• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: jag tror faktiskt att du hade ett tidigt MF vilket är positivt på så sätt att då vet vi att det funkade för er (nu VET vi ju inte säkert om det var MF, men allt tyder på det). Jag har hört flera som blivit gravida gången efter de fått MF (har en kompis som blev det i januari, månaden innan hade hon MF). Så det finns def hopp via insemination för er!

Jag har kommit in i värsta boafasen! Har precis vikt ihop de pyttesmå nytvättade bebiskläderna. Samtidigt som man gör detta så är det en liten krabat som sparkar i magen och då tänker man "det är för dig jag gör detta". Det känns verkligen att man förbereder sig nu.

Synd att Cicci försvann helt från tråden. Det verkar lite svårt att hinna in här när man fått bebbe. Du är beundransvärd BS som tom hinner läsa ikapp!!! Kul att du är kvar!

Fö tycker jag inte folk ska känna sån ångest om de inte har läst ikapp. Alla ber nästan om ursäkt för det. Det är väl inget måste? Här blajas ju så mkt skit... Jag tycker det är helt ok om man bara hoppar rätt in...

Förresten Lappis, vad kul att badrummet blev så bra! Det är superskönt att ha ett badrum och ett kök som är snyggt, modernt och funkar! Det är ju rum som man använder rätt mkt... Jag är lite nyfiken på hur det ser ut dock, inredningsintresserad som jag är...

• mugglesfan

Om man ska köpa en halvflaska god champagne - har du ngt tips Lapinette? (Vet att jag fått champis-tips förut men glömde skriva upp. Sorry.)

Victory: apropå alkohol vid försök - det trodde jag du hade koll på vid det här laget Nov-gänget var ju svampar varenda en (inkl mig själv). Jag blev gravid på bröllopsresan i Thailand och då drack vi varenda dag i 2v utom en dag tror jag. Ok då, vi drack oss ju inte superfulla men lite lurviga var vi allt vissa dagar. De hade så supergoda Mojitos på ett ställe... Mmmmmm.

Förresten - vart i Thailand ska ni?

• Lapinette

muggles om du ger mig en mailadress så kan jag skicka lite bilder. Dock så har vi inte plockat in allt och troligen vill jag beställa två skåp till men du ser ju kaklet etc.

Min favoritchampagne och således också vår bröllopschampagne och tillika (igen) den vi drack nu ikväll är Pol Roger. Är enklare att hitta här än i Frankrike.

• Lapinette

Ska tillägga...våra flaskor är dock inköpta i Frankrike för en billigare peng än på Systembolaget.

• mugglesfan

Lappis: ta min "anonyma" mejladress mugglesfan@hotmail.com. Ska bli kul att se!

Pol Roger - nu känner jag igen det, du har ju nämnt det förut. Vi ska nämligen fira med en halvflaska när bebben har tittat ut (fast jag klarar väl bara ett halvt glas utan att bli plakat efter denna långa torka). Fast jag tar nog inte med mig den till BB som Cicci planerade - vi får ta den hemma när vi kommit i ordning lite

Kan förresten tipsa om att Norrlands Guld kommit med en alkofri öl som faktiskt är riktigt god! Tom mannen dricker den nu till maten (typ ist f lättöl). Den smakar faktiskt öl! Jag tror den är rätt ny för den fanns inte i vintras när jag provade mig igenom hela sortimentet

• BrudSommar2006

Ja det var synd att Cicci försvann, hon kanske är på semester fortfarande?

Dags att försöka ta med sig lilla bebisen upp och lägga sig nu tror jag.

• Lapinette

Har nog nämnt Pol Roger så mycket att jag borde få säljprovision.

Muggles - you got mail!

Nu tillbaka till strykningen för lite nytta måste jag ju göra även ikväll.

• mugglesfan

Jag har kollat på favvoserien Love my way och nu är det läggdags (för har BM-tid imorgon 8.30 ). Ska kolla på bilderna imorgon!

• pudan

Lapinette......

Kom biffarna fram? Jag skickade dem dem med bud men han såg litet hungrig ut så man vet aldrig om de försvann i magen istället för att levereras till dig....

BrudSommar2006.......

Det är första barnet för oss. Vi har ännu så länge hållit oss till uträkning av ÄL-dagarna och då satsat för fullt

Mugglesfan och Victory....

Tack för välkomnandet!

Idag blir det massor av jobb så det är tveksamt om jag kommer att vara så väldans aktiv härinne. Ikväll kör gubben och jag till stugan för att ha det litet lugnt och skönt och hoppas på att det inte vräker ner fullt lika mycket i Blekinge som i Malmö.....

Ha en go helg på er om vi inte hörs!

• Lapinette

Pudan - han måste ha ätit upp dem på vägen! Det blev lite räkor och lax till skumpan istället.

Idag sitter jag hemma och ska jobba. Maken fick knuffa mig ur sängen med orden "the vacation doesn't start today". Shit, kändes faktiskt så.

Svar på tråden När märker man av det?