• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

vårbrud

hoppas du får en bra resa!!
    Är det semester?

• sweetstreet

Lappis,

det kan verkligen ha varit något som inte fäste.
    Skönt att ni snart får semester iallafall!!! :) Hoppas att du blöder mindre snart också. För det är jobbigt att blöda som en stucken gris....

• mugglesfan

Lappis: ja som Vänner skriver så hänger regnet i luften. Det är 19 gr och molnigt och snart ska jag iväg på fotvård och färga bryn och fransar - känns lyxigt!

Ja just det Vänner, vi har ju varandras mobilnr - glömde det för ett tag

Vad grymt att få låna det mesta man behöver till bebben! Mkt av det behövs ju så kort tid så det vore super. Men vi har inga nära vänner som har barn redan, vi är först.

frullan: har du hört tipset att ställa sig på händer för att få bebben att vända sig? Jag trodde det var ett skämt först när jag läste det i en bok men sedan hörde jag av en i föräldragruppen att det är det tipset de ger om vändningsförsök inte lyckas.
    Men det är klart, om rumpan har kilat fast sig i bäckenet så kanske det är svårt att vända sig. Men om man då ställer sig på händer så åker ju bebisen ur bäckenet, så det kanske funkar??? Jag hade nog försökt... Med bistånd av folk som kan hålla i mig då förstås!

• sweetstreet

Själv fick jag en kick igår för en av de metoder jag har kämpat med för att få att fungera faktiskt funkade igår!!!! jippie!!!! Nu ka jag kanske verkligen komma framåt på jobbet också!!! :? :)

Så nu har jag planerat in jobb hela helgen!!!

Fast visst, vi måste väl 6a en del också. Hm, ska ju på VUL igen imorgon och då borde man få veta ifall ÄL är på gång. Enligt min egen kalenderräkning bode den vara imorgon eller på lördag. MEN jag har inte sett till några aladåber än så jag vet inte??? men ska självklart få till det ikväll med maken. Igår bara orkade jag inte. var såååå trött.... (typ död...).

• Lapinette

Sweet - ja kan du tänka dig en kanin som ser ut som en gris?! Jag är inne på dag 4 på mensen och då brukar det komma lite grann men inte denna gång. Hoppas bara att den inte tänker hålla på längre också...ska ju bada i Medelhavet på måndag.

• sweetstreet

Hahahaha!!!!

OM du ställer dig på händer Frullan så MÅSTE du ta ett kort och sätta in i galleriet!!!! :D :D :D :D :D :D

• Lapinette

Sol i Stockholm!!

Varför jag frågade er göteborgare om vädret är för att det verkar komma från er till oss så imorgon är det nog vår tur att få mulet.

• Tinga

Ojojoj - ja, en Frullan som står på händer i 37:e veckan bara måste vi få se bildbevis på!

Sweet - vi cyklar i ungefär samma takt just nu, tror jag. Min ÄL är nog på gång idag, ska testa med sticka senare i veckan. Då kan vi våndas tillsammans fram emot BIM!

• Tinga

Ojdå - jag menar självklart att jag ska testa med sticka senare under dagen; senare i veckan är det förmodligen för sent!

• sweetstreet

Lappis du har säkert slutat blöda till måndag tror jag!!!

Jag ahde en jättekort tant nu efter op. Kansake blir det så pga av op?
    det var i vilkt fall rätt skönt. MEN jag blödde iofs desto mer under de två dagarna jag blödde...

Svar på tråden När märker man av det?