25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Ja, jag är också jättesugen! Har blivit det av allt bröllopsplanerande, vill ha skumpa hela tiden! :D
Som sagt, till helgen får vi nog korka upp en flaska. :)
Förresten, jag har inte kunnat hitta René Barbier i Tyskland, vet du vart han handlar (fast det kasnke inte var skumpan han köpte där)?
Nä skumpan köper vi här hemma på gamla hederliga systembolaget
halloj tjejer! Jag o killen var till tyskland helgen som var, sååå smidigt det var. Tullen tittade inte ens åt bilen, vi som var skit nervösa. Men sen vissa dagar så kollar de tydligen varje bil. Men vi hade väl tur:) Vad ska ni har för något till brudskålen? Vi har inte bestämt oss än...
malin
Vad skönt att det gick bra! Hur mycket köpte ni och till hur många gäster?
Både jag och Annisen ska ha René Barbier till brudskålen. Jättegott och passar till lite saltare snittar (har iof inte provat till jordgubbar och liknande, kanske är utmärkt till det med).
Vi kör ett lite lätt bubbligt rosévin till brudskålen, valde något vi själva skulle gilla. Skumpa och mousserat vin är varken jag eller m2b förtjusta i.
Vi är 68 st på bröllopet, därav ca 55 st som dricker alkohol. Vi har väl räknat i överkant på alkoholen, känns säkrare o köpa mer o få över än att det tar slut. Vi har köpt 6 kartonger med rött vin (6 falskor i varje) 6 kartonger med vitt vin och 15 plattor med öl. 2 flskor whiskey o med likör. Vet inte om vi är alldeles ute o cyklar, men vi köpte lika mycket som syrran köpte till sitt bröllop o de var fler gäster. Så jag hoppas att det blir bra:) Jag skulle villja ha rosa bubbel:)
madlin- Vad heter det??
Noomi: oj.. nu ska vi se här, kikar lite i papprena här.. Vi är 40 gäster, beräknat att 30-35 kommer dricka alkohol. (gravida, folk som kör)
Avec bestående av Amaretto, Xante och Dooleys. Funderar på en whiskey också, men varken jag eller m2b är så duktiga på vad man ska välja så de får bli på systembolaget isåfall.
Avecen är sammanlagt 5 liter.
Cider 4 plattor
Öl 9 plattor
12 flaskor Rosébubbel till brudskål
12 flaskor rött vin
36 flaskor vitt vin
Så det är mycket alkohol, men blir det över så blir det! Det går alltid att sälja vidare eller spara.
Malin johansson: det ska du inte fråga mig om då vårat beställda rosévin inte fanns, utan de blev något annat. Har allt nere i källaren, ska testsmaka det i helgen så återkommer med det! ;)