• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pudan

Lapinette!

Grrr, ska genast kontakta budföretaget och be att få pengarna tillbaka.....så får det verkligen ine gå till Men å andra sidan vet jag inte om pinjenötsbiffar och champagne hade varit nån hit.....

Knuffad ur sängen, ja det blev jag oxå! Någon, (absolut inte jag själv) hade varit dum nog att säga till min man igår kväll att han skulle se till att jag kom upp ur sängen vid 7-tiden eftersom jag har sååååå mycket att göra idag......Jag var INTE på mitt rosigaste humör kan sägas. Usch, att ha flexibla arbetstider och kunna jobba hemma är bra men kräver ibland alldeles för mycket karaktär - och det är inte en egenskap jag har i överflöd inte

• Snart så....

sista dagen på jobbet....

känns lite konstigt faktiskt, har ju jobbat nästan konstant sen jag var 15 år. (Alltså först helgjobb och sen heltid)
    och nu ska man "bara" få vara hemma i 1,5 år med en bebis, undra om man kommer sakna jobbet??

Jaja just nu känne det bara skönt att få skrota runt ett tag innan förlossningen :)

Pudan, välkommen hit till galna tråden.

Kan väl skvallra lite för er som undrade över Cicci, hon är på semester igen och silverfirren/Pick´n har fortfarande inte fått något namn.

Igår var vi och storhandlade mat och köpte det sista till Kick´n och mig. Helt galet att få köpa BINDOR igen hahahha det var eviiiiigheter sen. Men man blöder ju efter förlossningen så tänkte att det är lika bra att köpa nu så finns det hemma.

• Lapinette

Snartis - är det så snart?!!! Vad tiden går fort. Håller tummarna att förlossningen går lätt som en plätt.

Pudan - nej, biffarna hade nog ändå inte passat till champagnen. Det har du rätt i.

Att jobba hemifrån är jag van vid. Jobbade ju från Cannes 2 veckor i månaden i 1,5 år. No problemas. Det blir bara att att jobba senare på kvällen när man råkat tagit 2 timmars lunch på altanen. Jag antecknar varje timme för olika projekt så jag har superkoll på mina timmar.

• pudan

Lapinette

Jo, koll på timmarna har jag ju men problemet är ju att jag måste dra igång datorn på morgonen och då springer fingrarna iväg av sig själv och laddar BT-s sida.......

Vad jobbar du med?

• Lapinette

Jag är projektledare på ett marknadsundersökningsföretag. Sitter och pular med mina egna undersökningar så jag styr helt och hållet över min egen tid. Visst är jag inne på BT också! Fast det spelare ju ingen roll om jag är hemma eller på jobbet i det fallet...BT-beroende som jag är.

• Tinga

Buhu; inget utslag på ÄL-testet igår heller! När ska den förbaskade böjen dyka upp?!? Nu börjar jag undra om jag har någon ÄL överhuvudtaget, för jag fick nämligen inget utslag på stickorna förra omgången heller. Då tänkte jag att det berodde på att det var billiga "analoga" stickor jag anävnde, men igår testade jag med ClearBlue digitaltest och det hjälpte inte ett dugg. Enligt mina beräkningar borde det ha blivit utslag igår, om mönstret skulle vara detsamma som för två cykler sedan, när jag fick utslag.

Känns som en himla röra alltihop, för jag har ju mätt tempen också, och den började stegras i tisdags, och det ska ju vara ett tecken på ÄL. Någon aladåb har jag inte sett till, men jag har väldigt lite flytningar överhuvudtaget och har inte sett till någon aladåb tidigare heller.

Jag började testa med stickor i tisdags, när den första temperaturhöjningen visade sig, men både på tisdagen och onsdagen använde jag de "analoga" stickorna, eftersom jag inte blivit färdig till att köpa några digitala. Det _kan_ ju eventuellt vara så att om jag använt ett CB digitaltest i tisdags eller onsdags hade jag fått utslag, men att när jag väl testade igår så var tidsramen för ÄL redan passerad och det var därför jag inte fick något utslag.

Jag spekulerar bara en massa nu, men eftersom jag inte fick något utslag förra cykeln heller börjar jag ju undra. Om mensen dyker upp runt söndag/måndag nästa helg tänker jag ringa till min barnmorska och be att få göra VUL eller vad man nu gör, vi nästa beräknade ÄL för att se så att kroppen fungerar som den ska. Utan ÄL kan vi ju ha sex hur mycket som helst utan att det hjälper ett dugg.

• Tinga

Det känns som att jag har en ganska märklig cykel också, för enligt de få fakta jag har tillgång till har jag troligtvis ca 23-24 dagar till ÄL och sen bara runt 10-11 till BIM. Känns som att den första fasen är väldigt förlängd och den andra förkortad i förhållande till en normal cykel. Den enda cykel som jag hittills fått utslag på ÄL-stickorna hade jag dessutom de (förmodade) vanliga 23-24 dagarna till ÄL, men sen 14 dagar tills mensen väl kom. Mensvärken (brutal) kom redan efter 10-11 dagar, men mensen kom först 14 dagar efter utslaget på ÄL-stickan. Det gör ju också att jag undrar om jag verkligen haft ÄL de cykler jag haft 10-11 dagar till mens. Fast samtidigt så tror jag ju att jag haft ÄL pga temperaturhöjning så det är många motsägande uppgifter inblandade.

Någon som vågar sig på ett utlåtande?

• Tinga

När jag ändå är igång och babblar kan jag berätta att all min matlagningsmotivation också flugit sin kos nu under sommaren. Under vinterhalvåret lagade vi både middagar och lunchlådor, men under våren började orken tryta och vi höll oss till att laga ett mål om dagen. Nu gör vi inte ens det; lunch i matsalen på jobbet och sen typ gröt eller liknande på kvällen.

Igår ryckte vi dock upp oss, för då hade vi vänner på middag. Det blev medelhavspaj med grillad kyckling, soltorkade tomater och oliver och till det serverade vi en sallad med ruccola, fetaost och rostade pinjenötter. Mums! Sen fortsatte vi med ost; lantbrie, Saint Agur och en vällagrad herrgårdsost från Fyrklövern och till dem fikonmarmelad, rosenkvittenmarmelad och havtornssylt. Inte så dumt det heller!

• pudan

Tinga,

gu, vad gott! Har du rester kvar - vi kommer som ett skott

• Lapinette

Tinga - lät som en middag helt i min smak.

Gällande din långa cykel har jag dessvärre inget svar då min har varit regelbunden och på 28-31 dagar sen den dagen jag slutade med p-piller. Det är nog en bra idé att gå och kolla.

Svar på tråden När märker man av det?