• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • MSW

Vårbrud, gisses vad de kan hitta på! Vart inte sonen rädd när han inte hittade dig??

• vårbrud2008

Brud i augusti!
    Ja, det var verkligen läskigt idag. Varje mammas mardröm som du skriver!!!!

Clown
    Sonen är 2 år och 7 månader och väldigt VILD och livlig.

Tinga
    Ja, svärmor är en lustig prick, tyvärr många fel och brister och inget engagemang för barnbarn eller barn heller för den delen. Mycket lustigt sker där. :(

MSW
    Nej, tyvärr var inte sonen rädd alls för att han sprungit iväg. Han var mest arg på mig för att jag var arg på honom och för att jag skällde ut honom.
    Ja, han kan minsann hitta på saker......
    Inte alltid så roligt för en mamma. :) :(

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Hur har ni det?
    här är det jämna plågor
    näe rå....

värst vad lugnt det vart i tråden idag
    det kan ju inte BARA bero på att babblisen lappis dragit på semester....

Hoppas att du får det så otroligt skönt förresten gumman! Hoppas att det komemr stämma bra med ÄL och insemination när ni kommer hem.

Sweetan. Hmmmmm
    trist att det inte riktigt blev så mycket sexande som du ville i helgen. Men det kan verkligen vara svårare än man tror att få till det när man verkligen "måste" . Men som vi konstaterat förr.... det räcker ju med EN gång för att nåp resultat om man har lite tur. och det är vel på tiden nu.

Själv har jagh stått på huvudet minst en gång per kväll de senaste tre dagarna... men tror ni borren har behagat vända på sig för det????
    Nääääääeeeeee
    ni....
    inte den envisa lille krabaten inte.

Men jag har ändå viss förhoppning om att det kanske hjälper lite....

För några veckor sedan så kunde jag u få riktigt ont som av att han kom åt några nerver i bäckenet. Det strålade ner i benen och det var så att jag tappade andan. Men sen slutade det.

Min hemma snickrade lilla teori är att det var när han "gled" ner och satte sig som han kom åt några never.
    Jag har ju inte känt av det där på et par veckor, fram tills i helgen. Då kom det heltplötsligt tillbaka.

Så min teori ä'r nu att mitt huvudstående har fått honom att lyfta lite på rumpan så att han kommer åt nerver igen.

Så vem vet.... han kanske gör ansats till att vända sig nu iallafall....

Om inte så har jag iallafall gjort det jag kan genom att stå på huvet.

Hmmmmm...
    det kan inte vara skadligt för honom va?

Om inte detta lyckas av sig själv så har vi nu fått en tid för vändningsförsök på förlossningen.
    Tisdagen den 14 augusti så ska vi in och försöka vända borren. Så den dagen kanske jag blir mamma
    ihhhhhhhhh

Nåja vi hoppas så klart att det kommer fungera så att jag får gå klart min graviditet. Men man vet ju inte.

Fredagen den 10e är dock första hållpunkt. Då ska jag ta blodprovet för att se att jag inte bildat antikroppar mot honom. Så redan då kanske ödet med snitt avgörs....

hoppas dock inte så KLART!!!!!

spännande spännande...

Lyckas inte vändningsförsöket så kommer jag nog att välja snitt. Jag tror inte att jag ger mig på en sätesförlossning... inte med första barnet och de risker som det kan innebära.

FAaaaan shiiiiiitttttt
    om två veckor så kanske jag blir mamma
    ihhhhhhh

ska jag vara helt ärlig så tror jag faktiskt att jag behöver mina 5 veckor som är kvar inför BF för att förbereda mig. JAg tror inte vi är redo på nåt sätt om 2 veckor....

och inte lär köket vara klart heller....

SUCK!!!!!!!

vi gick påvärldens nit igår.

Vi hade tänkt att för en gångs skull vara lite djärva och välja att ha en annan färg än vitt påväggarna.
    Vi tänkte liva upp det lite.
    Vi har ju så högt i tak och så stora ytor så att ha allt i vitt skulle bli... sjukhuslikt.

Så vi valde ut en jätte fin blå-grå gammaldags mild kulör som vi målade med hela dagen igår.

