• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Konstigt att det överhuvudtaget föds några barn här i NYC...

Dålig luft, överklorerat vatten, folk äter sushi hela dagarna...

:? :? :? :? :?

• Lapinette

BS - släktingen går på semester liksom mig imorgon och sen har dem 3 veckor. De reser till Dalarna och sen till Öland så jag tror inte de är hemma i nästa vecka.

Nu är det dags för champagne. Har köpt lite räkor, lax och romsås att mumsa till.

• mugglesfan

Det lät gott Lappis! Med champagne till...mmmm...

Välkommen pudan och Amira!

Sweetan: håller med dig! Jag blir så TRÖTT på alla de här varningarna. Det värsta är att det finns en hel del gravida som tar dem på allvar. Man får ju sålla lite... Jag menar, hur farligt är det inte att gå över gatan?! Man KAN ju faktiskt bli överkörd och det är ju inte så bra för fostret...

frullan: jag tror du får "störa" Borren lite när du står på huvudet/är uppe med bäckenet. Be din man peta lite hårt på honom i magen. Han måste ju bli lite irriterad och hitta en ny plats för att det blir obekvämt... Ingen aning om det funkar men det vore ju grymt! Som jag har förstått det så gör de vändningsförsök genom att försöka knö och peta på dem i magen (och det är tydligen inte särskilt skönt).

Fotvård var superskönt!!! Mina fötter är mjuka och lena som aldrig förr och fint målade naglar har jag också Ska jag definitivt unna mig ngn mer gång.

En rolig grej var att jag kom iväg lite sent och såg på håll att spårvagnen kom så jag fick springa ca 50 m för att hinna. Springa i 9:e månaden - det trodde inte jag gick... Men det gick! Sedan var väl chaffisen lite snäll som väntade också... Måste sett rätt kul ut dock

• mugglesfan

Grattis till jobbframgången förresten Sweet! Kul när man känner sig inspirerad att jobba. För mig känns jobbet redan lååååångt bort.

Håller förresten på och läser "Ett tal till min systers bröllop" av Linda Skugge. Har eg aldrig gillat henne för hon är så rabiat men hon skriver ganska bra, förutom att romanen är väldigt gnällig. Den är ju inte självbiografisk (skriver hon) men man kan inte låta bli att associera till LS själv iom att den handlar om en kvinnlig skribent som skriver krönikor och är feminist. Hon försöker skriva när hon eg är mammaledig, med en 4-åring och en 1-åring hemma, mannen är bortrest. Och hon sover inget, får ingen hjälp, och får inget skrivet. Men tro fasen det! Men en jäkla massa gnäll om barnsjukdomar, dålig sömn mm är det. Tur man har tråden att jämföra med för hade jag bara läst henne så skulle jag inte vilja ha barn över huvud taget. Men hör man BS och Vänner så låter det bättre!

• Victory

Tinga ? Nja, vi har faktiskt haft ganska bra väder de senaste dagarna här i Norrbotten. Inte jättevarmt eller jättesoligt, men hyfsat och uppehåll. Men vi tänker ändå inte ha dåligt samvete för att vi är inne och målar eftersom det verkligen är på tiden att vi får det gjort! Sola kan vi göra i Thailand!!!

För övrigt fattade jag inte heller uttrycket ?böj? förrän jag började använda CB!

Något jag ännu inte hänger med riktigt på är era smeknamn på bebisarna i magarna, typ Kick?n, Slick?n osv. Vad kommer det ifrån egentligen? Jag var nog inte så aktiv i tråden när de smeknamnen kom till? *skäms lite*

Maken var på fisketur häromdagen och tog hem ett antal gäddor m.m. Sen gjorde vi storkok och frös in matpaket till katten. Gissa om kissen är lycklig!?

Tack, Frullis och ni andra som kommenterade alkohol + bebisverkstad! Då kan jag dricka vin och njuta av livet ikväll också! (Och JA, jag dricker bara måttligt!!)

