• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Frullan,

här revs det ut hall (med hallgarderober), kök, vardagsrum/matrum och min klädkammare. Kökets alla prylar står i lådor i vardagsrummet. I ett förråd vi har är det tillfälligt kök (kyl, frys, mikro och sånt). Mina kläder hänger på tillfälliga ställningar i våra respektive arbetsrum/gästrum. Sväronen kommer imrogon kväll så gästrummet så måste tömmas och alla grejor tillfälligtvis in i klädkammaren, och sedan ut igen när vi ska göra färdigt där.

Men faktiskt - jag gnäller inte. Jag har varnat maken för att om jag blir ett riktigt monster av progesteronet (kan man tydligen bli om man är känslig) så kanske jag gnäller desto värre...

Jag tror att pergo är det som Sweet och Syrran fått för att korta cykeln - progesteron tror jag är ett annat hormon(graviditetsbevarande gulkroppshormon).

Jag vet inte om jag är känslig för hormoner, det var typ 12 år sedan jag åt p-piller och då mådde jag rätt kass av dem. Samtidigt låg jag ju med hormonnivåer typ tidigt vecka 5 i nästan 5 veckor när jag hade X:et och det gick ju bra.

Det verkar finnas de som får 3 gånger så mycket som jag när man läser på FL så det ska nog gå bra.

• start september

Och hörni - innan nästa tråd är slut ska vi vara gravid hela högen! Det är en bra målsättning tycker jag!

• start september

MSW - jag tror att det är Primolut-Nor du menar. Jag hittade detta på Apotekets hemsida. Det verkar vara konstgjort progesteron.

1. VAD ÄR Primolut-Nor OCH VAD ANVÄNDS DET FÖR?

Noretisteronacetat är ett ämne som efterliknar det kvinnliga gulkroppshormonet (progesteron), som bildas i äggstockarna under den normala menstruationscykelns andra hälft.
    Primolut-Nor används för att korrigera blödningsmönstret i menstruationscykeln såsom stora blödningar, oregelbundna eller uteblivna blödningar (amenorré), för att skjuta upp menstruationen eller lindra besvär som kan uppträda före menstruationen, s.k. PMS, premenstruella besvär. Primolut-Nor används också i behandlingen av endometrios, dvs då livmoderslemhinna återfinns utanför livmodern.

• Tinga

september - välkommen tillbaka till gamla Svedala! Låter som att ni hade en riktigt skön resa! Perfekt att du kunde få ut progesteron i samband med ÄL, och nu blir det ju ett par spännande veckor fram till BIM. Hoppas verkligen att allt går bra den här gången; tycker att ni har samlat ihop till det med två MF och ett X.

• -August-

September - Heja heja dig nu med dopingpreparat!!! Tank vilken uppfylld drom om vi alla kunde vara gravida innan nasta trad ar slut !

• sweetstreet

Hej tjejer!

Jag lever men har inte varit in i tråden på ett par dagar. Såg at du undrade var jag var Tinga.
    Sorry!
    Men jag har inte mått super. :? Inget allvarligt eller så, men tror jag gick in en dipp efter helgen. Allt kändes skitjobbigt och framförallt detta med bebisverkstaden. :( :( :(

Tror framförallt det var hormonellt p g a de turbopiller jag ju ätit denna cykel. Jag brukar väldigt sällan få sådana här humörsvängningar av endogena hormoner (typ vid pms) så jag skyller allt på mina tabletter.

Hade även glömt bort detta med vilken stress som just ÄL kan rframkalla. Så tillsammans med hormoner o denna stress och självklart oro och funderingar över fan och hans moster, så blev det lite för mycket.
    Behövde "vila" en stund från tråden. :?

Jag mår bättre nu ändå vilket känns jäkligt skönt.

Och jag hoppas självklart att Pudan får ett plus snart! :)

Och September gumman!
    Det var jättekul att se dig tillbaks i tråden nu!! Och underbart att ni fått till det riktigt bra under semestern (både på 6-fronten samt rent allmänt!!) :)
    Progesteron lågter som något som verkligen kommer kunna hjälpa er nu, så nu håller jag tummarna!!! :)

• sweetstreet

Victory

You go girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :p

• sweetstreet

FruLLan!!!!!

TACK för allt ditt stöd!!!!!!!!!!!!!!
    :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :P

Hoppas nu att ni kan lyckas få iordning köket!!!
    Jag vet hur jobbigt det är med renoveringar. Är fortfarande psykologiskt allergisk mot slipdamm sedan vi renoverade i vår lägenhet i Stockholm!!! Och det är flera år sedan nu.... :? ;)

• -August-

Min pappa ringde nyss och berattade att nu (ANTLIGEN) ska de gifta sig, han och hans sambo som han bott med i 15 ar och har en dotter med. Jag ar sa glad for hans skull men samtidigt snopen att jag inte kan fa vara med och fira dem. Snopen for hans skull eftersom jag vet att han skulle vilja ha oss dar, men inte riktigt vagar fraga oss. Jag tror att han underskattar det har eventet. Dessutom foddes hans giftastanker under min och makens brollopsplanering, sa kanske han kanner att han inte vill konkurrera/harmas (hittar inget lampligt ord)???

