• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Godmorgon alla!

Innan jag började med mina p-piller var min menscykel hopplös. Oregelbunden ÄL och LÅNG väntan på mens. Började med piller för att få ordning på det hela och naturligtvis ville jag ju inte bli gravid heller.

När jag har slutat med mina piller i olika omgångar för att bli gravid har menscykel varit detsamma som under pillertiden och det har jag varit tacksam för.

Nu är jag däremot tveksam till om jag vill äta piller mer efter denna graviditet, för jag mår så mycket bättre utan piller.
    Men jag vill inte ha oregelbunden mens mer, hur ska man då tänka????
    Andra preventivmedel eller????

• Tinga

MSW - tack för tummen! Hoppas att du inte blir förkyld! Enligt den senaste väderprognosen ser det ut som att det kan bli fint väder i Skåne till helgen, och det är ju tråkigt att bli förkyld om det är fint väder på väg. Är din semester slut?

Augusti - I know! Jag är också helt värdelös i grenen tålamod, och det allra värsta är att man inte kan göra någonting för att påverka i det här fallet, utan bara vänta. Skittrist! Men med tanke på att du "bara" är på dag 20 i cykeln finns ju hoppet än!

• Tinga

Vårbrud - du kanske kan hoppas på att mensen fortsätter att vara regelbunden när den kommer tillbaka efter förlossningen? Hur var det senast; åt du p-piller mellan graviditeterna då?

Annars är det väl bara hormonella p-medel som har en inverkan på mensen. Fast jag har hört att p-ring kan vara ett vettigt alternativ, för det är iallafall bara lokalt verkande hormoner i det.

• pudan

God morgon på er alla mogonpigga!

Bara 4 dagar kvar till semestern....längtar så jag får nippran

Tinga och Brud i augusti.....
    Jodå, under våra tidigare försök har mensen kommit precis när den brukar - jag har en väldigt ordentlig cykel - och betett sig likadant varje gång dvs snoront, värk i rygg och mage och väldigt rikligt. Ända sedan i söndags är det med skakiga ben jag går på toa för jag vill inte upptäcka att mensen dragit igång. Eftersom det inte är nån framgångsrik väg att stoppa huvet i sanden och inte gå på toa alls får jag ägna mig åt att hålla tummar och tår och allt annat oxå.

Igår eftermiddag fick jag litet ont i ryggslutet och under dagen fick jag nån mycket konstig blödning. Utan att vara alltför grafisk så stämde inget med hur det varit tidigare, annan färg, konsistens, mängd (under måndagen och natten till idag kom knappt så mycket som under ett par timmar i vanliga fall) mm.

När gubben kom hem berättade jag och hans leende blev brett och bredare. Han hade pratat med några kollegor om graviditetens tidiga tecken och tydligen är det vanligt att man får en sorts mens där restslemhinna stöts bort tidigt i graviditeten. Han tror att det kan vara så och jag hoppas givetvis oxå det men vågar inte ta ut nåt på förhand. Håll gärna alla tummar för mig, om ni inte är upptagna med ommålning av kök eller nåt annat upphetsande!

Återkommer givetvis med svar så fort vi vet hur det har gått.

Tinga - jag hoppas verkligen att du kommer att kunna hälsa till dina chockade föräldrar att en liten till är på g!

Hoppas solen lyser på nån av er i alla fall - här lyser den bara med sin frånvaro.

• -August-

Men Pudan - den dar markliga flytningen har jag hort om forut minsann - i positiv bemarkelse! Jag haller med din gubbe och haller stenhart tummarna!!!

• Tinga

Ha, ha Pudan; jag kan riktigt se framför mig hur både det ena och det andra börjar välla ut ur öronen på dig för att du inte varit på toa på flera dagar! Men jag förstår dig; det är riktigt ångestfyllt med toabesök de där dagarna före BIM.

Och jag håller med din man - det verkar verkligen som att det kan ha varit en nidblödning som dök upp hos dig. Gud, så spännande! När tänker du testa om inte mensen dyker upp? Imorgon? Det här är ju oliiidligt spännande! Tänk att få börja semestern med ett plus! Jag håller en tumme i taget för dig - måste försöka skriva lite på datorn också!

• pudan

Brud i Augusti och Tinga!

Jo, olidliiiiiiigt spännande och väldans påfrestande är det. Inte visste jag att en timme kan kännas som ett helt dygn! Tiden sniglar sig ju fram

Ja, litet optimistisk är jag ju men jag vet oxå att jag så lätt byger luftslott och nästan börjar planera för ungens skolstart innan jag har svart på vitt så jag försöker tvinga mig att inte bli så superexalterad.....

Gubben säger (expert som han anser att han är) att man ska testa först 10 dagar efter BIM........kan det verkligen stämma??? Jag vill ju helst testa på studs! Vad tror ni - hur länge ska vi vänta - man vill ju inte få ett falskt negativt svar heller utan vara säker att det stämmer....

• Tinga

Pudan - enligt de gravtest jag har hemma (just in case ) kan man testa och få ett 99% säkert svar på BIM-dagen, och eftersom du angav BIM idag/imorgon borde du kunna testa imorgon med ett väldigt säkert resultat. Fast med blödningen du nämner tror jag inte att jag själv hade kunnat hålla mig tills imorgon! Som nämnts tidigare - tålamod är inte min starkaste gren!

• pudan

och i vanliga fall kan jag faktiskt stava - oliiiiiiiiidligt och bygger ska det ju va

Tack för lånet av era tummar - börjar få kramp i mina egna nu!

• pudan

Tinga - tålamod? Vad är det.....knallar genast bort till lexikonet.........ok - enligt ordboken är det detsamma som att man är tålmodig och har lugnt sinnelag. Härmed bevisat alltså - jag är rödhårig och har inget lugnt sinnelag - alltså kan det inte krävas av mig att jag ska ha tålamod

Svar på tråden När märker man av det?