• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Nu har jag också sett de nya bilderna i galleriet. Vilken liten mage Cicci hade och vilken liten fin bebis.......

Oj, vad man längtar tills det är dags igen.

• Victory

BS: Jo, det är väldigt upp och ner i vårt förhållande. Men nu är allt bra igen! Hoppas att ni får det bra nu när vardagen tar vid och ?semestern? är slut.

Muggles: Koh Lanta låter ju toppen, perfekt för oss! Snorkling, inget party, man blir gravid? Dit måste vi åka! Och grattis på bröllopsdagen!

Sweet! Då är vi alltså inte ensamma om att känna den där pressen!? Just nu är det lite jobbigt här också men vi har lyckats med varannandags6et, även om det blivit via spruta några gånger. Igår var vi på fest där alla har barn och efteråt var jag ganska ledsen för att det blev barnsnack (bland tjejerna) och jag kände mig så barnslig och utanför. Och så får man ju kommentaren (från killarna): ?Och när ska ni föröka er då?!?

Ha det jättebra på semestern, Lappis, och ha massor av härligt semester6!!!

• sweetstreet

Victory,
    nej ni är inte ensamma. Jag förstår precis hur du känner/känt.
    Vi lyckades ju få till det nu idag till slut, men det kändes mindre roligt igår när det inte riktigt ville. Eller rättare sagt både jag och maken ville verkgien men inte en viss kroppsdel som ju liksom är helt essentiell.... ;) :? Men så frustrerande när båda verkligen vill men det inte går!!!!

Jaja, försöker att inte fundera alltför mycket och jag har redan ställt in mig på att det nog inte kommer fungera denna gången trots allt. Men känner mig ändå positiv till att det ska fungera någongång nu framöver. Detta är ju enbart 1:a försöket vi gör sedan op så även om jag självklart hoppas, så försöker jag också tänka lite rationellt och logiskt också. ;) Även om det är svårt...! :? :? :?

Tycker verkligen det är trist med dina vänner som ger kommentarer till dig/er ang deta med barn. :( Jäkligt dålig stil!!!

Men håll ut tjejen!!!! Det KOMMER att gå bra till slut!
    Och det är ju jättepositivt att ni ändå fått till det varannandag nu! :) Och tänk på at OM det inte tar denna gången så kommer ni att få proffshjälp snart!! Tror att du med din cykel kanske skulle kunna få hjälp med hormoner (som jag och även Storasyrran har fått). :)

Stor kram!!!

:p

• MSW

BrudSommar: Vi har inte börjat försöka.. Omständigheterna(läs sjukdom) gör så att det krävs lite planering, av samma anledning kommer en ev graviditet att räknas som riskgraviditet (vilket jag knappt egentligen inte vet vad det innebär)..

Lapinette: ha det så bra på semestern!

• MSW

Jag tror förresten att ni smittas.. För här sitter jag nu på arbetstid.. ;) Fast har å andra sidan ganska lugnt.. :)

• pudan

Ja, jisses vilken aktivitet det är i den här tråden......Här har man tillbringat helgen i stugan ätandes egenhändigt plockade kantareller i massor och vildhallon.......MUMS!! In emellan tuggorna har tankarna kommit på om det är en liten filur på g.....Skulle vilja kunna testa med en gång! Blir helt vansinnig av denna väntan. Jag känner av allt i kroppen och försöker tolka hit och dit men herregud, det kan ju lika väl varit att jag ätit för mycket lök

Det är så svårt att inte bygga upp några förväntningar utan bara ta tiden som den kommer tills vi har möjlighet att testa.. Vi vill ju inte testa för snabbt och riskera att få ett falskt negativt svar - bättre då att vänta litet till och vara säkrare.......Så synd att man inte kan forwarda tiden....SUCK!

Nåja, bara denna vecka och sedan semester!

• Tinga

Här kommer jag susande efter helgen med lite plussitivtet! Tyvärr inte min egen , men väl min brors sambos ! Jag ska bli faster! Det är väldigt färskt än så länge, för hon plussade i fredags, på sin födelsedag! Är det någon som kan tänka sig en bättre födelsedagspresent än ett plus?!?

Jag hade ingen aning om att de försökte få barn, så det kom verkligen som en överraskning när min bror berättade i lördags kväll. Vi var först ute och spelade en runda golf, och sen hämtade vi mat och åt middag hos honom när han släppte bomben! Jag känner mig verkligen genuint glad för deras skull, och inte alls avundsjuk på något otäckt sätt. Det är klart att jag också vill ha barn, men den längtan är inte värre än att jag verkligen kan glädjas åt deras graviditet. Första syskonbarnet!

Det känns verkligen jättekonstigt att min lillebror ska bli pappa! Förvisso är han 28 år, men han är ju ändå min lillebror. Men jag vet att mamma och pappa har längtat efter barnbarn, och de trodde nog att vi skulle bli först, så de är nog lite förvånade! Bubbel, babbel! Jag är så glad, så ni får ursäkta min svamlighet. Kunde inte tänka på något annat igår.

Jag hoppas iallafall att deras plus smittar av sig på mig! Tydligen slutade hon med p-piller i februari, och de har försökt sen dess. Hennes mens har varit oregelbunden, men uppenbarligen går det att lyckas ändå. Fast de kanske har haft sex varje dag; inte vet jag! (... och lika bra är det...)

• Tinga

Det här med alternativmedicin - de flesta sorter - är jag tveksam till. För typ 10 år sedan var jag hos en zonterapeut för mina problem med svamp i underlivt, men det blev bara värre efter mitt besök där. Sen dess är jag väldigt skeptisk, åtminstone till zonterapi, men jag tar det mesta med en nypa salt.

Naturläkemedel tror jag isåfall mer på, för det har ju funnits "klocka gummor" i Sverige i flera hundra år, som lyckats bota både det ena och det andra med sina naturmediciner, så det tror jag på. Sen är jag väl iofs skeptisk till att man kan bota typ cancer och liknande den vägen, men "enklare" sjukdomar tror jag nog att man kan råda bot på.

Muggles - grattis på bröllopsdagen så här i efterskott! Hoppas att ni fick god mat och en mysig kväll!

Vårbrud - det går säkert bra på UL i nästa vecka! Jag förstår att det är lättare sagt än gjort att inte oroa sig, men som Muggles så klokt sa; ingenting blir ju annorlunda för att man oroar sig. Man förstör mest för sig själv. Hoppas att det känns lite lättare när tiden för det förra missfallet är passerat i den här graviditeten.

Sweet - oroa dig nu inte för 6et! Du vet väl att det räcker med en liten rackare för att befrukta ägget, och ni fick ju faktiskt till det en gång här i helgen! Kanske t o m en gång till innan du läser det här?

Victory - visst är det ett elände när ÄL "klyddar"? Men min svägerska lyckades ju få till det trots oregelbunden ÄL, så det inger ju visst hopp. Mitt problem är iofs att jag tror att jag inte har ÄL varje cykel, och utan ÄL blir det ju defintivt ingen bebis.

• Tinga

Pudan - det låter som att ni fick en skön helg i stugan! Var vädret bättre i Blekinge än i Skåne? Vi hamnade i riktigt spöregn på golfrundan i lördags och igår regnade det till och från under hela dagen.

När har du BIM, förresten? Det borde ju vara i krokarna, med tanke på det du skriver.

Svar på tråden När märker man av det?