• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Om jag ska hålla mig till trådens ämne kanske jag ska nämna något om min förestående BIM. Ena stunden tänker jag att jag nog är gravid, för att i nästa falla djupt ner i förtvivlans avgrund och tro att jag inte är det. Jobbigt med dessa känslokast! Det kanske är PMS? Hemska tanke!

Jag har känt av svag värk, som blivit lite starkare de senaste dagarna, i korsryggen, och det har jag gjort sedan förra tisdagen, som är den dag då jag tror att jag hade ÄL (om jag nu hade någon). Värk i korsryggen är något som jag _alltid_ har i samband med mens, men jag vet ju flera andra här som tyckt att de känt av mensen men som sedan visat sig vara gravida, så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det heller. Vadå rörigt!

Stackars mannen har heller inte lätt att följa mina känslosvallningar upp och ner, så han blir helt förvirrad!

Vad känner jag mer? Jo, lite knip i magen emellanåt, men det gjorde jag för två cykler sedan också, och då kom mensen. I övrigt har jag inte mycket att rapportera, och så vet jag ju inte riktigt vilken dag som är BIM heller. Jobbigt när man inte vet vilken dag man egentligen väntar på!

• Tinga

Apropå att det är dags för en ny tråd; det är nu precis ett år sen FruLlan startade den första tråden, så jag unnar mig att vara lite nostalgisk (även om jag bara var smygläsare på den tiden ). Jag satt och läste lite i den gamla tråden, och jag tycker att du, FruLlan, särskilt ska läsa sidan jag länkar till nedan. Koko förutspådde i mitten av september ifjol att du vid samma tid det här året skulle sitta med ett barn i famnen, och vad är på väg att hända just nu?!? Just det; snart har FruLlan en bebis! Tänk om du hade börjat med p-piller igen i september ifjol, som du själv hade planer på!

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1792110-136.html

• MSW

Ang bröllopet: Ja det har varit en spännande tid.. Vi bestämde oss för ungefär ett år sen att vi ville gifta oss (min syster gifte sig, vilket gjorde att vi blev inspirerade) och rätt var det var så hade vi bestämt oss att vi skulle gifta oss.. Inget romantiskt fireri där inte.. ;) Men det är både med förväntan och nervositet jag ser fram emot 1:sept (nu börjar det juh verkligen bli nära!!)

Vårbrud: Hoppas att sommaren bara är försenad så att årets september blir lika fin som förra, så att vi får fint väder både vi och ni!!

Tinga: Jag tycker också att det är bra att du svamlar lite.. :) När har du tänkt testa ifall mensen inte dyker upp?? Fast om du inte hade ägglossning (vilket du säkert hade, hoppas jag) så finns det väl risk att mensen blir försenad?? (TYcker har läst det här i tråden innan...)
    Visst är det konstigt med modet?? Att man kan ändra åsikt så efter vad som är modernt eller inte..

• MSW

Tinga: Franska rivieran verkar himla trevligt.. ;) Vi kommer att vara lediga 1-1,5 vecka efter bröllopet, men inte direkt göra någon resa då, tar Thailand i januari istället.. :)

• Vänner-fan

Jag kan också bidra med att minska romantiserandet med bebis! Igår kväll åkte vi ut till havet för att grilla. Vågorna kluckade in mot land... Härligt avslappnande ljud om det inte vore för bebisen i vagnen som var totalt otröstlig och låg och vrålade. Det blev ännu värre när han blev upplockad för han gillar inte blåst. (Bebisar blinkar inte så ofta så det är nog därför). Han bara spände hela kroppen och efter att ha stått ut med det oväsendet ett tag samtidigt som mitt nyklippta hår hela tiden virvlade runt i ansiktet och jag ätit upp två totalt brända korvar kom det som en befrielse när maken föreslog att vi skulle packa ihop och åka hem.
    Att grilla vid havet kändes vääääldigt överskattat just då!

Brudsommar,
    Hoppas det inte är kolik hon har. Men återkommer det varje kväll är det nog risk för det. Kör ni med Minifom och massage? Det är väl där man brukar börja. Det använde vi i början när prinsen hade magknip. Ja, Minifomen har vi inte slutat med än. Man vet ju inte om den gör nytta så då vågar man inte sluta...

• MSW

Min kompis romantiserar inte att ha bebis, hon är rädd hon ska slänga bebisen i golvet om den skriker för mycket (hon vill inte ha barn alltså..)..

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Hoppas att allt är bra med er.
    S¨jälv har jag en liten svacka idag....
    känner mig idag inte alls okej med snitt. Det går verkligen upp och ner. Igår kändes det som jag kunde acceptera snitt.
    idag känner jag mig rånad på en super viktig del av graviditeten. jag VILL verkligen få min förlossning. jag vill inte vänta till nästa barn. jag vill ha en förlossning NU i denna.

men som sagft, det går upp och ner.
    SEn beror mycket på att jag är trött... mycket av röran hemma. suck och pust.

pudan:
    det låter verkligen som du fick en nidis
    spännande.
    och otroligt starkt att klara av att vänta med att testa. har du passerat BIM?

tinga:
    hmmmmm spännande symptom

ihhhh vad roligt att läsa inl'äggen från ett år sedan
    ha ha hajag hade heeelt glömt bort att jag verkligen hade extremt staka planer på att ge upp alltihopa!!!!
    Shittttt
    det k'nns såååååå avlägset!

men gud vad jag kommer ihåg desperationen och hur dåligt jag mådde.
    Fyyyy fan!

Tänk att kokos är en sån siare!!!
    och vad klok hon låter... fast det gör hon ju alltid.
    Och vad desperat och förtvivlad jag lät. Fast jag har ju bevisat att jag är en drama queen massor av gånger efetr det
    ha ha ha

angående ny tråd så komemr den ikväll oroa er inte!!!

m¨åst5e rusa

• Tinga

Tjena FruLlan! Då litar jag på att det kommer en ny tråd ikväll! Måste ju ha något att göra på jobbet imorgon också!

MSW - Thailand i januari är inte alls dumt heller! Var där själv för ett par år sedan, och det var en jättetrevlig resa.

Det finns säkert en risk att mensen är försenad också, men längre cykel än 39 dagar har jag aldrig haft, så då ska den dyka upp senast på torsdag i nästa vecka. Blir väl testande då, skulle jag tro, om mensen inte dykt upp tills dess.

Vänner - du lurade mig! Jag började se framför mig hur mysigt och romantiskt ni hade det där vid havet, med vågornas kluckande och allt, men sen förstod jag att det inte var så mysigt som det först lät! Det kan väl inte bli bingo varje gång. Är du nöjd med frisyren, trots att håret blåste i ansiktet? Själv är jag också nyklippt, och eftersom jag är korthårig tycker jag att det är skönt, för det är mycket mera lättfixat då än när det gått några veckor.

• MSW

*ber om ursäkt för mitt fåniga inlägg och lovar att försöka skriva mer intressanta inlägg i framtiden*

• MSW

Tinga: Vi var i Thailand för ca 2,5 år sedan (förlovad oss där för övrigt).. Men vi fastnade i Bangkok med alla shoppingcentran där.. Så denna gången tänkte vi försöka se lite annat av Thailand också... :)
    Torsdag nästa vecka? Ett tag kvar då.. Hoppas att tanten håller sig borta bara!!

Svar på tråden När märker man av det?