• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

P.S. Min make skulle aldrig gå med på att äta gröt till middag. Det ska var lagad mat.

• Clown

Tinga: Vågar mig inte på ett utlåtande, trots din svamlighet om ÄL hit och dit så låter du som en expert i mina öron. :)
    Jag känner mig verkligen skengravid. BIM är sen, ömma boobs, svullen mage...m.m. Måste kanske testa idag före jag dricker alkohol även om sannolikheten ligger på minus.

• Lapinette

Vad spännande Clown! När var BIM?

• nu är jag fruL

Jävla envisa skitunge

hejsan tjejer

Nu har jag varit hos BM för att göra ett tillväxt ultraljud. Borren var ju 13% för liten för två veckor sedan så det behövdes ju kollas upp. Nu liggr han på 14% för liten så det är en liten skrutt som bökar omkring därinne. men det är ju okej. Så länge han ändå är inom "normalen" som är upp till -22% och att han verkligen växer är det ju okej. och han följer ju på något sätt sin egen kurva...
    hmmmmm
    konstigt att just VI väntar en "egen" bebis

MEN
    varför jag är arg på ungen är för att de4n lille skiten mer elelr mindre har fixerat sig sittande!!!

hallå ditt lille envise stycke
    VÄND PÅ DIG!!!!!!

och till råga på allt så sa UL BM att när de suttit så länge och sjunkit så djupt ner med rumpan i bäckenet så brukar de nästan aldrig vända sig

Men hallå!!!
    Hon hade också svårt att mäta honom eftersom han sjunkit så djupt ner så hon försökte buffa på honom.
    MEN ingen reaktion.
    han ignorerade henne totalt.
    Hmmmm
    sa Bm, det rkar vara en mycket ENVIS liten bebis ni bär på
    SKOJAR DU???????

va faaaaaaaaan är det här
    kan man få byta ut mot en liten bebis som LYDER och gör som den ska

Grrrrrrr vad arg jag blir

Jag vill ju verkligen INTE behöva göra snitt. FAAAAAAAN!!!!!!!!!

hon sa också att när de var så långt ner så äör de svåra (omöjliga) att vända. Så..... det kanske bara är att ställa ion sig på snitt ändå
    usch jag blir sååååååå ledsen. jag ser ju fram emot en förlossning så sjukt mycket. jag skiter i om det gör vansinnigt ont och tar 2 dygn jagf VILL ha en normal vaginal förlossning!!!!!!

jävla skiiiiiiittttt!!!!!

men först ska vi stå på händer varje kväll i några veckor. BANNE MIG!!!!!!!

det blev inga gymnastiska övningar igår.
    Maken var inte där och kunde hålla i mig och eftesom jag anser att min balans är ett skämt just nu så vågar jag fanimej inte stå´på händer utan att han är där.
    Så det får bli ikväll ....

och jag sak göra som mugglan föreslogh och be maken putta och knuffa på honom. Nu jäklar ska envisa ungen få sig en omgång
    han SKA fanimej vända på sig om jag så ska stå på händer i två veckor

jag måste också förtydliga att jag är i vecka 35 och INTE i v 37 som det skrevs någonstans.
    Hmmmmmm
    har jag sagt det
    jag är toptalt borta i kolan så det kan jag kanske ha gjort.

men som sagt, jag är i v 35.

jag vill INTE snittas!!!!!

snartis: kul att ni fixat det sista. kan du inte skriva ner allt som du ansett att man måste köpa så att jag kan åka snålskjuts på dig och handla det jag med
    du verkar ju ha koll

lappis:
    lät som ni hade en mysig kv'äll igår. och sista dagen innan semestern.... måste man verkligen jobba såp hårt då?????
    Näe tjejen ta det lite soft med maken.

jag är förresten helt övertyugad om att du hade ett MF... vilket är positivt.

