspiration!
Brud0708
Vi ska bara ha det klassiska där det står:
Therese (hjärta) Reza 25/8-07
Vi ska också ha det klassiska, o i Patriks förlovningsring skrivs vigsel datumet eftersom han bara ska ha en ring.
Vi ska också ha det klassiska pga att jag inte fick plats med mer text i vigselringen. Stenarna tar plats, annars skulle jag gärna haft För alltid eller Amor vincit omnia...tror jag det stavas...
Vi har inte ens graverat förlovningsringarna ännu, haha. Men vigselringen blir nog bara datum, medans förlovningsringarna (när vi får tummen ur) kommer vara väldigt personliga.
Vigselringarna är inte graverade, de ska vi skicka iväg efter bröllopet. Kommer nog skriva datumet och ett evighetstecken (liggande 8).
Förlovningsringarna är graverade, i dom står det "Futurum Nobis Est" J[hjärta]L och datum.
Betyder "framtiden är vår".