• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Ta det lite lugnt med solen bara lappis!! Vill inte att en liten bränd kanin ska komma tillbaks!! ;)

• Lapinette

Hi,hi...stekt kanin!
    Diskuterade med maken igår att jag nog borde byta namn. Mer ofertil kanin får man ju leta efter. Frågade då vilket djur som skulle passa och maken svarade panda. De har svårt för att bli gravida...så kanske jag är en panda?

Något förvirrad kanin

• BrudSommar2006

Fast jag tror att det beror på att pandor inte har någon lust att få till det! Har läst att de försöker få dem att titta på panda-porr och tar dit snygga unga partners till dem och de har ändå ingen lust utan sitter bara i sitt hörn och gnager på bambu...

• vårbrud2008

Nu har jag börjat med att använda mina mammabyxor. De är egentligen lite för stora än men mina andra byxor skär in i magen och det står jag inte ut med. Känns lite mer verkligt nu. Imorgon går jag in i v 17 och nästa torsdag igen är det dags för ett nytt UL och jag börjar bli nervös och tokig nu. Får de dåliga minnena tillbaka och inbillar mig att det ska gå lika tokigt nu som förra gången. :)

Sweetstreet
    Japp, det var semester i tre underbara dagar med sonen, men också tyvärr med en hel del regn. Nu är vi hemma igen i alla fall och imorgon blir det som vanligt eftersom sambon börjar jobba igen.

Pudan
    Hej och välkommen!
    Bor också i Skåne, fast i norra delen, men sol tror jag nog inte vi kommer att få än på ett par dagar så passa på att åka norrut och njut där det finns sol.

BrudSommar2006
    Min son tog inte nappen förrän han var 6 månader, men han hade inte så stort sugbehov och har det inte nu heller. Hoppas på att vi kan lämna alla till tomten i år, men sonen verkar inte gilla idén särskilt bra. Så jag frågade honom om vi skulle ge napparna till bebisen istället som kommer strax efter tomten och det köpte han bättre. Vi får väl se hur vi gör.
    Visst är babyselen och sittern bra???? Använde de hur mycket som helst.
    Vår skötväska, vagn med mera är från Emmaljunga, sittvagnen från Brio, men jag är nöjd med allt. Nu har jag bytt över till en vanlig väska eftersom sonen börjar bli stor.

Vi tog inte upp 6- andet förrän efter 4 månader (efter första förlossningen), för det var inte särskilt lockande ska jag också säga. Blev ju liksom BrudSommar2006 sydd, och fick en bebis som inte åt eller sov. Nu efter missfallet satte vi igång efter 5 veckor då jag slutade blöda.

• vårbrud2008

Mugglesfan
    Har också avverkat Linda Skugges roman och tyckte faktiskt att den var helt ok. Gillar inte alltid det hon skriver, men den här boken var helt ok.
    Jag har inte namngivit h*n i min mage än!!!!!!!
    Grattis på Bröllopsdagen!!!!!

Alternativ medicin
    Har en fd kollega som tror stenhårt på denna metod och hennes dotter har börjat praktisera det också. De anser att medicinerna botar allt, men jag har svårt att tro på sånt. Föredrar att gå till en vanlig läkare och få vanlig medicin.

Akupunktur
    Jag fick det ca 10 gånger när jag sökte för min migrän och det hjälpte mycket bra. Vill gärna testa det inför nästa förlossning.

Vi i Skåne kanske ska ta och träffas över en fika?????

• vårbrud2008

Blev visst en fel smilies där uppe. De ska ju vara en :(

• BrudSommar2006

Vårbrud, allt kommer att gå bra ska du se! Det här med nappen, det verkar som att hon suger mycket på sina händer och jag är rädd att hon ska börja suga på tummen om hon inte vänjer sig vid nappen och det måste ju vara mycket svårare att bli av med sedan.

Muggles, hoppas ni haft en fin kväll med god mat. Vi åt en tre-rätters lunch ute, kvällarna håller vi oss inne så att den busiga bebisen får föra sitt oväsen ifred.

Hörde aldrig något om akupunktur inför min förlossning, vare sig hos BM eller på KS, de kanske inte använder sig av det där. Vet inte om jag hade varit sugen i alla fall i och för sig.

• vårbrud2008

Jag vet inte heller om de har akupunktur på mitt sjukhus för det kollade jag inte förra gången, då ville jag bara ha lustgas, men ska kolla upp det mer nu denna gången. Är nyfiken på att prova eftersom det har fungerat innan.

• mugglesfan

Halloj!

Nu har jag lagt upp bilder på Silverfisken (en riktig söting!) och en magbild på Cicci. Tur att jag kikade in i kväll för imorgon tänkte vi segla så det kunde dröjt innan de kom in i så fall.

Vi åt en god middag och jag fick en liten ask med jättefina örhängen i - jag blev så glad. Jag älskar att få örhängen och jag hade verkligen inte väntat mig ngn present iom att det bara var "pappersbröllop"

Vårbrud: jag förstår din noja men försök trycka bort oron. Varje gång jag tänker att ngt kan vara fel med vår bebbe trycker jag bort tankarna, för det tjänar inget till att oroa sig. Det går åt så mkt energi och det är ju inget som går att göra ngt åt. Risken att du ska drabbas igen är ytterst liten, det får man komma ihåg.

Sweet: vad tråkigt att det inte funkade nu när du laddat så. Men just det här måste vara värre för männen än för oss - de måste ju verkligen få till det. Vi behöver ju liksom bara ställa upp som "uppsamlingskärl"

• Lapinette

Nu har jag också sett Silverfirren!! Så söt! Cissi, vilken kanonkula du fick tillslut.

Näh, ska försöka stänga av datorn. Har packat klart och t o m maken har börjat packa efter en massa tjat.

Ha de!

Svar på tråden När märker man av det?