Ja, ja, hur som helst ar det suuuuperkul for honom!!! Han blev lamnad av min mamma och kommer att vara superknackt over det till han ligger i kistan. Nu jaklar dock!

• -August-

Ah, sweet - sa jobbigt med hormonsvangningar! Hoppas i a f att det blir vart besvaret :D.

Har du kant av AL den har manaden? Kom den tidigare an vanligt? Jag har varit pa semester oh kanske missat nagot...

• -August-

Men, sa trist - nu nar jag antligen kommer loss verkar alla ha slutat .

Halla - nagon dar? Komsikomsi...

• -August-

Kanske min tur att monologa lite da!

Jag gnallde en dag over mina brittiska kollegor och hur de spelar apa over allt som heter brost, rumpa och pu*ng. Jag har vetat ett tag att min chef ska sluta, men nu viskade aven en annan av gubbarna att han tanker ga under hosten.

Tjihooo GUBBVALDET SPRICKER OCH LYCKAN AR MIN!!!

Dessutom vill var norska chef att vi ersatter min narmaste chef med en skandinav, sa nu kanske arbetsmoralen far sig ett uppsving dessutom. Jippppiiiii!

• -August-

For nagon vecka sedan bubblade vi pa om opassande eller roliga namn. Igar pratade min kollega om "Snore". :D Haha! Norrmannen Snorre ar nog inte heller sa nojd med sitt namn i internationella sammangang .

• -August-

Nu ar det dags att packa ihop och kila pa lagenhetsvisning. Det ar dags att flytta igen. Puh, men ocksa lite roligt :D.

Ha en go kvall!

• Tinga

Tjena Sweet! Kul att se dig igen! Tråkigt att du mått dåligt, men jag misstänkte att det kanske var så efter att ha läst lite mellan raderna i ditt sista inlägg innan pausen. Fast tidigare har du väl ändå hängt här, fastän du mått lite risigt, så därför blev jag lite orolig när du inte dök upp. Skönt att du är tillbaka och att du mår bra igen.

Usch ja; det här med ÄL och att få till det är ett kapitel för sig! Det är ju inte fråga om spontans*x varje gång direkt, men jag tycker att det jobbiga är att "komma igång". När man väl tagit sig över den tröskeln brukar det bli riktigt trevligt!

Augusti - haha; i Sverige är ju Snorre inte särskilt gångbart! Stackars honom att få en svensk medarbetare; han inbillade väl sig att han skulle klara sig i London. Hur ska du kunna hålla dig allvarlig i samtal med honom?!?

• BrudSommar2006

Ingen ny tråd än? Bebisen har tillfälligt somnat, det är ovanligt den här tiden på dygnet, synd att inte middagen är klar än för jag gissar att hon kommer att vakna alldeles strax.

Har tittat ikapp alla inspelade avsnitt av So you think you can dance nu, synd att det går så sent på kvällarna men det är väl bara jag, småbarnsmamman, som tycker det! Jag får fortstätta att spela in och se dagen efter tror jag.

Imorgon ska vi åka ner till landet i Sörmland över dagen och träffa makens bror och en del övrig släkt, det blir första gången de får träffa lilla Iris så jag hoppas att hon uppför sig.

Annars har vi haft det rätt så mysigt idag, vi har varit ute och tittat på några tomter och varit ut hos mina föräldrar och så och bebisen har varit glad. Fast nu närmar sig väl det stora kvällsskriket snart...

• start september

Sweet,

det låter inte bra att du varit så låg. Hormoner är inte att leka med faktiskt. Jag känner igen mig i det du säger att det helt plötsligt var allvar igen - det känns så mycket mer då både på gott och ont. Att vara tvungen att göra ett uppehåll var ju jättejobbigt, men jag hade inte föreställt mig att det skulle vara så jobbigt att försöka igen som det faktiskt var. Först ville jag inte alls, sen blev jag rädd, sen blev jag supernoijg och sen blve det ju som det blev. Nu är jag lite lugnare igen tycker jag, men lagom till att jag börjar jobba lär jag väl få en hormonchock också. Sen börjar väl nojigheten igen...

Men, det inte mycket man kan göra. Jag tror att kommer att vara värt det!!

• start september

Men Sweet, det låter bra att du har självinsikten att det är hormonerna som bråkar och gör att du mår dåligt! Då är det lättare att övervinna när man vet vad man slåss mot!

Kram till dig

Svar på tråden När märker man av det?