BS: kul att du kommer in och rapporterar om varadagen som småbarnsmamma

tinga: Hmmmmm
    är det inte rekommenderat att ta ÄL test på morgionen? kan det varit så att du missat din ÄL bara för att du testat på kvällen?
    Jag bara gissar nu obs....

men annars så är det vel generellt så attd et kan vara lite problem med ÄL osv om man har väldigt lång cykel. det är så jag uppfattat det. Så kanske skadar det inte att kolla upp det. men jag tror helt klart att du HAR ÄL nån gång. Visst den kan hoppa över någon månad ibland. men inte alltid. så kämpa på gumman!
  • Lapinette

Tinga - Jag tror det är Victory som har en sån där lång cykel. Hon brukar väl testa upp två paket innan hon hittar den så som Frullan skriver - ge inte upp!

Frullan - nu har även maken sett (han jobbar också hemifrån idag) alla dina arga gubbar. det blir att stå på händer för din del. Har du någon gymnastisk bakgrund? Själv var jag en baddare att stå och gå på händer när jag var typ 13 år. Idag tror jag att jag skulle slå ihjäl mig om jag provade.

• Clown

Lappis: Är liksom lite oregebunden, men nog borde BIM definitivt ha kommit i senast förrgår. Läkaren har sagt att spermierna kan vara fungerande trots makens behandling och att vi gärna får försöka. Men eftersom IVF redan är inplanerad så har vi inte haft så stora förhoppningar.

FruL: Måste man snitta om han inte vänder sig?

• Bröllopstokiig

Hejsan mina älsklings tjejer!

Kul att ni undrade vad jag var
    HÄR är jag nu!

Pick'n tar inte alls all min tid, skönare och collare unge får man leta efter... MEN som ni vet så startade vi en satans köksrenovering innan Pick'n skulle komma och vad händer, jo Pick'n kommer en månad för tidigt (36+2) och de förebannade byggarna har inte sett till att bli klara, så vi har hållit oss borta. Kom till sthlm i måndags, för då skulle det vara städat och klart... TJENA öppnade dörren och det såg värre ut än när vi åkte! Jag började stört lipa o släångde mig i sängen och var otröstlig...
    I går kväll hängde vi Pick'n (5 veckor gammal nu, fast igentligen bara 1 vecka enlig BF) i sin babybjörn bärsele för första gången och började äntligen packa in allt i skåpen!

Den senaste tiden har vi varit runt på västkusten, Marstrand mm Sen har vi varit i sommarhuset i skärgården i Blekinge och hos mina föräldrar. Mamma är så himla glad för bebisen, hon springer runt och gosar med honom hela tiden och säger "mormors lilla prins", låter så gulligt.

Vi har inte fått ngt definitivt svar på om han lkider av den där sjukdomen, men jag tror inte han gör det, utan siffrorna från PKU testet var antagligen dåliga för att han var prematur.

Vi är inskrivna på bvc och i tisdags hade han gått upp jätte mycket!
    Nu väger han, vid 5v, 3 795 gram och var 52,2 cm.
    Han är lika lugn i livet utanför magen som han var i magen. Helt fantastiskt!
    Han sover i sin egen säng nu och får ett mål mat på natten. I går lade jag mig vid 00.30 o gav honom strax innan, sen vaknar solstrålen 04:40 o äter igen och sen 08:30 idag, så jag får verkligen sova (än så länge).

Som Snartis skriver (tack gumman) så har han inte fått något namn ännu!
    Dopet är den 22 september, så då ska vi ha bestämmt oss. Vi kallar honom Junior hela tiden! För han är super lik sin pappa, verkligen skrattretande likt. Så maken kan inte svära sig fri där inte.

Tack för senast ni som var med o åt lunch.
    Vi får väl samla i hop oss snart igen och då med bebisarna, så man får se alla gullungarna.
    Ska jag maila bilder på Pick'n till muggles eller, så hon kan lägga upp dem på sidan??? Jag har inte koll på det där!

