25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Annisen
Inte är du fånig, vi ska dock dansa.
Själv är jag nyligen hemkommen från möhippa, hur skoj som helst!! :D
Japp det gäller att inte vela och va så osäker. Detta med första dansen e nåt jag varit så himla osäker på hela tiden...
Min bästa vän och tärna åkte till Turkiet i går för att jobba hela sommaren... hon kommer hem runt den 22 augusti, alltså inte långt kvar då! Har sagt till min m2b att avstyra en eventuella hippa precis dagarna innan bröllopet, och det har han lovat. De har tydligen bokat datum för hippan, och det betyder ju att hon inte kan vara med.. känns så himla ledsamt, men samtidigt bättre att få en hippa utan henne än ingen alls... Men jag kommer sakna henne där.
Behövde bara få säga det till någon
Noomi
Åhh har du blivit hippad, vad kul
Berätta vad du har fått hitta på !!! *nyfiken*
Ja, det har varit jätteskoj!
Började igår morse när jag stod och klippte min m2b, då kom det plötsligt två bilar farandes med fullt med folk. Min stackars sambo hade diskret försökt avstyra sin klippning eftersom han var rädd att han skulle få gå med enbart halva huvudet nyklippt, men som tur var hann jag precis klart. :D
Så då blev det champagnefrukost och jag fick i uppdrag att packa en väska med tränings- samt övernattningskläder.
Efter ett tag kom det två bilar till, denna gång med alla respektive till mina kompisar, de skulle nämligen ta hand om min sambo under dagen (vi var uppe hos mina föräldrar).
Sen for vi in till stan där jag skulle fota olika känslor de hade på en lista, samt be främlingar om tips för ett lyckat äktenskap. Mitt favvosvar var "dä kan du glömma dö" (tänk breed östgötska) samt "låt mannen åka motorcykel om han vill".
Åh, ja... mitt i allt får jag se min gamla barndomskompis som jag inte träffat på två år (men som är bjuden på bröllopet), då blev det mycket skratt och några tårar.
Efter det gick vi till en thairestaurang (jag är besatt av thaimat) där det var tänkt att jag skulle få hjälpa till att tillaga maten. Nu gick allt dock så snabbt så det hanns knappt med, men en del tips fick jag iaf. Och maten var underbart god!
Sen for vi iväg till ett ställe liknande "fångarna på fortet" där vi var två olika lag. Uppdragen var tex pilkastning med blåsrör, få en boll genom en labyrint med hjälp av kroppsvikten (alla i laget stod på en jättebräda) samt pumpa upp en boll genom ett rör med hjälp av baken (hysteriskt hoppandes på en stol med luftpump på). Hur kul som helst!
Efter det fräschade vi till oss lite och for vidare till en kompis sommarstuga ute vid kusten där killarna mötte upp. De hade åkt vattenskidor och bastat hela dagen, lät inte heller fel!
Sen åt vi gott, drack ännu godare och pratade och skrattade till 03 på morgonen. Nu idag var vi nere och badade i havet och hade det trevligt och sen kom jag väl hem vid 17-tiden. Har varit en kanonhelg verkligen!
Lite synd att inte alla blivit tillfrågade, men de bor iof 3-30 timmars resväg bort, så det var fullt förståligt att det bara var de närmsta vännerna.
Ni har nåt att se fram mot i alla fall! :)
Låter mycket lyckat, vad roligt
Noomi: grattis till en lyckad möhippa!
Tjejer!
Hur långt har ni kommit egentligen? Jag börjar få lite panik...
Kvar att göra:
Bestämma blommor
Vigselprogram
Utsidan på sånghäftet
Bestämma frisyr
Kläder till m2b och bestman
Smycken
Morgongåva
Kontakta präst, trubadur, kantor, solist och fotograf igen
Dekorationer till borden
Favor till gästerna
Tårta + topper
Transport
Är det för mycket eller?
Hur långt har ni kommit?
Noomi,he he vad roligt med hippa!!
Noomi - Vad rolig hippa du verkar haft!!
Undrar när det är dax för min del.... :P