FruLLan,
tycker det låter skitbra om du står på huvudet under helgen!!!!!!! :D
Då vet jag ju vad du gör också!
Och som sagt, även om jag förstår att du otroligt gärna vill genomgå en vaginal förlossning så tycker jag det låter klokt att du verkligen funderar igenom alla för-resp nackdelar med en sådan med Boris i säte.
Jag hoppas även att OM du måste snittas, ändå inte blir alltför deppad eller känner alltför stor frustration över det.
Som jag berättade tidigare har jag en kompis som skulle föda normalt men hon öppnde sig inte tillräckligt. Hon låg på sjukhuset i över 2 dygn för att hon skulle öppna sig men när hon inte ens svarade på "igångsättningsdroppet" så beslöt läkaren till slut att hon skulle snittas.
Hon kände sig ledsen länge över det att hon inte fick föda vaginalt. Men jag måste säga att jag själv var mest glad över att allt gick bra och att hon fick ett friskt barn! De hade också oddsen emot sig så hon hade gått på hormonbehandlingar länge innan hon blev gravid.
Och hon sa även att den känslan gick över ganska fort ändå. MEN vad hon tyckte var tråkigast var att hon inte fick "ha barnet" hos sig när det kommit ut, utan de tog det direkt. Men när hon fick sitt andra barn (också kejsarsnitt) så pratade hon om detta innan med BM etc, så då gjorde de så att hon fick ha barnet på bröstet efter att det kommit fram. Så hon fick titta på det och känna det. Hon sa att det kändes jättebra att få göra det trots att det togs ut emd snitt.
Så det kan kanske vara något att framföra till personalen innan FruLLisen!?
Så FruLLaan!!!!!
Visst har man rätt att vara besviken, ledsen o arg över att man ev inte kan föda som vanligt, men jag tor allt det går över när du väl har Borren i dina armar!!!!! :) :) :) :)