• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Fast Sweet, om du nu ska på VUL idag så borde du ju få ett glasklart besked om när det är dags för ÄL. Läste på någon sida att VUL är bättre än stickor när det gäller att avgöra om ÄL är på gång eller ej, så du borde ha ditt på det torra den här cykeln!

• MSW

Tackar för varmt mottagande.. ;) Får väl hoppas att jag kan representera småland på ett bra sätt då.. :)

• Oms

Frullan - läste om Boris i säte - inge kul...:( och chansen att han vänder sig nu är nog som sagt minimal. de av mina vänner/släktinagr som haft barn fixerade i säte har fått planerat snitt - 2 vägrade och en fick akutsnittas och det gick inte så bra medan den andra födde (det var hennes 3: barn) och hon sprack och kliptes max åt båda hållen... behöver jag säga att hon behövde operera vissa delar ngt år efter eller så...:(

jag vill inte skrämma dig men det finns själ till varför man erbjuder snitt när barn ligger i säte och personligen tycker jag att de själen väger supertungt! jag vil inte akutsnittas m alla de riskerna och komplikationerna som det kan ge mamman eller heller föda fram en heffaklump - det gör ont nog ändå - allas förlossningar är inte som Cissis;)

hoppas det går bra oavsett vad du väljer!

• Lapinette

När jag har gjort VUL så har de stämt precis med stickorna. Läkaren sa senast att det var dags för ÄL under helgen (jag var där på torsdagen) och på lördagen kom utslaget på stickan. Så Sweet du lär nog få ett klart besked idag.

• nu är jag fruL

ha ha ha
    sweetan
    Efetrsom borrens pappa är om ÄN mer envis än jag.... så kan man ju säga att oddsen att borren vänder sig är minimala....
    envisa.... jääääävla......

hejsan omsan
    Du skrämmer inte alls. Utan jag tycker det bara är bra att ha saker svart på vitt.
    Jag har läst en del om sätesbjudning och jag tycker själv att riskerna med att föda i sätet är på tok för höga. det är inte värt det helt enkelt.
    jag vill inget hellre än att få uppleva en förlossning men jag tänker inte riskera saker.
    Så om borren nu visar sig vara super tjurskallig och inte vänder sig så är det vel bara att gilla läget och ta ett snitt.

men innan dess så ska jag pröva metoden att stå på händer MASSOR
    sen gör vi vel ett vändningsförsök också.
    Först efetr det blir det vel aktuellt emd snitt.
    men som sagt, först ska här stås på huvet

så därför går jag hem nu
    och stälelr mig...

ha det så bra alla toppen tjejer

sweetan
    Hoppas att det går bra på VUL

kram tiller er alla!!!!!

• Tinga

Ta det försiktigt med för mycket blod i huvudet, Frullan!

Nu önskar jag alla en trevlig helg!

• sweetstreet

Har alla gjort helg nu??? :(

Jaja, själv gick jag ju till läkaren idag för att kolla min "thin uterus lining" och se om den bättrat på sig.

Man blir ju knasig. Först har man en alldeles för tjock vägg i livmodern och måste opereras. Sedan när man är opererad och fixad så går man på piller. Och då är slemhinnan i livmodern för tunn!!!! :o

Jaja, allt gick iallafall bra nu. Min slemhinna hade tydligen växt till och var "tjock och fin" nu enligt gyn. ;)
    Så jag behövde inga östrogenpiller. Känns bra.

Haha! Han frågade även när jag sist hade samlag. Och då sa jag såklart igår (för det var ju igår). Kände mig på ngt knäppt vis lite generad, och jag tror han såg det på mig. För jag liksom drog ut på svaret lite och när jag väl svarat så skrattade han och sa att det var utmärkt att vi hade sex igår för det blir minsann inga barn gjorda om man bara "tänker på sex"! :)

Han mätte såklart äggfolliklarna (eller vad de nu heter) också och sa att ÄL var på gång. Troligen "weekendish". Han trodde runt söndag-måndag eller så. Så det blir till att ligga i ordentligt nu i helgen! Han sa specifikt att det är bra om vi har 6 nu i helgen och fram t om åtminstone tisdag.

Sedan sak jag höra av mig efter BIM, oavsett om jag får mens eller plus. Han vill såklart veta och följa upp.

Ja så nu vet ni ju vad jag ska göra i helgen. Hårdkörning!!! :D :D :D
    Lite dålig timing eftersom jag har palerat jobba hela helgen och sedan ska vi bort både ikväll, imorgonkväll samt på söndag.
    Men vad fan!!! Det finns alldeles säkert tid för ite jufsajufsa också!!! ;) :D :D :D

• sweetstreet

FruLLan,

tycker det låter skitbra om du står på huvudet under helgen!!!!!!! :D
    Då vet jag ju vad du gör också!

Och som sagt, även om jag förstår att du otroligt gärna vill genomgå en vaginal förlossning så tycker jag det låter klokt att du verkligen funderar igenom alla för-resp nackdelar med en sådan med Boris i säte.

Jag hoppas även att OM du måste snittas, ändå inte blir alltför deppad eller känner alltför stor frustration över det.
    Som jag berättade tidigare har jag en kompis som skulle föda normalt men hon öppnde sig inte tillräckligt. Hon låg på sjukhuset i över 2 dygn för att hon skulle öppna sig men när hon inte ens svarade på "igångsättningsdroppet" så beslöt läkaren till slut att hon skulle snittas.

Hon kände sig ledsen länge över det att hon inte fick föda vaginalt. Men jag måste säga att jag själv var mest glad över att allt gick bra och att hon fick ett friskt barn! De hade också oddsen emot sig så hon hade gått på hormonbehandlingar länge innan hon blev gravid.

Och hon sa även att den känslan gick över ganska fort ändå. MEN vad hon tyckte var tråkigast var att hon inte fick "ha barnet" hos sig när det kommit ut, utan de tog det direkt. Men när hon fick sitt andra barn (också kejsarsnitt) så pratade hon om detta innan med BM etc, så då gjorde de så att hon fick ha barnet på bröstet efter att det kommit fram. Så hon fick titta på det och känna det. Hon sa att det kändes jättebra att få göra det trots att det togs ut emd snitt.

Så det kan kanske vara något att framföra till personalen innan FruLLisen!?

Så FruLLaan!!!!!
    Visst har man rätt att vara besviken, ledsen o arg över att man ev inte kan föda som vanligt, men jag tor allt det går över när du väl har Borren i dina armar!!!!! :) :) :) :)

• sweetstreet

Lappis hur går det med jobbandet???
    Du vekar bara väldigt karaktärsfast idag för nu är du ju inte alls här på BT längre... :? :(

• Lapinette

Sweet - toppen loppen att det är ÄL i helgen! Det är bara att köra järnet. Att ni sen är borta lite här och där är ju bara bra så maken hinner ladda ett nytt batteri.

Fick du också se dina äggisar och livmoder? Tycker det är lika faschinerande varje gång och speciellt när farbror doktorn säger "jaaaa...där på höger sida är det en som är mogen, tror det kan vara dags i helgen".

Själva har vi tränat, ätit sushi och druckit resten av skumpan.

Svar på tråden När märker man av det?