Och när vi var klara så....
    konstaterade vi att...

jaaaaa.....
    det är en SUPER FIN färg....

men den passar inte i vårt kök. Och de passar inte oss....

såååååå
    flera dagars jobb bortkastade och bara att börja om.
    Så nu har vi valt ut en ny mycker mer feg och diskret kulör och maken håller precis på att grundmåla köket igen...
    SUCK

detta var det sista vi behövde.... men det blev helt fel.....
    bara att bita ihop....

så i morgon blir det målning på nytt och på onsdag kan vi starta där vi skulle ha varit idag.

Usch vad less jag blir.

Näeeeeeee
    det v ar dagens rapport...
    nu ska jag se om maken vill ha lite hjälp, sen ska jag stå på huvet en stund.
    KRAM

• MSW

FruL: Vad tråkigt att göra om all målningen.. :/ Men det blir säkert super fint när det blir klart (förhoppningsvis innan du blir mamma).. Hoppas att beben vänder på sig, fast det verkar som att du är mer okey med att göra snitt ifall han inte vänder sig.. Well, nu ska jag försöka hitta på något att göra här på jobbet..

• Tinga

Hej FruLlan! Intressant att höra om ditt huvudstående, men trist att det inte hjälpt (än?). Jag tror det ligger mycket i det du skriver att h*n kommit åt nerver när h*n gled ner och nu träffar dem igen. Om du är lika envis som du brukar och t o m lite mer envis än Boris kanske du lyckas få busen att vända sig! Jag håller tummarna!

Det där med huruvida man är redo eller ej att bli mamma; jag tror att om det väl blir så att Boris måste plockas ut vid vändningsförsöket så kommer du att raskt bli redo då. Du vet ju redan nu om att det _kan_ bli så att h*n tittar ut, och då tror jag att du åtminstone undermedvetet börjat ställa in dig på att det eventuellt blir ett annat födseldatum än du först räknat med.

Visst är det pest och pina när man måste måla om någonting! Jag har råkat ut för det ett par gånger också; man är så glad att man äntligen vågat välja något lite annorlunda och sen när det kommer upp på väggen känns det bara fel. Urtrist med en massa ogjort arbete!

Förresten FruLlan, nu är det väl snart dags att starta en ny tråd? Jag trodde att vi kanske skulle lyckas sega oss förbi 9 000 inlägg, men det blir nog svårt! Kanske ska börja skriva inlägg med bara ett ord i varje?

• Tinga

Igår kväll träffade jag förresten mina föräldrar, som i söndags fått veta att de ska bli farmor och farfar. De var fortfarande lite i chock, men samtidigt väldigt glada! Tänk om jag kunde få tala om för dem i nästa vecka att de ska bli mormor och morfar också!

Angående BIM finns det inte mycket att rapportera; jag känner i princip ingenting. Möjligtvis lite svagt, svagt molande värk i korsryggen, som jag alltid får i samband med mens, men om jag verkligen känner det eller om jag bara inbillar mig att jag känner det vet jag inte.

• Tinga

Den här månaden vet jag ju inte ens om jag haft någon ÄL, eftersom jag inte fick något utslag på stickorna, så jag försöker att inte hoppas alltför mycket. Det går inte så bra!

• Tinga

Pudan - BIM närmar ju sig med stormsteg! Hur går det?

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    Bra att fler tror på min teori om att borren kommer åt nerver nu när jag står på huvet och han rubbas ur sitt sittande läge

Förresten det kan inte vara skadligt för barn att man "skakar" om dom lite va????

Igår valde vi ny färg. En heeeeelt annan färg, inte blå alls...
    sen blev det grundmålning. Nu på morgonen har vi målat första omgången av den nya färrgen och det känns heeeeelt rätt
    I kväll blir det omgång två av målning sen är det bara lister kvar!!!!
    SKÖNT!!!!!

jag startar en ny tråd i eftermiddag förresten!

Hoppsan!!!!
    Nu måste jag springa på möte.

Hoppas att allt är bra.

och vad häftigt det vore om dina föräldrar kunde få bli både mormor/far och farmor/far inom loppet av en vecka!!!

kraaaam

• MSW

Tinga: Man försöker tränga bort att det "kan inte vara så".. (så gör jag i olika situationer fast jag inte börjat vänta på att bli med barn..)
    Men det vore verkligen kul om ni kunde berätta för föräldrarna nästa vecka att även ni ska ha barn.. Och så roligt kusiner skulle kunna ha om de kommer så tätt.. ;) men ska inte gå händelserna i förväg kanske.. :)

Svar på tråden När märker man av det?