• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

tinga
    jag ska verkligen se till att du slipper jobba Nåt sånt vill jag ju inte vara skydlig till

msW
    ähum vad?????
    Vad då för fånigt inlägg????
    och varför skulle du behöva be om ursäkt för det även OM det hade varit fånigt.
    det finns vel inge regel som säger att man måste skriva intressanta inlägg va????
    Då skulle det inte finnas många inlägg i tråden kan jag säga

när skriv på du, alltid finns det vel nån som tycker det är intressant...
    nu blev jag dock nyfioken...
    vilket inlägg menade du?

• MSW

Frullan: Jag tyckte bara det lät så fånigt när jag läste det sen.. Men skriviet är det juh iaf.. :) Men kom att tänka på det, och så hade jag tangentbordet framför mig så belv det som det blev.. :D Det var det jag skrev innan ditt långa inlägg.. :)
    Och det finns nog risk att det kan bli flera, oroa dig inte om att jag kommer tysnta helt och hållet.. ;)

• Victory

Hej, hej alla tappra tråd-håll-igångare! Jag tar en ledig stund från renovering och semester för att titta in hur det går för er alla och med en liten rapport:

Jag har inte fått utslag på ÄL-testet än (dag 20 idag) men vi har sexat varannan dag hittills och ska fortsätta ett tag till (enligt vår ?gök-kalender? ).

Sweet: Visst är det en dålig lösning det här med att en viss kroppsdel ska vara så avgörande i förökningsprocessen!? Om man kunde bli gravid av onani skulle jag ha 15 barn före 30 års ålder!!

Det var inte någon av våra närmaste kompisar som påpekade att vi inte har några barn. Som tur är har nog våra närmaste vänner fattat hur det ligger till så de har slutat fråga.

Skönt att du kan slappna av lite nu efter op med förvissningen om att det kommer funka så småningom, även om det inte skulle gå den här gången. Jag känner mig konstigt nog också lite laid-back (än så länge?) och fokuserar inte lika intensivt på att jag måste bli gravid nu. Det kommer, det kommer?  Det kanske också beror på att vi ska söka hjälp efter den här cykeln.

Tinga: Grattis till det kommande ?fasterskapet?! Angående ÄL så har det i alla fall blivit mycket lättare att hålla reda på den sedan jag började testa, annars skulle jag inte ha en aaaaning om när (eller om) den dyker upp! Jag har också misstänkt att min ÄL uteblir men de senaste gångerna har jag i alla fall fått utslag. Kan man få utslag fast ägget inte släpper, tro? Är det det du menar med ?falsk ÄL? Clown?

Sen känner jag så väl igen det där kastandet mellan hopp och förtvivlan, Tinga! Tankarna bara snurrar och man vet inte vad man ska tro. Man känner efter och hoppas och däremellan försöker man intala sig att det inte blev något, för att inte bli alltför besviken när tanten kommer. Jag hoppas i alla fall på er!

Frullis: Har du verkligen stått på huvudet!? Det var inte illa, men vad gör man inte?? Jag tror f.ö. att Borren är så pass inbäddad att han inte tar skada. Bara rätt åt honom om det blir lite obekvämt så att han vänder på sig nån gång!

Synd att ni var tvungen måla om köket men skönt att den nya färgen känns rätt. Vi har målat hallen i ljusgrått men när det var klart såg det ljusblått ut! Verkligen INTE vad jag ville ha! Vi skulle nog ha valt en lite varmare gråfärg. Men nu när det har torkat ser det ganska bra ut så vi tänker inte göra om det.

Pudan: Haha, jag kan inte annat än skratta åt dina stjärnteckenbeskrivningar! Min pappa är stenbock och tänker noooooga igenom alla beslut ur alla tänkbara vinklingar. Min man är tvilling och han är väldigt spontan, även om jag fått honom att lugna sig lite! Så det verkar ju stämma väldigt bra!

Det låter ju väldigt hoppfullt med din nidis! Jag skulle inte heller kunna vänta med att testa men önskar att jag kunde det. Håll ut och gör det tillsammans på lördag så kanske det blir en dag att minnas!

Nä, nu måste jag kanske fortsätta med renoveringen, jag har inte fått något alls gjort idag. Jag vill helst hinna klart med hallen innan min semester tar slut på söndag och spaljen ska slipas, tvättas och målas. Pust!

• Tinga

Hej Victory! Kul med inlägg från en semesterfirare! Fast semester och semester; jag tror att du jobbar mycket hårdare än jag, som faktiskt är på jobbet! (Fysiskt iallafall! )

Det där med färg är ganska lurigt; man står där i affären och tittar på en provbit som är typ 10 kvcm och så ska man försöka föreställa sig hur det blir i ett helt rum! Inte konstigt att det blir tokigt ibland. Och ibland kan man få ångest när färgen är våt, för det ser verkligen helt annorlunda ut när den torkat. Bara att man hoppas att man gillar den torra kulören bäst, för annars kan det bli jobbigt!

Tja, det här med att ha lång tid till ÄL vet jag ju allt om, så mitt tips till dig, Victory, är: ge inte upp! Men det verkar du ju inte ha gjort heller, och det låter ju lysande att ni följer ert gökschema!

• start september

Hej alla nya och gamla!!!

