Sitter här och njuter av mitt yogite och önskar att tiden kunde gå liiiiiiitet fortare.....
Vårbrud 2008,
Jag har inte så mycket koll på vattumän men hittade litet roliga drag som tydligen ska vara utmärkande för dig och ihop med det temperament som vi rödhåriga har kan det inte bli annat än väldigt spännande att leva med dig eller ha dig som kompis!
Du är viljestark och intensiv, envis och egensinnig och en starkt individualist. Du har en rejäl dos upprorsanda, är fördomsfri, en sann rebell och frihetskämpe. Hjälpsam, solidarisk, hyser stor medmänsklighet och har god människokännedom.
Den som är präglad av detta mångsidiga tecken är i regel mycket kreativ och företagsam och har inte sällan en skapande ådra. Ett seriöst och originellt intryck är karaktäristiskt, liksom behov av kulturell förströelse och intellektuell stimulans.
Vattumannen har ett sinne som står öppet för nytänkande, får ofta plötsliga uppslag och insikter och är känd för sina många idéer och projekt.
Nyckfulla Uranus är tecknets härskare, vilket ger Vattumannen en stor frihetslängtan och äventyrslust samt behov av att känna omväxling och oberoende. En dragning till det okända och spännande i tillvaron hör till bilden. Vattumannen kan vara impulsiv och oberäknelig och gör ofta helomvändningar på stående fot. Att planera är inte det lättaste för denna bohemiska natur - förändringar, överraskningar och äventyr tillhör vardagen.
Vattumän behöver ett fritt och inspirerande arbete, där experimentlusten och det okonventionella tänkandet kan få fritt utlopp.
Tänk vad livat du och jag kunde haft - två bohemiska, rödhåriga, kreativa rebeller som envist hävdar sin åsikt och sen när vi fått den andra att ändra uppfattning gör vi tvärvändningar på en fem-öring! En tvilling och en vattuman - högexplosiv kombo!