• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Pudan - men jag är ju brunhårig?!? Vad gäller då? Å andra sidan är jag vädur, och de är snarare kända för att vilja ha allt nu än att vara bra på att vänta!

• Tinga

Fast egentligen tycker jag inte att man kan kräva av _någon_ att man ska ha tålamod vid BIM - oavsett hårfärg och stjärntecken!

• pudan

Vädurar är ena intressanta filurer! Syrran är det och hon är väl inte världens mest tålmodiga person , men då är hon å andra sidan både väder och rödhårig!

Jag har lyckats med den magnifika kombon av att vara tvilling och rödhårig. Tvillingar är väldigt fladdriga, har svårt att hålla sig till en, extremt spontana och tröttnar fort på saker. Det i kombination med min mans stenbockstemeprament (nu tar vi det litet lugnt, tänker igenom nooooooga och analyserar alla aspekter av problemet....suck) är ibland litet explosiv! Klart att han vill att vi ska vääääänta tills vi är hundra på att testet visar rätt medan jag vill testa igår!

• Tinga

Pudan - otur för din man att det är _du_ och inte han som eventuellt (jag helgarderar ) är gravid! Han kan ju inte gärna hindra dig från att testa nu om du vill! Isåfall får han väl sätta en kateter och sen själv ta hand om allt som hamnar där - kanske funkar med tanke på att han är läkare!

Hade jag varit du hade jag testat nu. Om testet visar positivt är det ju bara att börja fira och visar det negativt men mensen inte kommer än på några dagar kan man ju testa igen då, för då kanske man testade för tidigt iallafall. Men vad jag har förstått visar ett test aldrig positivt om man inte är gravid, men eventuellt kan det visa negativt om man är gravid, för att hormonnivåerna ännu inte blivit tillräckligt höga.

• MSW

Så fick man lite fika.. :) Gott.. Började juh bli hungrig..

Tinga: Semester? Vad är det?? ;) Jag har pluggat lite innan så jag har bara jobb i sommar, så jag jobbar åtta veckor i sommar (dock bara halvtid)..

• -August-

Jag skulle ocksa ha testan nu! Varfor vandas i onodan??? :D

• pudan

Tinga!

Jag tänkte försöka vänta några dar till så det blir en kompromiss mellan vad vi vill. Känns inte helt bra att köra helt på vad jag vill när jag vet att han skulle bli jätteledsen om det visar negativt - även om det kan vara fel och det skulle vara positivt. Bättre vänta några dagar så att oddsen att resultatet är helt tillförlitligt är bättre......Verkligen en träning i tålamod för mig! Vill dock gärna testa innan vi på måndag kör upp till kompisar och ska bo över hos dem - vill ju att vi ska vara ensamma för att fira / sörja i lugn och ro. Så, senast söndag alltså! Är urnervös!

Hur går det för dig - närmar sig inte din BIM snart?

• MSW

Pudan: Håller min andra tumme för dig (Den första håller jag juh för Tinga.)

• pudan

Nä, vad velig jag är! När jag läste inlägget jag skrev kändes det så urpräktigt - inte alls som om det var skrivet av mig Eftersom jag inte vill köra över mannen min, och det här ju definitivt är lika stort för honom, kommer jag härmed att inleda operation övertalning för att testa tidigare. Hoppas det funkar bara - hans förnuftiga och eftertänksamma sida kan verkligen vara frustrerande för en urspontan tvilling

• pudan

MSW

Tack för lånet av din tumme! Då släpper jag lös den ena stortån som jag hållit ett bra tag nu och masar mig ut i köket för en kopp yogite.

Hoppas alla här har semester nu för så många tummar som är utlånade till höger och vänster kan det inte bli mycket jobb gjort

Svar på tråden När märker man av det?