Nu är jag tillbaka efter en supervecka i Grekland. Jag känner mig nervarvad, utsövd och brun. Inte alls illa!

Dessutom uppträdde ÄL otroligt väluppfostrat! Böjen blev jämfört med förra cykeln då jag fick tidigt MF försskjuten med fyra dygn vilket var den tid som mensen var förskjuten. Känns jättebra att det inte blev mer krångel. Det som var toppen var att böjen kom samma dag som vi åkte hem så igår (syster Maries första arbetsdag) fick jag progesteron utskrivet och har nu börjat ta dem. Tack Moppy för att du tipsade! Dessutom har vi sexat på bra hela semestern så med lite tur har vi prickat ÄL också. Känns som mer flyt än vad jag vågade räkna med för ett par veckor sedan.

Så här känns det nu lite positivt på denna front!

Lappis - du är väl också i Grekland nu. Hoppas ni har det rikitgt bra! Jag blev såledsen när jag läste om ditt minus och tycker också att det låter som ett tidigt MF. Försök att se det som ett positivt tecken!

Frullis, en mycket envis krabat har du där inne. Han verkar borra sig fast! Jag förstår att du vill ha en vaginal förlossning och låt det vara ditt mål så länge det går. Går det inte så är det ju förhoppningsvis inte den enda chans du får till det. Att stå på huvudet låter mycket ambitiöst med mage! Appropå köksrenovering - du är inte ensam! Här är inget skåp bara hopskruvat - det är är el, belysning, vask, specilakonstruktioner och gud vet allt här också. Maken är jättelycklig (snickare har nog allltid varit drömjobbet), men jag tycker ärligt att det börjar bli lite jobbigt. Vi ska beställa våra stenskivor snart och det är typ 7 veckors leveranstid. Först då kommer vi att ha ett kök med spis och vatten. Övriga delar blir nog klart lite tidigare men vi började ju riva typ i månadskiftet maj juni så jag längtar otroligt efter att läga god (och nyttig) mat.

Sweet, hoppas att det gick bra med sexandet. Det är inte lätt det här när det helt plötsligt är allvar igen. Tack för boktips! Jag läste tidsresenärens hustru och gillade den skarpt!

Cicci - kul att höra av dig! Låter som ni har det jättebra!

Tack alla ni med beisar som hänger kvar - det ger oss något att sträva mot!

Och igen välkommen till alla nya!

Liten kort presentationen av mig: 31 år och bor i Stockholm. Har försökt sen i september 2006 och har haft två tidiga MF och ett X (utomkvedshavandeskap)under denna tid.

• BrudSommar2006

Vänner, jag känner igen det där med en illvrålande bebis när det som minst passar! Men vi har inte provat med Minifom, ska prova det, tack för tipset!

FruLlan, håller utkik efter ny tråd senare då.

• nu är jag fruL

vicroty:
    fasiken vad ni är BRA som kör varannadagsleken. Bra jobbat!!"!! Hopas verkligen attd et ger resultat nu också! Håller tummar och tår!!!
    men fasiken vad irriterande att ni inte hittat böjen än. jag äe verkligen totalt impobnerad att ni inte gett upp hoppet än utan kör på. Själv hör jag ju till de otåligas släkte och skulle ha fått panik vid dag 20....

Hmmm
    om det inte fungerar nu denna gång så tycker jag det är super att ni ska börja kolla upp er. För bvad jag har hört så kan det vara så att om man har en väldigt lång cykel så kan man behöva hormoner och att det d¨å löser de flesta probnlöem.

men så klart hoppas vi det funkar NU!!!

september
    hejsan
    välkommen tillbaka!
    och fasiken vad bra att du lyckades få tag på pergo precis i rätt tillfälle!!! det är ju kanon. Åhhhhhhh vad kul!"!!!!
    jag tror att det kommer att göra susen! fy faaan avd jag håller tummarna!!!!

det låter som vi hard et likadant vad det gäller köket också....
    stackare säger jag bara....
    hoppas att ni inte har lika rörigt som vi har...
    vi rev ju ut både kök och gäst/arbetsrum så vårt vardagsrum är fullproppat av numer dammiga kartoner...
    hallen är full av verktyg och köket är....
    ofärdigt.

suck.
    7 veckor... och du är lugn och gnälelr inte... imponerad!!!!

hoppsan nu måste jag springa!!!!!

• MSW

Jag har en OT-undran.. Jag har för mig att jag en gång fick tabletter utskrivna för att skjuta på mensen (jag menar inte ppiller).. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var nu.. Någon som känner igen vad jag svamlar om??

• Victory

MSW: Menar du Primolut Nor? Det har jag provat en gång när mensen skulle komma lagom till en veckas utlandssemester och jag ville skjuta på den.

• Victory

FruL: Jo, tack! Vi känner oss ganska nöjda över vår (in)sats! Jag tror faktiskt att jag lyckats engagera maken lite mer den här gånger så han tar sitt ansvar och ställer upp fast han inte alltid (läs: nästan aldrig) är på humör eller sugen. Igår kväll t.ex. var han på ett sjujäkla humör när han kom hem från jobbet men jag bearbetade honom med lite ryggmassage och sen smälte han! Hihi!

Svar på tråden När märker man av det?