Nu har jag slutat blöda förrästen! Så skönt, tänk att man har som en riklig mens i en hel månad! Phuuu... hoppas inte den riktiga kommer riktigt ännu.
    Jag kommer dessutom att få bada nu i augusti, om vädret tillåter, eftersom jag har just slutat blöda och inte har brunt i flytningar (ursäkta ) längre

Har druckit en och annan mellanöl och även vin nu i sommar, och det var verkligen gott. Men jag måsge säga att kroppen fortsätter att funka som när man var gravid, det tar emot att dricka mer än ett glas ibland, för att man just ammar...
    har givit Pick'n ersättning då jag har druckit 2-3 glas vin (har hänt 2 ggr, så det är ju ingenting) och brösten blir sprängdfyllda av mjölk, så det är nästan skönare att låta bli ersättningen så man får amma på så sätt.. Hur som, ville bara retas lite.... GÖTT MED VIN ... var poängen och att jag äntligen FÅR...

Pick'n kommer heta Victor eller Oscar tror vi!

Jag har inte läst i kapp, för det har jag inte orkat, men jag har skummat lite här och där och ser många nya namn... eller nick... kul att tråden lever vidare hela tiden!

Nu får jag se till att duscha, sitter här i morgonrocken!
    Om i undrar över något så är det bara att fråga!

KRAMAR I MASSOR!!!!!!!!!!!
    //Cicci

• Tinga

Tack FruLlan för dina uppmuntrande ord! När det gäller när man ska göra ÄL-test är det (som vanligt!) olika uppgifter. I instruktionen till de analoga stickorna stod att man _inte_ skulle testa på morgonen, medan det i CB:s instruktion stod att man kunde testa när som helst på dagen, men att de flesta testar på morgonen. Varför finns det aldirg konsekvens i sådana här saker?!?

Verkligen jättetrist att Boris verkar ha bestämt sig för att ligga med rumpan neråt. Ni får väl ta till de knep som finns med att stå på huvudet och att buffa och knuffa på honom. Det räknas väl inte som barnaga förrän de är födda? Det låter förståndigt (ovanligt för att vara du, FruLlan ) att du inte stod på händer igår när maken inte var hemma. Iofs kanske Boris skulle få sig en rejäl smocka om du brakade ihop, men isåfall tror jag att det är bättre att förlösas med kejsarsnitt.

Clown - bara ni hade sex någorlunda i närheten av ÄL finns ju chansen till graviditet! Spännande!

Lappis och Pudan - tyvärr gick nästan all paj åt, men en liten bit blev kvar som ska användas till lunch imorgon. Jag lovar att bjuda er nästa gång! Osten som blir över ska inmundigas på en picknick ikväll, för vi ska till Fredriksdalsteatern och se Eva Rydbergs sommarlustspel där. Det har blivit en årlig tradition för maken och mig, så det ska bli kul. Hoppas bara att det blir uppehåll! Just nu ser det OK ut, men det kan ju hinna ändra sig tills dess, om vi har otur.

• Tinga

Cicci - jättekul att läsa din rapport från livet som småbarnsmamma! Det låter ju som att du fått en riktig önskebebis, som äter och sover precis som han ska. Grattis igen!

• Bröllopstokiig

Frullan!

NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJ han får inte busa så med er.
    Nu får BORIS lyssna på mamma Cicci: VÄNDE PÅ DIG DIN RACKARUNGE!!!!!

Jag önskar att alla får uppleva en förlossning, jag tycker det var det häftigaste jag varit med om! Önskar att det inte gått så fort för mig bara....

Frullan, jag kan ge dig min kortlista o lämna den till dig vid nästa lunch, på vad vi har inhandlat... då menar jag det nödvändigaste... du känner ju mig, jag har inte överdrivit med massa onödigt liksom. Snartis har säkert en del komplement till min lista

Duscha var det ja.... nu kan jag inte slita mig när jag väl har satt mig framför datorn!

Snartis: Du kommer INTE sakna jobbet, det är så otroligt skönt att vara ledig och jag har inte tänkt på mitt jobb en sekund!
    Det ända jag kände innan var att hoppas de "känner av" att jag är borta, så man får lite bekräftelse på att man gjort ngt bra innan man blev mamma

Svar på tråden När märker man av det?