• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Ah; kompromisser! Kan vara bra ibland! Tycker att det låter klokt att testa innan ni åker på semester, men om du har regelbunden mens som alltid är likadan och den fortfarande inte dykt upp på söndag så kan jag inte tänka mig annat än att du får ett positivt utslag då. Det hedrar dig att du utmanar ditt tålamod för din mans skull!

Själv räknar jag med BIM söndag-tisdag om en vecka, så det närmar sig för mig också. Det jobbiga är ju att jag inte vet om jag haft någon ÄL, så det kanske inte finns något alls att hoppas på, egentligen.

Därför hoppas jag på dig nu! Vi behöver lite plusitivitet i tråden igen, och om du börjar den här veckan kanske chansen ökar för mig nästa vecka! (Vad ingenjör - jag?!? ) Hittills har ju trådplussen kommit i klump.

• Tinga

Ha, ha Pudan; så talar en sann rödhårig tvilling - operation övertalning! Låter som ett klokt beslut!

Tja, det ska föreställa att jag jobbar, men i ärlighetens namn blir det inte så mycket av den varan! Å andra sidan är det väldigt lugnt här nu, och det som måste göras det fixar jag.

• Tinga

Undrar förresten om Sweet dyker upp här idag? Jag såg inte till henne igår, men hon kanske var hemma och jagade simmare till ägget? Om jag inte missminner mig var ÄL beräknad till söndag/måndag, så det var kanske viktigare aktiviteter på gång än att hänga på BT. Hoppas att det blev fullträff, Sweet!

• vårbrud2008

Tinga
    Jag åt p-piller mellan graviditet 1 och 2, men märkte när jag slutade igen att jag fick en helt annan sexlust, humör och mådde så mycket bättre.

Ska prata om detta med BM efter förlossningen.

• vårbrud2008

Tinga
    Hoppas också på att det snart även blir mormor och morfar.

Pudan
    Här skiner solen nån minut ialla fall.
    Håller tummarna för ett plus.

Tålamod
    Ja, det finns på jobbet men hemma är det värre med sonen när han testar för mycket. Då brister mitt tålamod rejält tyvärr.

Jag är också rödhårig. :)

Hur är det med vattuman, som jag är Pudan????

Grav 1 = testade jag efter 2 veckor ??!!!
    Grav 2 = testade jag efter 5 dagar
    Grav 3 = testade jag efter 4 dagar

Vågade inte hoppas på att jag var gravid.

• pudan

Sitter här och njuter av mitt yogite och önskar att tiden kunde gå liiiiiiitet fortare.....

Vårbrud 2008,

Jag har inte så mycket koll på vattumän men hittade litet roliga drag som tydligen ska vara utmärkande för dig och ihop med det temperament som vi rödhåriga har kan det inte bli annat än väldigt spännande att leva med dig eller ha dig som kompis!

Du är viljestark och intensiv, envis och egensinnig och en starkt individualist. Du har en rejäl dos upprorsanda, är fördomsfri, en sann rebell och frihetskämpe. Hjälpsam, solidarisk, hyser stor medmänsklighet och har god människokännedom.
    Den som är präglad av detta mångsidiga tecken är i regel mycket kreativ och företagsam och har inte sällan en skapande ådra. Ett seriöst och originellt intryck är karaktäristiskt, liksom behov av kulturell förströelse och intellektuell stimulans.
    Vattumannen har ett sinne som står öppet för nytänkande, får ofta plötsliga uppslag och insikter och är känd för sina många idéer och projekt.
    Nyckfulla Uranus är tecknets härskare, vilket ger Vattumannen en stor frihetslängtan och äventyrslust samt behov av att känna omväxling och oberoende. En dragning till det okända och spännande i tillvaron hör till bilden. Vattumannen kan vara impulsiv och oberäknelig och gör ofta helomvändningar på stående fot. Att planera är inte det lättaste för denna bohemiska natur - förändringar, överraskningar och äventyr tillhör vardagen.
    Vattumän behöver ett fritt och inspirerande arbete, där experimentlusten och det okonventionella tänkandet kan få fritt utlopp.

Tänk vad livat du och jag kunde haft - två bohemiska, rödhåriga, kreativa rebeller som envist hävdar sin åsikt och sen när vi fått den andra att ändra uppfattning gör vi tvärvändningar på en fem-öring! En tvilling och en vattuman - högexplosiv kombo!

• vårbrud2008

Pudan

Ja, tänk vad roligt vi kunde haft.....:)

Mycket stämde överens med vad jag läste.
    Tex Jag älskar att planera för vad som ska hända, men ofta blir det något helt annat. Använder mycket tippex i mina kallendrar. :)

MÅSTE ha ett kreativt arbete annars blir jag uttråkad. Är utbildad lärare och älskar yrket.

• pudan

Mannen ringde prexis och det verkar som om han kan tänka sig att testa tidigare än om 10 dagar

Vårbrud 2008,

ja, väldigt mycket om tvillingarna stämmer in på mig - särskilt att jag är extremt ombytlig, dåligt tålamod och avskyr rutinuppgifter. Måste oxå ha kreativt och utmanande jobb helst med massor av kontakter. Jobbar med marknadsanalysuppdrag för utländska företag inför ev etableringar i Sverige. Superkul och inte ett ögonblicks rutin! Har stått vid löpande band oxå och blev inte långvarig där -höll på att dö av tristess. Är mycket imponerad av dem som kan koppla av hjärnan från jobbet och använda den till annat under tiden de gör rutinsysslor - jag klarar det inte. Huvudet är alltid fullt med nya projekt. Litet tröttsamt ibland faktiskt.

• Tinga

Pudan - då kanske du får ett lättare övertalningsjobb än väntat!

Så här står det på Clearblues hemsida om deras graviditetstest:
    Clearblue graviditetstest registrerar hCG i urinen. Laboratorietester har visat att testet är mer än 99% säkert när det används från och med dagen för förväntad menstruation. En del av testerna i produktsortimentet är så känsliga att de kan användas upp till 4 dagar före förväntad menstruation.

• pudan

Tinga!

Ja, jag ringde och bad honom tipsa mig om vilken medicin jag kan ta för huvudvärk. Typiskt nog är den enda som är säker slut här hemma och när ha fick veta det sa han, jamen då har vi ju två anledningar att gå på apoteket idag - recpet och test Håller tummarna att han vill använda det oxå och inte bara lägga det i byrålådan!

Svar på tråden När märker man av det?