• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pudan

MSW,

Nä, tanten lyser med sin frånvaro ännu så länge och testet ligger i badrumsskåpet och väntar på att lördagen ska infinna sig

• MSW

Pudan: Antar att tiden går lika långsamt idag då.. Men håller fortfarande tummar..

• pudan

MSW

72 timmar but who´s counting.....

• MSW

Pudan: Haha!!

Vad lugnt här är idag.. Ännu så länge iaf.. Alla upptagna med att semestra och jobba?? Idag är det en månad kvar till vårt bröllop... *lite lagom nervös..* :P

• pudan

MSW,

Gud så härligt att ni har ert bröllop framför er! Vi gifte oss i mars och det var så makalöst, underbart, fantastiskt, romantiskt, bubblande kul att vi såååå gärna skulle göra om det! Ta var på dan och njut av den och ta även vara på och njut av hela planeringsdelen. Vår kock sa till oss när vi bestämde menyn ca 6 veckor innan bröllopet att inte glömma att bröllopet börjar med frieriet och planeringen och popängterade vikten med att njuta av den delen oxå och inte bara fokusera på degen med stort D.

Tedags!

• -August-

Pudan - shit vilken envis kille! Jobbigt att vanta sa lange - jag skulle bli knasig !!!

Brudsommar - Sa latt det ar att romantisera absolut allt kring en bebis. Sjalv tanker jag mig langa mysiga promenader med barnvagnen i bade skog och stad. Har inte ens haft en tanke pa att jag skulle kunna vara den enda av oss som ar road av det...

• -August-

MSW - Ja, ah vilken harlig helg ni har framfor er! Vi gifte oss i Aug forra aret och jag bara myser nar jag ser korten. Vi hade ocksa en lang och mysig planeringsperiod innan, dar vi forgyllde pysslet med ett glas vin och tankbara kyrklatar etc. En harlig period!!!

• Tinga

Good morning, girls!

Muggles - tack! Jag gör så gott jag kan med mitt babblande - ni får väl säga till om ni tröttnar på att höra om gardiner och annat bubbel från min vardag.

Pudan - skönt att ha testet hemma, men är det inte ännu jobbigare att vänta med att testa då? När det gäller t ex godis har jag inga problem att vara utan det så länge det finns i affären, men när det väl finns hemma hamnar det snart i magen på en klåfingrig godisråtta!

MSW - lycka till med bröllopet! Själv gifte jag mig också i september, fast 2002, och det var en underbar dag. Nu har vi varit gifta i fem år, och det ska firas med en resa till franska rivieran. Bara fem veckor kvar tills redan!

FruLlan - vart tog den nya tråden vägen? Börjar bli nervös för att den här snart stängs för svar!

Någon som vet var Sweet håller hus? Hon brukar ju åtminstone dyka in en liten runda här varje dag, men nu har jag inte sett till henne på ett tag. Man blir ju orolig!

Vart tog den söta lilla flickan vägen?
    Vart tog den söta lilla flickan vägen?
    Ingen som vet, ingen som vet!

*nynnar och funderar över var Sweet håller hus*

• vårbrud2008

MSW
    Visst är det kul med giftemål.
    Vi gifter oss den 15 september i år, så det är bara 2 helger efter er. :)
    Längtar mycket!!!

BrudSommar2006
    Min son gillade inte heller att ligga i vagnen när man var ute och gick de första månaderna. Det tog ett tag att vänja honom och många gånger gick jag med en skrikande bebis bara för att jag ville komma ut och gå och få lite friskluft i vinterkylan.
    När han närmade sig 4-5 månader började han sova riktigt bra i vagnen bara man vaggade honom till sömns.

• Tinga

Igår kväll var maken och jag iväg och köpte bebiskläder i present till två kompispar som fick barn i april. Vi har inte träffat dem sen dess, men nästa lördag är det dags och då känns det kul att ha något med sig. Men man blir alldeles sjuuuuk av alla fina bebiskläder som finns i affärerna! Skulle kunna köpa hur mycket som helst! Såg bl a en otroligt söt body på KappAhl, nougatfärgad med en lurvig uggla på!

Tänk att man äterigen kan tänka sig att köpa bruna kläder till barn! När jag var tonåring var brunt ett absolut no no, och jag bestämde mig för att aaaaldrig köpa något brunt till barn, med tanke på alla hemska saker man sett på bilder att man själv hade på sig när man var bebis på 70-talet. Och vad händer nu; jo, det finns hur mycket fint som helst i både orange och brunt, och dessutom plysch! Tänk, vad man är slav under mode och trender!

Fattas väl bara senapsgult och illgrönt, men åtminstone gult verkar vara starkt på ingående, så snart finns väl grönt också!

Svar på tråden När märker man av det?