• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Just det: RISKORN BAKOM ÖRAT! Ha, fattar de inte hur lurade de blev?! Jag garvade knäna av mig när jag läste det...

Jag är helt med på din linje Sweet, skeptisk mot sådana där metoder som inte är vetenskapligt bevisade. Och jag tror du hade skrivit i en annan tråd det som jag också har läst (och tror på): det där med att folk blir med barn när de till slut "ger upp" och adopterar tex - det beror inte på att de slappnar av och ger upp, de skulle ha blivit med barn ändå. Bara att det tog längre tid för dem. Men det är en väldigt seglivad myt det där om att man ska slappna av. Men jag tycker vi i tråden har bevisat att man inte behöver vara särskilt avslappnad. Pick'n tex blev väl till genom att Cicci uppmanade sin man att leverera - jag kommer inte ihåg om det var före el efter hon slog honom med stekpannan i huvudet Jo det var nog efter, när grav-hormonerna började sätta in. Hehehe

• Lapinette

Gratulerar på bröllopsdagen Muggles och ha en supermysig middag!

Själv har jag hängt i taket och putsat kristallerna på vår lampa i hallen. Attans vad skitig den blev under badrumsrenoveringen men nu glänser den igen. Maken målar fortfarande dörrfoder och snart ska jag ta en 3:e omgång på listerna. När de kommer på plats i vardagsrummet kan vi ställa tillbaka vårt skåp som stått i köket sen i maj! Det börjar ta sig!

Åter igen - alternativ medicin är bra för dem som tror på det! Funkar inget annat kanske jag går iväg och sätter en nål i hårbotten (akupunktur). Har en dansarvän som importerar nålar från Japan. Han satte alltid en i örat under tävlingarna för att hålla sig lugn. Why not?!

• mugglesfan

Jo men akupunktur tror jag på i den meningen att man blir lugnare, får mindre ont mm. Jag tänker testa det under förlossningen. Men riskorn bakom örat - nej det tror jag inte på. Men fine, om det funkar för andra så

Här målar mannen spjälsäng (äntligen! hur många veckor har vi inte sagt det...). Jag håller på och fixar gästrummet så det är klart till på fre. Vi köpte ny gästsäng igår på Ikea.

Men nu måste jag iväg för jag ska träffa Vänner på en fika!

Ha en grymmeskön semester Lapinette!!!

• sweetstreet

Japp Lappis!
    Hoppas ni får en supersemester nu! :)

Mugglan,
    jo jag tror faktiskt på akupunktur. men det är nog för att det är något jag "logiskt" kan förstå att det verkligen kan fungera.

• Lapinette

Ahhh där ser ni...det finns alternativ medicin som även realister tror på.

• Bröllopstokiig

mugglan,
    jag har mailat magbild på mig i v 35 eller 34plus0 samt på junior ... (pick'n)...
    grattis på bröllopsdagen tjejen!

• sweetstreet

Kan även meddela att det var lättare sagt än gjort att 6a järnet nu i helgen... :( :(

Försökte få till det igår efter jobbet innan vi skulle bort på kvällen. Men det ville inte alls funka för maken då. Det är jättedumt, men han är verkligen känslig för det där med stress... :?
    Plus att jag tror att han känner en jättepress nu när det är ÄL. Så dessa två saker tillsammans var ingen bra kombination. :(
    Men vi lyckades få till det idag iallafall. Så vi får väl se hur det går framöver.

Men jag förstår verkligen dig Victory för det är grymt frustrerande när man vet att man bara har ett par dagar på sig, och så bara "går det inet att få till det"!!!! :o
    Det värsta är ju att man verkligen inte vill lägga mer stress o press på mannen, men det är verkligen skitsvårt när man själv känner sig stressad o pressad av det där jädrans ägget...!

Ett tag var jag nästan inne på att säga att vi skulle "skippa denna ÄL". Men det känns också surt nu när man har gått på piller och varit på en massa gynbesök och så. Hm, hade lömt bort att just tandborst6 8som jag ju längtade efter för ett tag sedan) kunde vara så jobbigt och frustrerande. Förknippat med prestation och tidspress..... :(

Men som sagt, det känns bra att det iallafall lyckades idag. Nu ska jag jobba. Hoppas simmarna jobbar på de med och simmar upp mot ägget! :)

• sweetstreet

Ja just Mugglan!
    grattis på 1-årsdagen! Hoppas ni får en härlig kväll! :)

• sweetstreet

Cicci,
    Å vad kul!! Jag vill verkligen få se Pick'n på bild!!! Alias silverfirren Oscar-Victor! ;)

Spännande!!!!

• Lapinette

Fast det var inte det jag skulle skriva utan säga att ni får ha det så bra här inne och kämpa på!!! Vill se pluss när jag är åter på tråden om en vecka. Nu är det dags att packa väskan och imorgon bitti drar vi till Parga. Så ni får ha de så bra tjejer, tittar in här om en vecka utvilad, övergödd och superbrun.

Svar på tråden När märker man av det?