I pensionärfrågan håller jag med Muggles: De är ju så ensamma så de går ner på stan när det är som mest rusning för att få träffa lite folk.

Haha, Lapinette, min make har nog också någon form av manlig PMS ? eller mans, som han kallar det. Lättretlig och inte alls sugen på sex, tyvärr!

Nu ser jag fram emot morgondagen. Jag fick ju maken att göra en ?gök-kalender? för att han skulle ta ansvar för sexandet den här gången. Första datumet är den 27:e så vi får väl se om han minns det och kommer att ta initiativet. *Hoppas på sprut*

Förresten Frullis: Håller med Lappis, träningsvärk vet jag inte men nog brukar maken bli lite nött på den stackars grovarbetaren om vi jufsat för mycket. Så det gäller att göra det i lagom mängd! Typ varannan dag, max!

Men tyvärr verkar mina hormoner var helt ur led!! Under tanten var jag dö-k*t men nu när jag borde vara sugen känner jag nada. Hmmm? VARFÖR är min kropp så rubbad!? Jag är också rädd att mina 6-hormoner tog slut där under tantveckan? 

Välkommen till tråden Pudan! Och välkommen till norrland! (fast det är ju stort?) Här är det alltid sol? nästan?

• Lapinette

Det är verkligen bara skit på tv. Är supertrött efter ett par glas skumpa och vill bara ligga i soffan och dö men det finns inget bra att dö till. Trist! Så nu sitter jag och maken framför en varsin dator igen. What a family!

• BrudSommar2006

Lapinette, tack för infon! Då får det bli träff senare då, jag vet att de brukar ta sen semester, synd eftersom vi båda är på Öland varje år men aldrig samtidigt. Antar att du inte kommer att titta in här heller på hela nästa vecka men sedan kanske vi får en semesterrapport här? Eller måste man leta upp andra tråden för det kanske!

Muggles, jag minns att jag sprang för att hinna med bussen när jag var gravid i jag tror sjunde eller åttonde månaden, jag trodde knappt att det skulle gå! Fast jag gissar att du har en mindre mage än vad jg hade, min var gigantisk, så har jag inte blivit av med övervikten heller.

Undrar förresten när/om den fula bruna randen man fick på magen försvinner, det skulle den ju göra har man läst.

• Lapinette

Näh, nästa vecka ligger jag och flämtar under ett solparasol i Grekland. Kommer inte leta efter något ställe som har internet utan bara vara i en hel vecka. Göra så lite som möjligt! När jag är tillbaka så kommer jag kolla in här igen så då meddelar jag om det blir insemination eller om vi hoppar denna månad.

• mugglesfan

BS: aha, hade du också en sådan linje (linea nigra tror jag det hette)? Jag har en sån jag med, men jag tycker inte den är så farligt ful.

Lappis: igår såg jag på "So you think you can dance" och tänkte på dig! jag som inte dansar själv har lite svårare att se om folk har talang el inte (det är lättare när folk ska sjunga) men det var kul ändå. Skräp-tv är bra ibland!

Victory: det började nog med Cicci. Hon var så oroad över att hon inte kände några symptom att hon tjatade sig till ett tidigt VUL där hon fick se hjärtat picka => Pick'n. Och sedan när Snartis hade sett sin på sitt första UL så for han tydligen runt och "kickade" och sparkades en massa så det blev Kick'n. Och sen var jag på tur och då var Slick'n ett namn som kom på tal bara för att det rimmade (det var inte jag som kom på det dock). Jag brukar alltid tillägga att det inte var så h*n kom till dock (iaf inte bara!) Efter det bröt dock frullan trenden för hon ville ha en Boris så det blev Borren. Och Koko har ju sin ganster-Conny med cigarr. Liten har sin Mindre. Moppy kallade väl sin för Pyret. Vem har jag glömt?

• Lapinette

Mig!!!! *hoppar upp och ned vid datorn i Vasastan*...fast å andra sidan....jag är ju inte gravid .

Svar på tråden När märker man av det?