• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Jag kör på med min monolog så länge; får väl se när någon vågar avbryta mig!

Jag har ju ingen aning om jag hade någon ÄL den här cykeln eller ej, men letar graviditetssymptom gör jag iallafall. Beräknad BIM är typ söndag-tisdag, så jag får väl se hur det utvecklar sig under veckan. Inga tecken på vare sig det ena eller det andra än så länge.

• Tinga

Igår kväll kände maken och jag oss som riktiga dinkies, för vi gick ut och åt för att vi inte orkade laga middag! Gick till en mysig italiensk kvarterskrog och åt mumsig pasta; tortellini med tomat- och pestosås och parmaskinka. Mums! Jag åt den med gott samvete för dessförinnan sprang jag 15 km i spöregn!

• Tinga

Nya gardiner hann jag också med att sy, så det blev en ganska produktiv dag igår. Jag köpte tyget redan i november, men blev inte färdig till att sy förrän igår. Det hänger iofs ihop med att det är först nu vi blivit färdiga till att måla en del av kaklet i köket och och som våra nya stolar är levererade, för de nya gardinerna passade inte till det gamla. Hade blått i kaklet och på de gamla stolsdynorna, men nu är den blå randen målad svart och de nya stolarna är vita utan klädda sitsar, men ska få lösa sådana i fårskinn så småningom.

• Tinga

Intresseklubben antecknar att Tinga har nya gardiner! Nu skulle ju Lappis varit här när det blev inredningssnack!

Nähä - om jag skulle jobba lite också? Det är bara chefen och jag här den här veckan, så jag får väl åtminstone försöka se ut som om jag gör lite nytta!

• -August-

God morgon brudar! I am back in business igen och gladjer mig at att ha den har slingan att forgylla mina dagar med .

Jag hann skumma lite och sag att du ska bli faster Tinga! Grattis! Jag blev faster for en manad sedan, forsta barnbarnet i familjen!

Jag har jagat AL hela semesterveckan, utan resultat annu. Det borjar bekraftas att min cykel ar lite langre an normalt, eller att jag inte ens har AL. Annu ar inte loppet kort dock! Jag ger AL-stickorna nagra dagar till...

Hoppas pa pluss och mycket positivt nar jag laser igenom forra veckans inlagg .

• pudan

Tinga!

BIM är tisdag /onsdag nu i veckan.

Jo, visst regnade det men inte så mycket. Kurade under granar och gjorde tjurrusningar mellan bilen och kantarellerna - ganska mysigt och romantiskt faktiskt! Kantareller är ju bara så vansinnigt gott!

Så kul för din bror! Hoppas det blir din och din gubbes tur snart oxå. Vi börjar få kommentarer av folk i vår omgivning och är litet trötta på det. Visserligen är de positivt intresserade men människor som aldrig försökt få barn inbillar sig att det funkar på första försöket för alla och att man kan ta för givet att det blivit bingo direkt. Litet tröttsamt att försöka sig på ett halvsnett leende och ett "man vet aldrig" vid allas frågor.

Tillbaka nu till den trilskande databasen här på jobbet

• -August-

Pudan - hej! Vem ar du och hur lange har ni forsokt? Vi bor i London och forsoker for andra manaden nu. Min framsta fundering ar om jag ens har AL annu efter pillerstoppet i maj.

• Tinga

Augusti - kul att du är tillbaka! Det är ganska fattigt med folk här i tråden nu, så vi får göra en gemensam ansträngning att hålla uppe tempot! Trilskande ÄL är ett fenomen jag väl känner till, så välkommen i klubben! Fast egentligen önskar jag att vi inte vore så många medlemmar.

Pudan - spännande med BIM! Du får hålla oss underrättade! Håller med om kantareller - de kan lysa upp den tristaste måltid. Att få äta nyplockade kantareller - det är lyx!

Förresten Pudan; jag vet ju att du bor i Skåne, men är du "urskåning"? Jag bara funderar på ditt nick, nämligen! Min farmor var en flitig användare av ordet puda (istället för kudde, för de som inte är skåningar - antar att det är ett lokalt ord).

• MSW

Tinga: Grattis till att du ska bli faster.. :) Hoppas också att det är er tur!

Jag gillar med kantareller, men jag har inget bra svampställe.. Får hoppas på mormor och moster istället som brukar vara flitiga svampplockare.. :)

• Clown

Oj, jag är helt usel på att hitta svamp, men äter det mer än gärna....

En kompis till mig hade "falska" ÄL. Typ någon då och då var på riktigt. Detta resulterade i att hon var tvungen att göra IVF efter några års prövande. Efter första barnet så hade kroppens hormoner stabiliserat sig så hon var fertil som aldrig förr och har fått fler barn på naturlig väg efter det.

Svar på tråden När märker man av det?