• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • MSW

FruL: Jag hoppas att din teori stämmer.. :) så att du får som du vill.. :)

• -August-

God morgon tjejer!
    Fy tusan for att gora om allt jobb igen Frullan ! Kanske ni kan skratta at elandet nar det ar klart istallet...

Ja Pudan - hur gar det med din BIM?

Tinga - Fick du inget utslag den har manaden? Brukar AL:en utebli ibland? Jag har nastan gett upp hoppet om att fa utslag den har manaden men fortsatter att testa en vecka till for sakerhets skull. Borjar misstanka att jag inte har Al eftersom jag inte kanner igen de speciella flytningarna som man da ska ha.

• MSW

FruL: Vi får väl helt enkelt se vem som är mest envis... Du eller Boris.. ;)

• MSW

Brud i augusti: Det var väl inte så länge sedan du slutatde med ppillerna va? då är det väl inte säkert att ÄL kommit igång än.. Åtminstone inte med någon ordning..

• MSW

...men fortsätt testa ett tag till.. Man vet juh aldrig.. :)

• -August-

MSW - hur lange ska man ga och vanta pa att processen kommer igang av sig sjalv? Ar det lage att snart fraga efter pergotime, eller vad som finns har? Jag har ju dessutom mycket langre cykel an onskat, och da kan tydligen ocksa pillren vara bra.

• Tinga

FruLlan - skönt att ni redan är på rätt spår i köket! Man känner väldigt snabbt om man valt rätt eller fel färg, så nu blir det säkert kanon! Är listerna det enda ni har kvar av hela köksrenoveringen? Isåfall är ni ju i princip i hamn nu!

MSW - usch ja; jag är expert på att gå händelserna i förväg, men jag har också tänkt på hur kul kusinerna kunde få tillsammans. Dessutom tror jag att jag och min svägerska hade kommit närmare varandra också och att vi skulle kunna ha mycket glädje av varandra både under och efter graviditeterna. Får väl se hur det blir!

Augusti - jag har hört att ÄL kan utebli en eller ett par gånger per år, även om man är väldigt regelbunden, men nu är det två cykler på raken som jag inte fått utslag på stickorna, så jag börjar undra om det är något som är galet. Om mensen dyker upp (i slutet av denna eller i början på nästa vecka) tänker jag ringa till min BM och be att få bli närmare undersökt. Jag har även gjort temperaturmätningar för att försöka hålla koll på ÄL, men de har visat upp väldigt "hoppiga" kurvor, så det har inte varit till någon större hjälp.

Iofs har just den här cykeln haft en väldigt fin kurva, med en ökning på ca 0.5°C i samband med när jag tror att ÄL skulle infalla, men jag fick inte utslag på stickorna någon av de dagarna. Därför är jag lite förvirrad och undrande nu!

• Tinga

Augusti - BM brukar säga att man kan få vänta upp till ett år på att ÄL och mens ska stabiliseras efter p-pillerätande, och jag känner igen det från flera kompisar.

Hur länge är det sedan din senaste mens började? Min cykel är ca 35-40 dagar, och min beräknade ÄL (bekräftad med stickor en cykel inföll på dag 23), så det gäller att ha tålamod.

• MSW

Tinga: Jag håller tummarna iaf att det ska ha tagit.. :)

Sitter här och väntar på att det ska bli fika.. :) Sen känner jag mig "raspig" i halsen.. Hoppas att det inte är ngn förkyldning på gång bara.. :(

• -August-

Tinga - tack. Min senaste mens borjade 11/7, alltsa for 20 dagar sedan. Jag har bara haft mens tva ggr sedan pillerstoppet, den forsta efter perfekta 28 dgr och den andra efter 37. Talamod ar min absolut samsta egenskap!!!

Svar på tråden När märker man av det?