• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Shit Lappis,

jag har också hamnat i en "vill-och-orkar-inte-laga-middag-koma!!!

Kanske är det sommaren???
    Värmen?

Vet inte, men jag brukar gilla att laga mat, men nu på senaste tiden känns det skitjobbigt att fixa något när man kommer hem efter jobbet.

• Lapinette

Jag kan ju knappast skylla på värmen! Men jag skyller på att det är sommar och vi har bott hos mamma. Hennes kök är så omodernt vid jämförelse mot det vi har hemmma. Man vänjer sig snabbt.

• BrudSommar2006

Fortsätter läsa ikapp, fast nu med bebis på amninskudden i knät, lite klurigt men inte omöjligt.

FruLlan, jag är helt övertygad om att lilla Iris inte skulle bry sig om var hon är utan skrika och leva rövare precis lika bra i Thailand som i Flen!!!

Vad det gäller skötväska så har jag en knallröd Brio-väska som matchar det knallröda Brio-parasollet men strunt i färgen och märket, jag är helnöjd med att ha en riktig skötväska för jag använder den jämt! Hänger den inte på vagnen när jag är ute och går så hänger den över axeln när vi är inne på caféer och så.

Iris spottar också ut nappen än så länge men jag har hittat en sort i gummi som är formad mer som en glödlampa, en gillar hon mycket bättre än de här anatomiska halvplatta varianterna som ska vara bra för tänderna som nästan är de enda som säljs.

Annars är vår mest använda pryl till bebisen vår Babybjörn babysitter som man får använda från nyfödd, den använder vi precis hela tiden, vet inte hur jag skulle klara mig utan den.

• BrudSommar2006

Bara för att jag fått lite tid att skriva så har väl alla gått hem!

Apropå 6-ande så känns det inte lockande måste jag säga, bävar för att behöva ta upp det igen med ömma, amningsläckande bröst och strama ärr där nere. Plus en bebis som sällan sover. Usch och fy!

Det här är vår sista vecka på Öland, åker hem söndag eller måndag, sedan ska vi vara hemma och pyssla sista veckan. Det är väl då det slår till och blir fint väder, när Lappinette skippat Sverige för medelhavet och vi sitter hemma i lägenheten igen efter fyra semesterveckor här.

• BrudSommar2006

Sweet, ska du inte prova med ÄL-tester en omgång nu när du har ändrat längd på cykeln? Eller är du säker på när det är ändå?

Pudan, kul med en till person här, är det första barnet ni försöker få till? Kör ni med ÄL-tester ni också?

• BrudSommar2006

Undrar hur det går för FruLlan och hennes gymnastiska övningar i kväll, själv kunde jag knappt gå i vecka 37, hade så ont överallt, stå på huvudet hade varit helt uteslutet!!! Tror förresten inte att jag kan stå på huvudet som icke-gravid heller...

Vad det gäller matlagning så slog idétorkan till mot slutet av graviditeten när jag inte orkade bekymra mig och maken körde med hämtmat och den har inte kommit tillbaka. Nu när bebisen kan sitta lite för sig själv skulle man väl kunna få till något men jag vet inte vad. Är inte sugen på något speciellt egentligen.

• BrudSommar2006

Lapinette, mailade just släktingen, de brukar väl ha sen semester, vet du om hon jobbar eller har semester? Är de hemma eller bortresta? Annars får jag ringa när vi är hemma nästa vecka men maila är alltid lättare, man kan ge sig på att den busiga bebisen börjar föra oväsen så fort man ger sig till att ta i telefonen...

• sweetstreet

BS

Kanske borde jag kissa på stickso??
    Men jag ska ju på VUL imorgon igen så då lär man väl få veta. Och i förrgår när jag var där så var det inte ÄL än på en stund... Men den borde som sagt komma snart.
    Så kasnke ska jag ta en sticka ikväll ändå. Bara för att... :?

• sweetstreet

Tänker i vilket fall som helst hoppa på maken ikväll!!!!

Najjjjssss!!!!! :D

• sweetstreet

Förresten tjejer såg ni detta?????

www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_16387258.asp

Helt galet!!!! :o :o :o

Snart ska man nog inte andas luften heller! Utan bära syrgasmask!!!!!!

Ja deta gäller väl i synnerhet mig som bor i en riktig storstad med massa trafik!!!!! ;) :o

Svar på tråden När märker man av det?