Nu har jag börjat med att använda mina mammabyxor. De är egentligen lite för stora än men mina andra byxor skär in i magen och det står jag inte ut med. Känns lite mer verkligt nu. Imorgon går jag in i v 17 och nästa torsdag igen är det dags för ett nytt UL och jag börjar bli nervös och tokig nu. Får de dåliga minnena tillbaka och inbillar mig att det ska gå lika tokigt nu som förra gången. :)
Sweetstreet
Japp, det var semester i tre underbara dagar med sonen, men också tyvärr med en hel del regn. Nu är vi hemma igen i alla fall och imorgon blir det som vanligt eftersom sambon börjar jobba igen.
Pudan
Hej och välkommen!
Bor också i Skåne, fast i norra delen, men sol tror jag nog inte vi kommer att få än på ett par dagar så passa på att åka norrut och njut där det finns sol.
BrudSommar2006
Min son tog inte nappen förrän han var 6 månader, men han hade inte så stort sugbehov och har det inte nu heller. Hoppas på att vi kan lämna alla till tomten i år, men sonen verkar inte gilla idén särskilt bra. Så jag frågade honom om vi skulle ge napparna till bebisen istället som kommer strax efter tomten och det köpte han bättre. Vi får väl se hur vi gör.
Visst är babyselen och sittern bra???? Använde de hur mycket som helst.
Vår skötväska, vagn med mera är från Emmaljunga, sittvagnen från Brio, men jag är nöjd med allt. Nu har jag bytt över till en vanlig väska eftersom sonen börjar bli stor.
Vi tog inte upp 6- andet förrän efter 4 månader (efter första förlossningen), för det var inte särskilt lockande ska jag också säga. Blev ju liksom BrudSommar2006 sydd, och fick en bebis som inte åt eller sov. Nu efter missfallet satte vi igång efter 5 veckor då jag slutade blöda.