• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • MSW

nu är jag fruL: Jag tror det var smart att vänta tills du fick assistans... Tycker det låter tillräckligt "risky" att stå på händerna med en stor mage i värdet ändå.. :P

• BrudSommar2006

Glömde amningskudde på min lista, den är underbar! Och amningsbh:ar och amningströjor, guld värda.

Lapinette, när åker ni?

MSW, hur länge har ni försökt? Kör ni med ÄL-tester?

Vilken tur Cicci verkar ha haft med sin lilla sömntuta, en matning på natten, vad är det! Här matas det fyra, fem gånger typ var och varannan timme. Men, men, däremellan sover hon ju så jag klagar inte. Fast vrålskriken ett par timmar varje kväll kan man ju klara sig utan...

Nej, nu är det läggdags!

• Lapinette

Vi åker på måndag. Ska först ha helg i Stockholm.

• sweetstreet

Lappis!!
    Om du kollar tråden under helgen kasnke vi "ses" men annars så vill jag önska dig en superhärlig semester!!!!
    Mycket god mat, dryck och 6!!!!!! :D :D :D

• sweetstreet

Kommer dock säkert att titta in här under helgen eftersom jag ska jobba en del...
    :?

• Bröllopstokiig

Sweetan: det låter ju jättebra med helgens utsikter! Tänk att du saknade tandborstsex för några veckor sedan och nu har du chansen!!!

Se nu till att jufsajufsa och inte bara jobba (du har måååånga år på dig att jobba ) i helgen! Trots inspiration...

Tänk om det kunde ta denna gång - vad häftigt det vore!

Nä nu är det läggdags tror jag, har ju varit uppe sedan 07.00 imorse pga BM-tid. På semestern

• BrudSommar2006

Den busiga bebisen sover en stund. Lyckades ligga i sägen i natt lika länge som Cicci - åtta timmar, men på hennes matning en gång var det matning sex gånger som gällde för vår del för att få privilegiet att slippa gå upp halv sex som är vår vanliga tid... Nåväl, hon är ju rätt snäll på dagarna så att vi kan åka ut och äta lunch och göra lite utflykter, bara man ser till att vara hemma på kvällarna innan allt bryter lös! Fast som sagt, på dagarna är hon jättemysig och egentligen är hon väldigt mysig att ligga och gosa med på nätterna också om man bara inte vore så trött. Leka dra mamma i håret och vifta med tårna är på något sätt inte lika mysigt när man måste sysselsätta sig med det mellan klockan fyra och sex på morgonen...

Idag blåser det som attan men regnet verkar hålla sig borta, hoppas, hoppas. Maken är ute och målar panel och jag har fått lite tid över innan vi ska åka och äta lunch.

FruLlis, lever du??? Du ligger inte med brutet ben väl??? Hoppas allt gått bra, egentligen hoppas jag att du gav upp handståendet, det lät inte som någon lek med mage och allt!

Lapinette, du kanske tittar in här i helgen, ha en riktigt trevlig vecka i värmen! Fick mail från släktingen igår och de skulle visst åka iväg direkt efter jobbet igår och bara komma hem och packa om innan de åkte iväg igen. Vi får ses när de kommer hem igen om ett par veckor.

• Lapinette

Självfallet tittar jag in här under helgen! Har datorn med mig hem och efter frukost och tvätt av fönster i vardagsrummet medan maken fixar lister och spacklar så sitter jag nu här och kollar vad som har hänt.

Det är såååå skönt att vara tillbaka hemma och pyssla och fixa. Vi ska måla taket i badrummet, dörrfodret och listerna i vardagsrummet. Vad mer, jo runt fönstret och så de dörrar som vi inte gjorde innan renoveringen. Så vi har lite smått pyssel att göra i helgen och de 6 dagar vi har kvar av semestern när vi är tillbaka. Känns skönt att ha dagar hemma...jag som annars alltid reser bort på varenda semesterdag.

Sweet - du får inte jobba ihjäl dig i helgen. En omgång sex per dag är bra för magen!

muggles - OM det blir insemination för oss denna månad så blir det att vara på Sophiahemmet 09.00 trots semester. Fast rätt skönt att göra det då så man inte behöver komma med någon konstig bortförklaring på jobbet. Förra gången vart det på en helg (kostar dessvärre dubbelt så mycket) och gången innan på Nationaldagen. Om det blir dags för IVF tänker jag berätta vad vi pysslar med.

• mugglesfan

Låter mysigt med Iris, BS!

Imorgon ska jag få träffa Vänner och hennes prins, vi ska fika i Haga ihop. Ska bli kul att se hennes lille!

Lappis: idag å andra sidan sov jag till kl 11 Det var ju inte heller meningen... känns som om dagen försvinner.

Jag hade rätt mkt sammandragningar i natt; kändes som att varje gång jag vände mig i sängen blev magen stenhård och jag vänder och snurrar rätt ofta på natten. Varje gång vaknade jag till. Hmmmm... Det får gärna helst inte sätta igång förrän om drygt en vecka - vi får besök nu på fredag som stannar över helgen. Det är en tjej som jag lärde känna i Australien 1999-2000 och vi har hållit kontakten, och nu ska hon och hennes man komma och hälsa på. Det är inbokat sedan länge.

Så nu måste vi ut och köpa gästsäng för det ändamålet!

• mugglesfan

JAg tror förresten du gjorde rätt som bokade in Grekland ist f Västkusten Lappis. Det ska tydligen stabilisera sig till veckan men ingen värme. Själv hoppas jag på åtminstone bra segelväder. Men såhär lite som jag badat i år har jag inte gjort på år och dag, och så blek man är sen!

Svar på tråden När märker man av det?