25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Tack tjejer! Ja, det var urkul, fantastiska vänner man har. :)
I natt sov jag 11 timmar och jag lider fortfarande av grav träningsvärk efter fortet. Samt att jag tackar gudarna för att de la allt så tidigt, mina vader har nämligen antagit en mindre smickrande blålila ton. :D
Idag ska jag och mamma till IKEA och förhoppningsvis fynda lite. Ska köpa lite glas bland annat. Festlokalen hade nämligen lite väl blandat utbud (champagneglasen hade t ex olika höjd, suck).
Kvar att göra:
- Beställa blommor (brudbukett, coursage och dekoration till bordet (murgröna el. hjärtan på tråd)
- Checka av solisten, han var lite osäker sist om han tyckte han kunde framföra den rätt. Vi är stensäkra på att han gör den bra på sitt vis, men han måste såklart känna sig bekväm med.
- Jaga gitarrist som kompar solisten vid vigseln.
- Möte med vigselförrättaren.
- 2 provhåruppsättningar + smink, bestämma helt o håller hur man ska sminkas och frisyren ska se ut.
- Någon form av bröllopsprogram, kombinerad för vigsel o fest - mer bara riktlinjer och spex.
- Morgongåvan är halvt klar.
- Eventuellt leta trubadur.
- Hämta alkoholen.
- Brudgummens kläder är inte helt klara.
- Underkläder ska fixas med till båda.
- Bordsplacering
- Bestämma tid för fotograferingen med fotografen. Blir förmodligen timmarna innan vigseln, så slipper vi känna oss stressade o låta gästerna vänta alltför länge.
- Noter och text till vigseln
- Boka klipptid åt brudgummen, färga håret.
Känns inte så mycket kvar att göra.
Pratade precis med prästen. Han lät mycket trevlig. Vi ska inte träffas förrän första veckan i augusti. Känns som långt kvar, men tiden kommer att gå fort.
Vi har kvar:
Provuppsättning hos frisören
Träffa prästen
Vigselprogram
Träffa hovmästaren (de har visst många studentbaler nu, så de ville ha de avklarade först)
Bordsplacering (är väl bäst att göra efter osa?)
Göra färdigt festprogrammet
Favor till gästerna
Tårta
Stämma av med solisten och bandet
Morgongåva
Känns som om det är mycket kvar, men det kommer säkert att gå. Har fyra veckors semester då m2b tyvärr kommer att jobba, så jag vet ju vad jag ska göra då.
Hur känner ni andra? Tycker ni att ni har mycket kvar att göra?
Detta har vi kvar:
* Träffa prästen & bestämma allt
* Göra klart festprogram, vigselprogram & placeringskort
* Köpa underkläder, skjorta & väst till brudgummen
* Bestämma buffén (är nästan helt klar)
* Provuppsättning hos frisören
* Träffa skräddaren o sy in o upp klänningen
* Pyssla vidare lite med min morgongåva till min m2b, en "Jag älskar dig bok" med secret box bilder
* Köpa dukar till borden
* Kläder till vår 8 mån son, dotterns klänning ska sys upp i Iran i sommar (spännande)
Det är säkert mycket mer jag ska fixa men kommer inte på något nu...
Detta är kvar
-Träffa präst
-Träffa catering
-Träffa florist
-Prata med solist och musikband om de sista detaljerna
-Vigselprogram
-Finslipning av festprogram
-Skriva klart om gästerna
nytt pass
-lägga upp klänning
-provuppsättning
-köpa vaser ikea
-provsminkning
Puh det var kanske allt..tur att man ändå har det uppskrivet
Hej på er!
Min klänning skickades från London igår, så den är äntligen på väg!!
Vi har kvar:
Vigselprogram
Festprogram
Köpa vigselringar
Beställa blommor till min bukett och till killarna
Provsmaka maten
Bordsplaceringen, göra namnlappar
Bordsdekorationen
Ta kontakt med solisten
Det var nog allt tror jag
Igår var jag på ansiktsbehandling. Var jätteskönt (förutom pormaskklämningen då kanske) men det var knappast väderanpassat. 30 grader utanför och där skulle jag ligga under ett duntäcke med en ångmaskin 1 dm från ansiktet. Puh!
Få se vad vi har kvar då:
Bestämma brudbukett
Köpa slips till brudgummen
Köpa underkläder till båda
Sy in min klänning
Fastställa menyn
Åka till Tyskland
Fastställa dekorationerna
Köpa vaser osv
Hyra dukar
Festprogrammet
Träffa vigselförrättaren
Mm mm. Det var ju en hel del saker... måste nog skriva en egen lista annars kommer jag fylla upp hela sidan här. :)
Noomi Vad fick du pröjsa o hur lång var behandlingen?
Låter verkligen underbart med ansiktsbehandling, var evigheter sen jag unnade mig en sån...ska nog ta o kolla om jag kan klämma in det nån dag, ska kolla väderprognosen först.
Det som är kvar att göra för oss är:
- bestämma psalmer 2-3st
- bestämma brudvalslåt
- bestämma trumpetlåt
- göra klart bordsplaceringen
- göra klart vigselprogram, festprogrammet och placeringskorten
- göra klart vem är vem
- tillfråga videofilmare
- Fixa transport till hotellet
BOKA
- boka pedikyr och ansiktsbehandling
- beställt blommor till brud, brudgum, bestman, tärnor
- boka trumpetare Peter
KÖPA
- köpa festdekorationer; ljus, lime, gräs, grön chili
- köpa ris
ÖVRIGT
- detaljschema för bröllopsdagen
- göra en fotoönskelista till fotografen
Samtal med prästen
Känns skönt att listan "kvar att göra" är kortare än listan "klart".
li75a
Det kostade 575 för 55 minuter, men jag hade presentkort på 300kr.
Klistrar in vad som ingick:
KLASSISK ANSIKTSBEHANDLING
Rengöring, peeling, ånga med djuprengöring, lymfdränerande massage med aromaoljor. Avslutningsvis mask, serum & creme.
Ja, kolla vädret! För hur skönt det än var så kunde jag bara tänka på hur svettig jag var.
Och det är klart att du ska unna dig det, bröllop är ju en toppenanledning! :)
Lät ju underbart med en sån behandling! Ska ringa runt o jaga nån som kan fixa manikyren åt mig, ids inte att pilla själv - blir väl katastrof bara för man försöker sig på det o med bröllopsnerverna utanpå. Mja.. man ska nog inte utmana ödet alltför mycket ;)