25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Vi kommer ha buffé.
Kycklingspett
Kall marinerad fläskfilé
Rostbiff
Potatisgratäng
Grekiskt färskpotatissallad med fetaost och oliver
Paj
Potatissallad
Tomatsalsa
Tzatziki
Vitpepparsås
Olika sallader
Bröd
Räkor och Aioli
Annisen, jag ska ha vinrött, vitt och lite grönt. Jag har sparat ner en bild på hur buketten ska se ut. Kan maila om någon vill se. Ps på bilden är det andra färger... ds
Kan ju skriva ner lite av det vi ska servera:
Huvudrätter
Pastasallad soltorkade tomater, sirap, basilika
Rödlöks & fetaost paj
Minipizzor med tomat, basilika och mozzarella
Tillbehör
Balsamicorostade grönsaker
Tomat- och mozzarellasallad med färsk basilika
Sallad med pinjenötter, ruccola och parmesan
Balsammarinerade paprikor med fetaost och oliver
Vitlöksmarinerade oliver
Vitlöksmarinerade kronärtskocker
soltorkade tomater
ostbricka
Bröd
Foccaccia
Grissini
Ångrar lite att vi inte valde buffé! Alla era rätter låter sååå gott!
Vi ska dock ha tre rätters.
Förrätt: ej helt bestämt (förslag fetaostpaj)
Varmrätt: svamp och persilje fylld fläskfilé
Efterrätt: knäckform med hallonmousse
Åhh vad jag blev sugen på räkor och aioli!!
Mums nu blir man hungrig
Vi ska ha 3rätters.
Skaldjur till förrätt och kött till varmrätt. Efterätt har vi tänkt på Gino,
vi får väl se vad det blir efter dagens möte...
Nu har jag precis ringt till floristen och ändrat lite..puh vad jobbig jag är
Jag kom ju av mig lite i går när det inte blev några pioner...hon visade så himla fina rosor som var både utslagna och knoppiga på samma kvist och nu vill jag ha dem i ljusrosa i stället för ljusrosa dalior..
Är rädd för att jag börjar gå in i min jobbiga fas nu när det snart bara är 2 månader kvar...dags att börja meditera
Annisen
Haha, de har nog varit med om värre brudar. :)
Jag behöver lite hjälp, funderar på det här med vad som ska kastas efter vigseln och sambon är inte till nån större hjälp (ta vad du vill ha älskling).
Alternativen är sånt där hjärtformat bröllopsris, såpbubblor och rosblad. Vanligt ris går bort eftersom det fastnar överallt samt nog är ganska hårt att få kastat på sig.
Bröllopsriset känns lite.... fjantigt i brist på bättre ord, men ändå ett bra alternativ.
Bubblor, jättefint. Men blåser det kanske man inte ens hinner se några bubblor innan de går sönder (eller? ).
Rosblad, såå fint. Men blåser det så kanske allt hamnar på gästerna istället. Dessutom måste nån pilla bort alla bladen på bröllopsdagen.
Så, vad säger ni och hur ska ni göra?
Vi tänkte faktiskt köpa det hjärtformade riset. Tycker att det är ganska fint ändå. Vet att svärmor håller på att torka rosenblad för fullt, så det verkar som om vi får lite av varje på oss.
Ja, vi tänkte köra på torkade rosblad först. Men sen läste jag här på BT att dels så krasas de sönder när nån tar en näve och dels så är de för lätta, dvs kommer antagligen inte fram till brudparet.
Bröllopsriset är som sagt kandidat, men det är såå svårt att bestämma sig.
Dagens i-landsproblem.
Här blir det hjärtformat ris blandat med vinröda rosblad..