Buhu; inget utslag på ÄL-testet igår heller! När ska den förbaskade böjen dyka upp?!?
Nu börjar jag undra om jag har någon ÄL överhuvudtaget, för jag fick nämligen inget utslag på stickorna förra omgången heller. Då tänkte jag att det berodde på att det var billiga "analoga" stickor jag anävnde, men igår testade jag med ClearBlue digitaltest och det hjälpte inte ett dugg. Enligt mina beräkningar borde det ha blivit utslag igår, om mönstret skulle vara detsamma som för två cykler sedan, när jag fick utslag.
Känns som en himla röra alltihop, för jag har ju mätt tempen också, och den började stegras i tisdags, och det ska ju vara ett tecken på ÄL. Någon aladåb har jag inte sett till, men jag har väldigt lite flytningar överhuvudtaget och har inte sett till någon aladåb tidigare heller.
Jag började testa med stickor i tisdags, när den första temperaturhöjningen visade sig, men både på tisdagen och onsdagen använde jag de "analoga" stickorna, eftersom jag inte blivit färdig till att köpa några digitala. Det _kan_ ju eventuellt vara så att om jag använt ett CB digitaltest i tisdags eller onsdags hade jag fått utslag, men att när jag väl testade igår så var tidsramen för ÄL redan passerad och det var därför jag inte fick något utslag.
Jag spekulerar bara en massa nu, men eftersom jag inte fick något utslag förra cykeln heller börjar jag ju undra. Om mensen dyker upp runt söndag/måndag nästa helg tänker jag ringa till min barnmorska och be att få göra VUL eller vad man nu gör, vi nästa beräknade ÄL för att se så att kroppen fungerar som den ska. Utan ÄL kan vi ju ha sex hur mycket som helst utan att det hjälper ett dugg.