• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Clown

Var tvungen att ta ett grav.test på lunchen....men tyvärr. Skulle väl vara lite väl otroligt!

• Tinga

Muggles - tack för din kommentar! Jag tänkte att om jag egentligen skulle haft utslag i tisdags och sen testade med CB först igår, så kanske fönstret var passerat. På mina analoga stickor står det att ÄL inträffar inom 24-36 h efter utslag, medan CB säger 48 h. Isåfall är det ju gränsfall om det gick att få utfall igår, om det hade givit utslag redan i tisdags.

Jag ringde faktiskt till en av barnmorskorna här i Lund i våras, när jag visste att min cykel var mellan 35-40 dagar, men hon visste ingenting om någon medicinering för lång cykel. Det hon nämnde var att om man inte har någon ÄL alls (vilket iofs lång cykel ofta är ett tecken på), då kunde man få hormontabletter.

BS - hittills har jag inte haft någon cykel på kortare än 35 dagar, och jag har testat med stickor från att det var ungefär 15 dagar kvar till BIM, så jag tycker att jag inte borde ha missat i den änden. Den här cykeln kan ju iofs vara längre än de tidigare och då kan det ju vara så att ÄL inte passerat än, men jag är ju extra misstänksam iom att jag inte fick något utslag under den förra cykeln.

Hur som helst har jag ju iallafall bestämt mig för att kontakta en BM när (om! ) mensen väl kommer, så får vi se vad som händer sen.

Vi har iallafall varit väldigt aktiva på s*xfronten den senaste veckan, så om jag har haft ÄL har vi inte missat den rent fysiskt!

• Tinga

Sen har jag ju temperaturmätningen som också är en indikation på ÄL, och nu är tempen ca 0.5°C högre än tidigare i cykeln, så det är ju ett tecken på att ÄL passerat. Det kan ju vara så att de analoga stickorna jag har inte funkade ordentligt, så att jag därför missat. Men enligt mina egna beräkningar borde det varit utslag igår, så jag vet inte. Vi får väl se vad som händer, helt enkelt! Eller ja, enkelt och enkelt; tålamod har aldrig varit min starkaste gren!

Clown - tråkigt med minus! Det verkar så himla lurigt det här med graviditetssymptom och menssymptom; dumt att de är så lika. När är IVF planerad för er del?

• MSW

Har smygskummat igenom tråden nu, så det är lite svårt att förstå att jag nu är med mer i "realtid".. Men men.. Jag vänjer väl mig.. :)
    Är en småländksa som ligger under 25års gränsen.. Och kommer from nu att försöka tillföra diskussionerna "min sida" också..

• sweetstreet

Ojojoj så mycket som hänt i tråden nudå!!!

Välkommen tillbaka Cicci!!!!!!!!! :) :) :)
    Såååååååå roligt att se dig igen! Och underbart att Pick'n mår bra och att han är så himla lugn o fin! Kanske brås på pappa utseendemässigt men på mamma "mentalt"??? ;)

FruLLis!!!!

Shit! Att Borren satt sig emd rumpan neråt!!! :(
    Hoppas verkligen att ni lyckas få honom att vända sig. Men om han brås på dig i envishet så lär det knappast gå... ;)Jag har en fd kollega där hennes dotter satte sig och inte gikc att flytta på. Så hon fick snittas trots att hon inte ville något hellre än föda vaginalt. Hon sa också att de sagt att hon kunde föda vanligt MEN att riskerna då var stora att något kunde gå fel. Och det ville hon ju inte riskera. Jag vet inte, men jag tror inte att jag velat föda vaginalt ifall jag hade en bebis i säte. Risken för att det blir akutsnitt är ju ändå ganska stor då, och DET hade jag verkligen itne velat uppleva.
    Men det där bestämmer du ju själv såklart! Hoppas i vilket fall att Borren vänder sig.

Snartis!
    Oj! Att det är sista jobbdagen idag! Tycker nästan du plussade igår! :)
    Låte bra att ni har allt redo nu för Kick'n!

Tinga,
    Om jag fattat det rätt så är det ALLTID 14 dagar från ÄL till mens. Så om cykeln varierar så är det dagarna mellan mens och ÄL som kan vara olika många.
    Men fortsätt kolla med stickor ett tag till denna cykeln ändå.
    Själv kollade jag med sticka igår för jag var nyfiekn men det var inget! Lite konstigt tycker jag med för nu när jag knaprat de här pillren trodde jag verkligen att det skulle bli på dagen 14. Det var ju så första gången jag åt dem. men jag ska på VUL igen nu om någon dryg timme så då lär han väl säga något annars, läkaren.

Vi 6-ade iallafalll på igår! :) Och det var jädrans härligt!!!!! :D :D :D

Clown,
    trist med negativt test. Men kör på ändå!!! Det är aldrig fel att ha kul på vägen mot er bokade IVF! :)

• sweetstreet

Välkommen in i tråden också MSW!! :)

tror inte vi har ngn från Småland här??

• sweetstreet

Vänner,

kul att du också tittar förbi!
    Skoj att höra att allt är bra! :)

• Tinga

Sweet - jag har läst att det är normalt med 14 dagar, men det _kan_ variera mellan 12 och 16. Dock läste jag nyss, nu i eftermiddag, att om man har alltför kort tid mellan ÄL och mens kan det hända att ägget inte hinner fästa och att mensen därför kommer, fastän allting i övrigt är bra, därför att den inte får signal om att _inte_ komma. Shit; jag tycker att jag lärt mig jättemycket av att hänga här, och ändå finns det fortfarande en massa mer att lära!

• Tinga

MSW - välkommen hit, förresten! Inga smålänningar och ingen under 25 år hittills, vad jag vet.

• sweetstreet

Japp typ massor.
    Själv undrar jag jättemycket över varför jag inte verkar ha ÄL nu fast det enligt kalendern borde vara dags???

hm, vi får väl se.

Svar på tråden När märker man av det?